BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Organik üründe de Mavi ‘çok olacak’

Organik üründe de Mavi ‘çok olacak’

Mavi Jeans, yüzde 100 organik Ege pamuğundan ürettiği, çevre ve insan sağlığına duyarlı “Mavi Organic” koleksiyonunu eylül ayında sunacak.



> Haber: Aziz Cumurcu BERLİN - Mavi Jeans, Berlin’deki Bread&Butter Fuarında, ilk kez yüzde 100 organik Ege pamuğu kullanılarak yapılan ürünlerden oluşan “Mavi Organic” koleksiyonunu tanıttı. Mavi Jeans Üst Yöneticisi (CEO) Ersin Akarlılar, dünya denim ve spor giyim pazarında iki önemli bölgenin bulunduğunu ve bunların Batı Avrupa ile Kuzey Amerika olduğunu kaydetti. Mavi Jeans’in bu pazarlarda gelişmeyi kendine hedef seçtiğini ifade eden Akarlılar, “Mavi Jeans’in pazarının yüzde 60’ını Türkiye, geri kalanı da Batı Avrupa ve Kuzey Amerika oluşturuyor. Kuzey Amerika’da 61-200 dolarlık premium market grubunda satış gerçekleştiriyoruz. Ciromuzu 5 yıl içinde, 250-300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Kantarelli, 89 ülkede marka tescili bulunan, 50’nin üzerinde ülkeye ürün ihraç eden Mavi Jeans’in, dünya jean pazarının binde 4’ünü temsil ettiğini kaydetti. 4 bin 600 satış noktası 1991 yılında kurulan Mavi Jeans’in bu yıl 15. yılını kutladıklarını ifade eden Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli de, “1991 yılında 15 olan satış noktası sayısı 2005 yılı sonunda 4 bin 600’e çıktı. 1994 yılında 1 milyon 695 bin olan yıllık satış adedi 2005 yılı sonunda 7 milyon adede yükseldi. 1994 yılında 12 milyon dolar olan Mavi Jeans’in yıllık cirosu 2005 yılında 138 milyon dolara yükseldi. 2005 yılında Mavi ve üreticisi Erak grubunun cirosu toplam 250 milyon dolar. 2006 yılının ilk yarısında 65 milyon dolarlık ciro ile hedefler gerçekleşti. 2006 yılı sonu hedefimiz 146 miyon dolar” dedi. 3.7 kişiye bir jeans Dünya jeans pazarı hakkında da bilgi veren Kantarelli, “Dünyada 3.7 kişiye bir adet jeans düşüyor. Kuzey Amerika’da kişi başına yılda 2 adetten fazla jeans düşüyor. Batı Avrupa’da 1, Japonya ve Kore’de 1, dünyanın geri kalan kısmında da bu rakam 0.1 adet” dedi. Geçen yıl Türkiye’nin 1.4 milyar dolarlık jeans ihracatı yaptığını, bunun tekstil ve konfeksiyon içindeki payının yüzde 28 olduğunu kaydeden Kantarelli, bir jeans’in dünyada ortalama satış fiyatının 25 dolar olduğunu, kendilerinin de Kuzey Amerika’da 60-118 dolara jeans sattıklarını bildirdi. Mavi, dünya jean pazarının binde 4’ünü temsil ediyor. 15. yıla özel proje Basın mensuplarının sorularını cevaplandıran Genel Müdür Kantarelli, 15. yıl özel projeleri hakkında da bilgi verdi. Mavi Jeans’in yüzde 100 organik Ege pamuğundan ürettiği “Mavi Organic” koleksiyonunun, ilk defa Bread&Butter fuarında sergilendiğini belirtti. Kantarelli, çevreye ve insan sağlığına duyarlı jeans sunmaya hazırlandıklarını, eylül ayında mağazalarda yer alacak Mavi Organic koleksiyonunda üç farklı yıkaması bulunan jeans’lerin yer alacağını bildirdi. Blue jeans’lerin arka ceplerinde elle işlenmiş nazar boncuğu motifinin de yer alacağını kaydeden Kantarelli, sertifikalı olarak satılacak organik denimlerin iki kız ve erkek modeli bulunduğu, yaklaşık 150 YTL fiyattan satılacağını ifade etti. >>> Organik denim pazarı 2 milyar dolara koşuyor Mavi Jeans’in öncü rolünü üstleneceği organic denim hareketinde, dünya organik pamuk üretiminin yarısının Türkiye’de gerçekleşiyor olmasından dolayı büyük bir şansı bulunuyor. 2002 yılında 300, 2005’de 500 milyon dolar olarak büyüyen organik denim pazarının, 2007 yılında 2 milyar dolara erişmesi bekleniyor. Halihazırda organik ürün tüketiminin yüzde 76’sı Avrupa’da tüketilirken, Amerika’da bu oran yüzde 21, Japonya’da ise yüzde 2 seviyesinde bulunuyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT