BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Cep’e gelen reklama tepki

‘Cep’e gelen reklama tepki

Vatandaşlar, GSM şirketlerinin tek yanlı uygulamaları yüzünden sıkıntı yaşıyor. Dünyanın gelişmiş ülkelerinde GSM operatörleri, diğer kurumlardan gelen kampanya paketlerini abonelerine mesaj göndererek duyuruyor.



> Cemil Yıldız- Ziya Sandıkcıoğlu İSTANBUL- Vatandaşlar, GSM şirketlerinin tek yanlı uygulamaları yüzünden sıkıntı yaşıyor. Dünyanın gelişmiş ülkelerinde GSM operatörleri, diğer kurumlardan gelen kampanya paketlerini abonelerine mesaj göndererek duyuruyor. Bunun karşılığında ise abone ile önceden yapılan sözleşme gereği, yaptığı reklamın karşılığında abonelerine ücretsiz kontör gönderiyor veya faturalı hatlarda indirim yapıyor. Örneğin, Hollanda’da 100 reklam içerikli mesaj gönderen GSM şirketi abonelerine bedava 50 köntör veriyor. Almanya, İngiltere, Fransa ve diğer AB ülkelerinde de benzeri uygulamalar göze çarpıyor. Dev pasta Ülkemizde ise bu konuda tamamen kanuni boşluklardan doğan bir fırsatçılık karşımıza çıkıyor. Tüketiciler Birliği’nin verilerine göre GSM şirketleri ayda ortalama 50 milyon YTL değerinde reklam içerikli mesaji hiç bir karşılık ödemeden abonelerine gönderiyor. Market açılışından, sanatçıların yeni albümlerine, belediyelerin faaliyetlerinden, siyasi partilerin programlarına kadar milyonlarca mesaj günün hangi saati olduğuna bakılmaksızın abonelere ulaştırılıyor. GSM şirketleri reklam içerikli mesajları bütün abonelerine göndermek üzere büyük firmalarla paket anlaşmalar yapıyor. Reklam içerikli mesajlardan dolayı vatandaşlardan yoğun şikayetler aldıklarını belirten Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Avukat Bülent Deniz, “Mevcut kanunlarda GSM şirketlerinin abonelerine reklam içerikli mesajlar göndermesini engelleyen bir hüküm yok. Bu kanuni boşluktan faydalanan GSM şirketleri etik kuralları da hiçe sayarak, abonelerine her gün binlerce reklam içerikli mesaj gönderiyor. Gecenin 02:00’sinde bir firmanın kampanyasını yapmak veya bir sanatçının yeni klibini tanıtmak için vatandaşı rahatsız etmeye kimsenin hakkı yoktur. Eğer bu yapılıyorsa mutlaka aboneye dönük bir karşılığı olmalıdır. GSM şirketleri firmaların kampanyaları için milyon YTL’lik anlaşmalar yaparken, tüketicinin hakkını da vermek zorundadır” dedi. Keyfi uygulama Reklam içerikli mesaj gönderilmesinin tamanen keyfi bir uygulama olduğuna dikkat çeken Deniz, “Türkiye’de 50 milyon GSM abonesi bulunmaktadır. Bunları çoğu reklam içerikli mesajlar yüzünden rahatsızdır. Bu konuda yapılacak olan şudur; şikayetçi vatandaş abonesi olduğu GSM şirketine dilekçe veya e-mail gönderek ‘reklam içerikli mesajlar gönderilmesini istemiyorum’ diyecek. Buna rağmen GSM operatörleri reklam içerikli mesajlar göndermeye devam ederlerse vatandaş bu defa Tüketici Mahkemelerine başvurarak manevi tazminat davası açacak. Tüketiciler Birliği olarak bu konudaki çalışmalarımızı tamamladıktan sonra biz de mağdur vatandaşları temsilen mahkemeye başvuracağız” diye konuştu. Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer ise reklam içerikli mesajların gönderilmesinde abonenin onayının alınmasının zorunlu olduğunu söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT