BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > En zengini Amerikan şirketleri

En zengini Amerikan şirketleri

Dünyanın en değerli 100 şirketi araştırmasında küresel marka değeri en yüksek firma 67 milyar dolar ile Coca Cola oldu. Coca Cola’yı Microsoft ve IBM izlerken, marka değerini son bir yıl içerisinde en çok artıran firma unvanını ise Google aldı. Dünyanın en değerli ilk 100 markasının toplam değeri 1 trilyon 100 milyar dolarla Türkiye’nin GSMH’nın tam 3 katı büyüklüğünde.



İSTANBUL- Interbrand ve BusinessWeek dergilerinin en iyi 100 global firmayı belirlemek için yaptığı araştırmada, Amerikan şirketleri ön sıralarda yer aldı. Markaların satışlara etkisini ölçerek bir değer belirlemeyi amaçlayan araştırmaya göre yapılan çalışmada, ilk sırada en büyük rakibi Pepsi’yi marka değeri olarak beş kat geçen Coca Cola yer aldı. Coca Cola markasının değeri 67 milyar dolar olurken, Pepsi 12.7 milyar dolarda kaldı. Sıralamada Coca Cola’yı 56.9 milyar dolarla Microsoft ve 56.2 milyar dolarla IBM takip etti. 100 firmanın yer aldığı listeye geçen sene giren Google, bu yıl marka değerini yüzde 46 artırarak 24’üncü sıraya tırmandı. En çok yükselen Google oldu Geçtiğimiz yıla göre en çok aşama kaydeden firma ise son dönemin gözde şirketi Google oldu. Bundan sekiz sene önce bir garajda iki kişi tarafından kurulan ve geçen yıllar içerisinde çok önemli mesafeler alan Google, 2005’de ilk kez girdiği listede bu yıl 24’üncülüğe tırmandı. Google’dan sonra marka değeri en çok yükselen firmalar ise yüzde 20 artışla Starbucks ve yüzde 18 artışla eBay oldu. Marka değeri en çok düşen firmalar sırlamasında GAP başa otururken, onu Ford ve Kodak takip etti. Söz konusu firmaların markaları sırasıyla yüzde 22, yüzde 16 ve yüzde 12 değer yitirdi. ABD açık ara önde Değerli markaların ülkelere dağılımına bakıldığında ise açık ara ile ABD’nin önde gittiği görülüyor. İlk 100 firmanın 51’ini ABD’li firmalar oluştururken, onu 9 firma ile Almanya, 8’er firma ile de Japonya ve Fransa izledi. Listede İngiltere ve İsviçre 5, İtalya 4, Hollanda ve Güney Kore de 3’er firma ile yer aldı. Listenin ilk üç sırası değişmemesine rağmen, küresel düzeydeki gelişmelerin işaretlerini daha aşağı sıralarda görmek mümkün. Örneğin, Japon şirketi Toyota’nın marka değerinin yüzde 10 artışla 24,8 milyar dolara ulaşması, Asya’nın artan gücünün bir ispatı. Toyota’nın Amerikan rakiplerinden Ford ise listede 8 sıra düşüşle 22’den 30’a geriledi. Coca Cola dört yıldır zirvede * Coca Cola markasının değeri 67 buçuk milyar dolar olarak hesaplanırken, dördüncü kez dünyanın en değerli markası oldu. Sıralamada Coca Cola’yı, 59,9 milyar dolarla Microsoft ve 53,4 milyar dolarla IBM izledi. Listenin ilk 10 sırasındaki şirketlerden sekizi Amerika Birleşik Devletleri merkezli. Amerikan şirketleri dışında en üst sırada yer alan şirketse, beşinci sıradaki Fin cep telefonu devi Nokia. İlk 100’e hangi şartlarla girdiler? * Marka değeri en az 2 milyar 100 milyon dolar olmak * Gelirinin en az üçte birini iç pazarın dışında elde etmek * Pazarlama ve mali bilgilerini kamuoyuyla paylaşmak > İşte en değerli 25 marka Dünyanın en değerli ilk 25 markası şöyle sıralandı: 1- Coca Cola 2- Microsoft 3- IBM 4- General Electric 5- Intel 6- Nokia 7- Toyota 8- Disney 9- McDonald’s 10-Mercedes 11-Citi 12 -Marlboro 13- Hewlett Packard 14- American Express 15- BMW 16- Gillete 17- Louis Vitton 18- Cisco 19- Honda 20- Samsung 21- Merrill Lynch 22- Pepsi 23- Nescafe 24- Google 25- Dell > MARKALAR ve DEĞERLERİ Firma Milyar $ Ülke 1. Coca-Cola 67.5 (ABD) 2. Microsoft 59.9 (ABD) 3. IBM 53.4 (ABD) 4. General Electric 50 (ABD) 5. Intel 35.6 (ABD) 6. Nokia 26.5 (Finlandiya) 7. Disney 26.4 (ABD) 8. McDonald’s 26 (ABD) 9. Toyota 24.8 (Japonya) 10. Marlboro 21.1 (ABD) Kaynak: Interbrand
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT