BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Devlerde ‘temiz’ dönem -Otomobil Dünyası-

Devlerde ‘temiz’ dönem -Otomobil Dünyası-

* Her geçen gün artan çevre kirliliği otomobil firmalarını yeni teknolojiler üretmeye sevk ediyor. Çevre alanında birlikte gerçekleştirecekleri faaliyet planlarını açıklayan Volvo ve Ford araştırmalar için 1 milyar euro pay ayırdıklarını açıkladı. * Çevreyi daha az kirleten teknolojilerde daha az yakıt tüketen ekonomik motorlar ön plana çıkıyor. Çalışmalarda bitkilerden elde edilen bio etanol, metan gazı ve diğer organik yakıtlara yoğunlaşılması dikkat çekiyor.



Çevre kirliliği otomobil dünyasının dev isimlerini harekete geçiriyor. Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) çalışmalarında havayı daha az kirleten sistemlere ağırlık veren firmalar, bütçelerini hazırlarken de bu yöndeki araştırmalara artık daha fazla pay ayırıyorlar. Volvo ve Ford, çevre kirliliğini önleme konusundaki çalışmalara ayırdığı 1 milyar euroluk dev bütçeyle bu yöndeki trende yol veren firmaların başında geldi. Geçtiğimiz günlerde, çevre alanında birlikte gerçekleştirecekleri faaliyet planlarını açıklayan Volvo Cars ve Ford Motor Company, ilk olarak verimli enerji kullanımına sahip araçların geliştirilip üretileceği yeni bir hibrid teknolojileri merkezi kuracağını açıkladı. Enerjinin verimli kullanılması da paralelinde daha az kirli atık yayan motorları getiriyor. Yani firmalar ‘bir taşla 3 kuş’ vurmuş oluyorlar; “Hem daha ekonomik motor, hem daha fazla verim hem de daha az çevre kirliliği.” Ağırlık dizel motora Volvo ve Ford’un gerçekleştireceği yatırımın büyük bir kısmı, öncelikli olarak daha temiz ve daha verimli dizel motorların geliştirilmesine yönelik olacak. Aynı zamanda hibrid ve alternatif yakıtla çalışan araçlarda magnezyum, alüminyum ve yüksek dayanıklılıktaki çelik gibi daha hafif ve daha güçlü materyallerin kullanılması sağlanacak. Böylece daha hafif araçlar daha az yakacaklar. Volvo Cars 1976 yılında lambda sensörlü katalitik konvertörü dünyada satışa sunan ilk otomobil üreticisi olmuştu. O zamanlar için yeni olan bu teknolojiyle zararlı emisyonlar yüzde 90 oranında azaltılabiliyordu. Ve günümüzde neredeyse tüm benzinli motorla çalışan otomobiller standart olarak lambda sensörlü katalitik konvertörle donatılıyor. Biyo yakıtlar devrede 1995 yılında ise Volvo, geri dönüşümlü bio metan gibi yakıtla çalışan ve gerektiğinde benzini de yardımcı yakıt olarak kullanan çift yakıtlı motorun üretimini gerçekleştiren ilk otomobil üreticisi oldu. Bio metan gazını kullanmak, kayda değmeyen oranda bir sera gazı olan fosil karbon dioksitin açığa çıkmasına neden oluyor. Bugün bu teknoloji, Avrupa pazarında satılmakta olan S60 ve V70 modellerinde kullanılıyor. Volvo’nun daha küçük platformu olan S40 ve V50 modellerindeyse yakıt olarak bio etanol E85 (% 85 etanol ve % 15 benzin) kullanılıyor. Bu yakıtla da kirli atıklar yüzde 80’lere varan oranda azaltılıyor. > Audi, A3’le lüks sınıfın lideri oldu Ocak-temmuz döneminde 2028 adet araç satışı gerçekleştiren Doğuş Otomotiv-Audi, özellikle A3 satışlarıyla lüks sınıfta pazarın lideri oldu. 2006 yılı başından bu yana önce ilk SUV modeli Audi Q7’yi satışa sunan ve 2007 model yılıyla birlikte S8 ve A6 Allroad quattro gibi yeni modelleri de ithal etmeye başlayan Doğuş Otomotiv-Audi’nin lokomotifi A3 model ailesi oldu. 7 aylık sürede 799 adet A3 Coupe ve A3 Sportpack satan Doğuş Otomotiv-Audi, lüks kompakt sınıfta rakiplerinin toplam satışından neredeyse 4 kat daha fazla araç satışı gerçekleştirdi. Firmanın bir diğer başarılı modeli ise lüks orta sınıftaki A4 model ailesi oldu. Ülkemizde şimdilik sadece sedan ve station wagon karoser tipi Avant ile pazarlanan A4 ulaştığı 682 adetlik satışla en çok tercih edilen ikinci model oldu. Üst orta lüks sınıftaki A6 ise 399 adetlik satışla en önemli 3. model oldu. Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Ali Bilaloğlu, lüks sınıfta yılsonu itibariyle yüzde 30-35’lik bir pazar payı hedeflediklerini dile getirdi. Lüks sınıfın toplam otomobil pazarı içinde yüzde 5-6 civarında bir pay alacağına inandıklarını belirten Ali Bilaloğlu, Doğuş Otomotiv-Audi’nin otomotiv sektöründe yüzde 1.5’luk pazar payını hedeflediğini sözlerine ekledi. > Şehir çocuğu Peugeot 107 Türkiye’de Peugeot’nun şehir içi kullanıma yönelik ürettiği yeni 107 modeli bu ay Türkiye’de satışa sunuluyor. İdeal bir şehir otomobili olarak tanıtılan Peugeot 107, üstün manevra ve yol tutuş özelliklerine ve kullanım kolaylığına sahip bulunuyor. Peugeot 107’de, ABS ve CSC (Viraj Denge Kontrol Sistemi), takviyeli gövde, katlanabilir direksiyon simidi, 6 hava yastığı standart olarak sunuluyor. > BMC yeni modelleriyle Hannover Fuarı’nda BMC, 21-28 Eylül 2006 tarihleri arasında Hannover’da gerçekleştirilecek olan IAA Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı’na yeni ürün yelpazesiyle katılıyor.1996 yılında, Hannover Fuarı’ na katılan ilk Türk otomotiv firması olan BMC, iki yılda bir düzenlenen fuara 6. kez katılacak. Yeni araçlarının dünya lansmanını Hannover’de gerçekleştirecek olan BMC’nin fuarda sergileyeceği yeni jenerasyon Euro 4 serisi motorlu araçları şöyle; Megastar 360 VH yüksek tavan panelvan, Pro 938 (8X4) FTB transmikser şasi kamyon, Pro 628 (6X2) uzun şasi kamyon, Probus 850 24+1+1 turistik tip küçük otobüs, Hawk şehiriçi tip küçük otobüs, Megastar 400 P kamyonet.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT