BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Marketteki altını sevdik

Marketteki altını sevdik

Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, Chip Gold adı altında kuyumcu haricindeki satış noktalarında hediyelik altın satışlarının oldukça başarılı olduğunu söyledi.



>> Mustafa Sezer İSTANBUL- Hem yatırım aracı, hem de süs eşyası olarak büyük talep gören altında başlayan yeni dönem büyük ilgi gördü. 1 gramdan 20 grama kadar ağırlıklarla tasarlanan ‘chip gold’, kabul günlerinden tasarruf alışkanlıklarına kadar her yere damgasını vurdu. Altın satın almayı, kuyumcudan çıkarıp marketlere kadar yayan Goldaş, bu alanda bir çığır açmış oldu. Goldaş tarafından Türkiye’de bir ilk olarak gerçekleştirilen altını kuyumcu dışındaki satış noktalarına taşıma fikrinde hedefe ulaşılıyor. Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, projeyi geçen yıl içinde hayata geçirdiklerini belirterek, “İnsanımızın altında en çok alışveriş olarak Ata Lira aldığını gördük. Biz de bunun üzerine hediye konsepti içinde değişik tasarımla, ‘chip gold’ oluşturup bunu insanların daha kolay ulaşabilmesi için süpermarket ve bunun gibi satış noktalarına taşımayı düşündük” dedi. “Anında paraya dönüyor” Altın paraların 1, 2.5, 5, 10 ve 20 gr ağırlıklarında satışa sunulduğunu, Ata Lira’da olduğu gibi dünyanın her yerinde anında nakite çevrilebilen chip gold’u satışa sunduklarını söyleyen Yalınkaya, Türkiye’de bir ilk olan marketlerde, kuruyemişçilerde altın satılma projelerinin başarılı olduğunu söyledi. İlk kez Carrefour mağazalarında satışa sunulan ‘chip gold’un insanları şaşırttığını belirten Yalınkaya, “Bu uygulamaya Türk insanı alışık değildi. İlk başta buna alışma süreci oldu. İnsanlarımız hem alışverişlerini yapmaya hem de altın hediyelerini buradan almaya başladı. Halkımız bu uygulamayı sevdi. Hizmeti onların ayağına götürme prensibiyle hareket ettik. Her geçen ay bunların satış oranı artıyor. Biz de şimdi diğer süpermarket ve başka satış noktalarında da bu uygulamaya geçeceğiz” dedi. Goldaş ‘Hi’story’ adlı kültür gösterisi ile takının geçmişteki hikayesini koleksiyonlarıyla da bugüne taşıdı. Goldaş Takı Tasarım Yaz Okulu öğrencilerinin elinden çıkmış tasarımların da aralarında yer aldığı defilede, Lidya, Hitit, İskender, Turk’s, Osmanlı, Akdeniz,Tribe,ve Safari koleksiyonları, gösterilerle anlattı. Kuyumculuk sanatını zirveye taşıyan uygarlıkların paha biçilmez simgeleri izleyenlerle buluştu. Defilede Anadoludaki eski uygarlıkların yanısıra Türk kültürünün Orta Asya’dan başlayan yolculuğunu yansıtan Turk’s koleksiyonu gösterildi ve Osmanlı sarayının görkemli saray takıları, padişah tuğralarıyla Osmanlı döneminin izleri de Osmanlı koleksiyonuyla tanıtıldı. Düzenlenen defileye aralarında İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Başkanı Osman Birsen’in de bulunduğu çok sayıda davetli katıldı. Öğrencilerin hünerleri Defileden önce bir konuşma yapan Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, Anadolu’nun çok zengin eski uygarlıklara sahip olduğunu vurgulayarak “Bu uygarlıkların hikayelerini ve toplumların izlerini takılara yansıtmak istedik. Bu konuda üniversitelerle işbirliği yaptık ve uygarlıkların hikayelerini araştırdık. Bu koleksiyondan heyecan duyuyoruz” dedi. Yalınkaya, Yaz Tasarım Okulları ile de bir çok üniversite öğrencisine yeni ufuklar açtıklarını ifade ederek “Geçen senenin yazında açtığımız okulda 7 üniversiteden 14 tasarım öğrencisiyle birlikte çalıştık. Öğrencilerin danışman öğretmenlerle birlikte yaptığı çalışmalarla oluşturdukları tasarımları İskender ve Akdeniz koleksiyonlarına taşıdık. Bu uygulama devam edecek” dedi. Takılar göz kamaştırdı Goldaş tarafından Swissotel’de düzenlenen defile, tarihten günümüze Türk ve Osmanlı motiflerini tanıttı. Mercan Dede konseriyle başlayan defilede Osmanlı, İskender, Orta Asya’dan “Turk’s Koleksiyonu”nu tanıtan Şenay Akay, Ebru Güzel, Sema Şimşek, Pınar Tezcan. Duygu Ulaş Fatma Yaman gibi mankenler sergiledikleri takılarla göz doldurdular.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 101566
    % 1.76
  • 5.6804
    % -0.1
  • 6.3745
    % -0.15
  • 7.0989
    % 0.44
  • 260.647
    % -0.02
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT