BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kızıldeniz’de gemi faciası 950 kayıp

Kızıldeniz’de gemi faciası 950 kayıp

Memleketİne dönen Mısır ve Sudanlı hacıları taşıyan El Selam isimli yolcu gemisi Kızıldeniz’de battı. Limandan 40 mil açıkta meydana gelen faciada yaklaşık 1400 yolcu ve mürettebattan sadece 263 kişi kurtarılabildi. Gemide yolcuların yanı sıra 220 adet de araç bulunuyordu.



KAHİRE - Suudi Arabistan’ın Dubah Limanı’ndan ayrıldıktan kısa süre sonra kaybolan Mısır’ın El Selam Deniz Ulaşım Şirketi’ne ait El Selam 98 isimli yolcu gemisi, Mısır’ın Hurgada Limanı’nın 70 kilometre açıklarında battı. Dün sabaha karşı Mısır’ın güneyindeki Safaga şehri limanına ulaşması beklenen 35 yaşındaki geminin, radar ekranlarında son olarak Dubah limanına 62 mil mesafedeyken görüldüğü bildirilirken, yolcular arasında hacdan dönenlerin de bulunduğu kaydedildi. İmdat çağrısı alınmadı Şirketten yapılan açıklamada, gemi mürettebatından bir imdat çağrısı alınmadığı ifade edildi. Mısır Devlet Ajansı MENA, geminin 1272 yolcu ve 100 kadar mürettebat taşıdığını, yolculardan 1158’inin Mısırlı olduğunu belirtti. Gemide 99 Suudi, 6 Suriyeli, 4 Filistinli, bir Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşı, bir Ummanlı, bir Kanadalı, bir Yemenli ve bir de Sudanlı bulunduğu ifade edildi. Türk yolcu yok Konuyla ilgili olarak Mısır’ın Dışişleri ve Ulaştırma bakanlıklarıyla irtibat kuran Türkiye’nin Kahire Büyükelçiliği de, batan gemide Türk yolcu bulunmadığını ve konunun yakından takip edildiğini açıkladı. Kızıldeniz Valisi Bekir El Raşidi de, Mısır’ın Safaga kentinde bir kriz merkezi kurulmasına ve bölgedeki hastanelerde acil durum ilan edilmesine karar verildiğini kaydetti. Öte yandan, Mısır Denizcilik İdaresi, şu ana kadar 263 kişinin botlarla kurtarıldığını belirtti. Adının açıklanmasını istemeyen üst düzey bir yetkili ise gemiden 231 kişinin kurtarıldığı, bölgede 185 kişinin cesetlerinin bulunduğunu söyledi. Kurtarma çalışmalarının sürdüğü bölgede, geceleri deniz suyu sıcaklığının düşmesi sebebiyle ölü sayısının artmasından endişe edilirken, Mısır Cumhurbaşkanı Hüsnü Mübarek’in sözcüsü, gemide yeterli sayıda kurtarma botunun bulunmadığını kaydetti. 1400 yolcu taşıyabiliyor Bu arada İngiltere, bir savaş gemisini bölgeye yönlendirdiğini, HMS Bulwark adlı geminin 1,5 gün içinde kaza yerine ulaşacağını bildirdi. Geminin sahibi El Selam Deniz Ulaşım Şirketi, internet sitesinde, geminin 1400 yolcu taşıyabildiğini duyurdu. Gemi, yolcuların yanı sıra 220 kadar da araç taşıyordu. Aynı şirkete ait El Selam 95 gemisi, geçtiğimiz ekim ayında Kızıldeniz’de Kıbrıs Rum Kesimi bandıralı bir gemiyle çarpışarak batmıştı. Kazada iki kişi ölmüş, 40 kişi yaralanmıştı. Bu arada Mısır ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti arasında oynanacak Afrika Ülkeleri Kupası çeyrek finali öncesinde Kızıldeniz’de batan gemide ölenler için 1 dakikalık saygı duruşunda bulunuldu. >> Son 15 senede binlerce kişi öldü > 20 Aralık 1987: Dona Paz feribotu, Filipinler açıklarında Vector tanker gemisiyle çarpıştıktan sonra battı. Feribottaki 4375 kişi ölürken, Vector’un 13 kişilik mürettebatından 11’i hayatını kaybetti. > 24 Ekim 1988: Dona Marilyn gemisi Filipinler’in Leyte bölgesinin açıklarında battı. Kazada 250 kişi öldü. > 27 Aralık 1988: Bangladeş’teki Zalesvari nehrinde Heysal feribotu bir kargo gemisiyle çarpıştıktan sonra battı, en az 200 kişi öldü. > 15 Aralık 1991: Kızıldeniz’deki Safaga limanında Salem Ekspres gemisinin mercan kayalıklarına çarptığı kazada 464 kişi öldü. > 17 Şubat 1993: 2000 kişinin bulunduğu Neptün yolcu gemisi Haiti açıklarında battı. Birkaç yüz kişi öldü. > 2 Temmuz 1993: Filipinler’in başkenti Manila’nın 20 kilometre kuzeyindeki Bocaue nehrinde yüzen pagodanın bir dini festival sırasında çökmesi sonucu 279 kişi boğuldu. > 10 Ekim 1993: Güney Kore’nin Puan şehri açıklarında, aşırı kalabalık Seohae feribotunun alabora olması sonucu 292 kişi öldü. > 29 Nisan 1994: Kenya’da bir feribot battı, 272 kişi öldü. > 20 Ağustos 1994: Bangladeş’teki Meghna nehrinde bir geminin girdaba kapıldıktan sonra batması sonucu 300’den fazla kişi öldü. > 28 Eylül 1994: Tallinn’den Stockholm’e gitmekte olan 989 kişinin bulunduğu Estonya gemisi, Finlandiya’nın Utoe adası açıklarında battı. Avrupa’nın sulh dönemindeki en büyük deniz faciasında 852 kişi öldü. > 29 Haziran 2000: Yolcuları arasında 561 mülteci bulunan Cahaya Bahari gemisi, Endoneya’nın Sulavasi adası açıklarında battı. 550 kişi öldü. > 19 Ekim 2001: Endonezya’nın Sumatra adasından Avustralya’ya kaçak göçmen taşıyan gemi Cava yakınlarında battı. 353 kişi öldü. > 3 Mayıs 2002: 500 dolayında kişiyi taşıyan M. V. Selahaddin 2 gemisi, Bangladeş’in Meghna nehrinde battı. En az 450 kişi öldü. > 26 Eylül 2002: 500 kişilik Joola feribotu, aldığı 2000 yolcu ve mürettebatla Gambiya açıklarında alabora oldu. 1863 kişi öldü. > 9 Temmuz 2003: Bangladeş’in Meghna nehrinde M. V. Nesrin gemisi battı. 400 dolayında kişi öldü. > 23 Mayıs 2004: Bangladeş’in Meghna nehrinde 2 feribotun batması sonucu 200 dolayında kişi öldü. Titanik’te 1513 kişi ölmüştü 14 Nisan 1912’de, o zaman dünyanın en lüks ve en büyük yolcu gemisi olan Titanik, İngiltere’nin Southampton Limanı’ndan New York’a doğru denize açıldıktan kısa süre sonra. gece vakti sisler arasından aniden ortaya çıkan bir buzdağına çarparak batmıştı. Korkunç kazada 1513 kişi ölmüş, yolcuların sadece yüzde 32’si hayatta kalabilmişti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98028
    % 0.96
  • 5.7029
    % -0.53
  • 6.3956
    % -0.91
  • 7.0772
    % -1.06
  • 258.521
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT