BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tüketici hakkını arıyor

Tüketici hakkını arıyor

Tüketici mağduriyetini önlemek için kurulan ‘Başvuru Merkezi’ne, 6 ay içinde, 3 bin 571 şikayet gelirken; bunlardan yüzde 95’i haklarına kavuştu



ADANA- Tüketiciler Birliği bünyesinde, “hak ihlaline uğradığını” düşünenlerin mağduriyetlerini çözümlemeye yardımcı olmak amacıyla oluşturulan “Başvuru Merkezi’’ne, yılın 6 aylık döneminde, 3 bin 571 şikayet geldiği bildirildi. En çok şikayette bulunan iller sıralamasında İstanbul, başvuru yönteminde ise internet ilk sırada yer alırken, problemi olanların yüzde 37,41’i kredi kartı faizinden yakındı. Rekor martta Tüketiciler Birliği bünyesinde hak ihlallerini tespit etmek, izlemek, değerlendirmek, istatistiki veriler hazırlamak, raporlamak, kamu ve özel sektöre ait kurum, kuruluş ve firmaların tüketici politikalarının oluşumunda yol gösterici, hak ihlaline uğramış mağdura yardımcı olmak amacıyla oluşturulan “Başvuru Merkezi”ne bu yılın 6 aylık döneminde yapılan şikayetler açıklandı. Merkeze 6 ayda, 3 bin 571 şikayetin gerçekleştiği, Mart ayının da yüzde 30,89 ile yoğunluk açısından en dikkat çekici ay olduğu belirtildi. İller sıralamasında 2 bin 207 şikayet ile İstanbul’un ilk sırada yer aldığı, bunu 205 ile Adana ve 181 ile Ankara’nın izlediği, Ardahan, Bartın, Bayburt, Bilecik, Bingöl, Erzincan, Hakkari, Kırşehir ve Tunceli’den ise sadece birer şikayet yapıldığı kaydedildi. Bankacılık lider Başvuru yönteminde ise yüzde 59,12 ile internetin ilk sırada, yüzde 24,17 ile telefonla yapılan şikayetlerin ise ikinci sırada yer aldığı ifade edildi. Başvuranların yüzde 37,41’i kredi kartı faizinden, yüzde 24,64’ü ayıplı mal, yüzde 11,90’ı ayıplı hizmet, yüzde 7,81 bilgi talebi, yüzde 5,10’u kapıdan satış, yüzde 6,89’u servis hizmetlerinden, yüzde 3,25’i mesafeli (internet üzerinden yapılan) satıştan yakındı. Ayıplı hizmet şikayetlerinin yüzde 25,18’inin iletişim sektöründen geldiği belirtildi. Şikayetlerin sektörlere göre dağılımında ise 1428 ile bankacılığın ilk sırada, 351 ile dayanıklı tüketimin ikinci, 326 ile iletişimin üçüncü, 242 ile bilişimin dördüncü ve 208 ile giyim sektörünün beşincisırada yer aldığı kaydedildi. Halk bilinçlendi Raporu değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, 6 aylık dönemdeki başvuruların geçen bir yılın tamamını aştığını kaydetti. Deniz, kredi kartı borcu ile ilgili başvuruların ilk sırayı aldığını belirtti. Önceki yıllara göre üst sıralarda yer alan kapıdan satışların giderek azaldığını ve düşüş trendine girdiğini belirten Deniz, “Bu durum, önceki yıllarda çok sayıda tüketiciyi mağdur eden kapıdan satış yöntemi ile dolandırıcılığa karşı, tüketicinin giderek daha dikkatli ve bilinçli mücadele ettiğini ortaya koyuyor” dedi. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak gelişen internet üzerinden satışlar sebebiyle meydana gelen hak ihlallerinde, önceki yıllara göre artış gözlendiğini anlatan Deniz, şikayette bulunan vatandaşların yüzde 95’inin hakkına kavuştuğunu ifade etti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT