BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yürümek sağlıktır

Yürümek sağlıktır

Uzmanlar, yürüyüşün önemli miktarda enerji harcatan ve az sakatlanma riski taşıyan bir spor olduğunu vurguluyor...



ANKARA - Vücuda sağlık, zindelik veren, fazla kilolardan kurtulmayı sağlayan, kanser, kalp ve şeker hastalığı riskini azaltan, uyku düzenine bile olumlu etki yapan yürüyüş, genç-yaşlı, zengin-fakir herkesin yapabileceği bir spor. Yürüyüş yaparken rahat hareket etmeyi sağlayacak gevşek giysiler giyilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, ayaklara rahat ve terlemeyi önleyen özel koşu çoraplarından giyilmesi gerektiğini vurgulayarak, şu noktalara dikkati çekiyor: - Üzerinizdeki tüm ağırlıklardan kurtulun. Anahtar gibi zorunlu olarak taşımanız gereken şeyleri bele takılabilir hafif ve küçük bir çantada taşıyın. - Yapacağınız yürüyüş yarım saatten daha uzun sürecekse, yanınıza belinize asabileceğiniz bir su kabı alın. - İlk bir iki dakika yavaş yürüyün, sonra hızlanın fakat konuşabilecek düzeyde kalın. Eğer nefes nefese kalıp konuşamıyorsanız, hızınız çok fazladır. Eğer hiç çaba harcamadan konuşuyorsanız, çok yavaş yürüyorsunuz. Doğal yürüyüşünüzle yürüyün ve elleriniz doğal bir şekilde yanlarda sallansın. - Yürüyüşün bitmesine 2-3 dakika kala terinizin soğuması için hızınızı azaltın. Yürüyüşün riski yok Yürüyüşün bir çok spordan daha değerli olduğunu ifade eden araştırmacılar, daha az sakatlanma riski alarak da aynı sonuçlara ulaşılabileceğini savunuyor. “Sport Medicine Digest” dergisindeki rakamlara göre, düz yolda saatte 6 mil hızla yapılan bir yürüyüş, 5 mil hızla bisiklete binmeye eşdeğer. Yani yürüyüş önemli miktarda enerji harcatan bir spor. Yüzde 10 eğimli bir yolda 45 dakikalık canlı bir yürüyüş, 65 kiloluk bir kişiye 541 kalori yaktırıyor. Bu da, aynı ağırlıktaki bir kişinin 5.5 mil hızla koştuğunda yakacağı kaloriden daha fazla.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT