BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şiddete son seferberliği...

Şiddete son seferberliği...

Başbakanlık’ta yapılan ve büyük firma temsilcilerinin de katıldığı toplantıda “şiddet içerikli dizilere reklam verilmemesi” konusunda ilke kararı alındı.



> Devlet Arık ANKARA(İHA) - Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, toplumu ve çocukları şiddetten uzak tutmak amacıyla “Reklam Vermeyin Şiddet Dizileri Bitsin” seferberliği başlattı. Bu çerçevede Reklam Verenler Derneği ve bazı büyük firmaların temsilcilerinin katılımıyla geçtiğimiz günlerde Başbakanlık’ta bir toplantı yapıldı. Ülker, İş Bankası, Halk Bankası, Hyundai gibi önde gelen firma temsilcilerinin de katıldığı toplantıda, şiddet içerikli programlara reklam verilmemesi konusunda prensip kararı alındı. Duyarlılık sürecek Başbakanlığa “Şiddet içeren filmlere ve dizilere reklam vermeyeceğiz” taahhüdünde bulunan bazı firmalar, gönderdikleri yazıda, “Türkiye’nin önde gelen reklam verenlerinden biri olarak, şiddet içerikli yayınların toplum hayatımızı ne derece olumsuz etkilediğinin bilincindeyiz. Bu bilinçle şiddet içerikli dizilere, hatta daha sonra bu dizilerin devamı olarak yapılan sinema filmlerine de reklam vermiyoruz. ‘Reklam Vermeyin Şiddet Dizileri Bitsin’ teklilifyle başlatılan toplumsal seferberliğe katılıyoruz. Bu konudaki duyarlılığımızı ve hassasiyetimizi sürdüreceğimizi bilgilerinize sunarız” ifadelerini kullandı. Kimler katıldı! Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen toplantıya, Türkiye Halk Bankası, Ülker grubu, Türkiye İş Bankası, Anadolu Endüstri Holding, Abbate, Algida, Evyap, Pınar Süt, Danone, Türk Henkel, Finans Bank, HSBC Bank, Türk Ekonomi Bank, Beko, Avea, Coca Cola, Yapı Kredi Bankası, Oyak Bank, Renault Mais, Hyundai Assan, P&G Türkiye Başkanlığı ve Garanti Bankası’nın temsilci gönderdiği öğrenildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT