BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Öğle uykusu niye faydalı!

Öğle uykusu niye faydalı!

Saat 14.00-15.00 arasında 1 saatlik uyku; dinçlik kazandırıyor, vücudu tazeliyor, düşünme gücünü ve performansı artırıyor, ömre ömür katıyor



İSTANBUL- Doç. Dr. Turan Atay öğle uykusunun en az gece uykusu kadar insan vücudu için faydalı olduğunu söyledi. Kişinin 24 saat içerisinde uykuya yatkın olduğu dönemlerden birinin de öğle saatleri olduğunu kaydeden Doç. Dr. Atay, “Gece yeteri kadar uyumuş, gündüz de öğle uykusu uyuyan bir kişinin vücudu tazelenir, performansı artar, düşünme ve problem çözme yeteneği hız kazanır” dedi. Gün içerisinde vücut ısısının sabaha karşı 03:00’te ve öğleden sonra 14:00-15:00 arasında düştüğünü belirten Atay, “İnsanların öğle yemeğinin ağırlığına bağladığı bu rehavet dönemi, aslında vücudun uykuya en meyilli olduğu saat dilimidir. Bu saat aralıkları uykunun en kaliteli olduğu zamandır. Kaliteli uyku, insan vücudu için uzun süre uyumaktan çok daha faydalıdır” diye konuştu. Çocuk için önemli Genetik faktörlerin de uyku üzerinde büyük etkisi olduğuna dikkat çeken Atay, bazı insanların 13-14 saat uyusa da uykusunu alamadığını, bazılarının da 4- 5 saatlik bir uykuyla günü zinde geçirebildiğini ifade etti. Atay, uykuya dalma ve uyanma saatlerinin de genetik faktörlerden etkilendiğini kaydetti. İmkanı olan herkesin öğlenleyin uyumasını tavsiye eden Atay, “Ancak özellikle çocukların öğle saatlerinde mutlaka uyumaları gerekir. Çocukluk çağında öğle saatlerinde alınan kaliteli uyku, beyin ve vücut gelişimi için büyük önem taşır. Burnu tıkalı olan çocuklar uykularını tam olarak alamadıkları için, vücutları tam gelişemeyebilir” dedi. Verimi artırır Çocuklar için 1-2 saatlik öğle uykusunun yeterli olacağını belirten Doç. Dr. Atay, “Erişkinler içinse 15-20 dakika yeter. Ancak bazı insanlar geceleri dahi uyuyamaz. Bu tip insanlara öğle uykusu kesinlikle tavsiye edilmez. Çünkü gündüz saatlerinde kısa bir süre dahi uyusalar, gece uyumaları çok daha zorlaşır” diye konuştu. Pek çok Akdeniz ve Güney Amerika ülkesinde ‘siesta’ denilen öğle uykusu uygulamasının yapıldığını ifade eden Atay şöyle konuştu: “Siesta, sıcak ülkeler için çok doğru bir uygulamadır. Öyle ki, öğle saatlerinde kişilerin yaşadığı yorgunluğu engellemek için, kısa süre de olsa uykuya ihtiyaçları olur. Bu uyku, kişilerin uyuşuk bir şekilde çalışacaklarına, uykularını almış dinç bir şekilde çalışmalarına ve çok daha verimli olmalarına sebep olur.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT