BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye kaynak gösterildi

Türkiye kaynak gösterildi

Reuter haber ajansı, Türkiye Gazetesi’nde 8 Mayıs günü, “NATO Çin’i vurdu” başlıklı haberi kaynak olarak gösterdi.



Reuter haber ajansı, Türkiye Gazetesi’nde 8 Mayıs günü, “NATO Çin’i vurdu” başlıklı haberi kaynak olarak gösterdi. Ajans, “Belgrad’da bombalanan Çin Büyükelçiliği’nin bir bölümünün Yugoslavya gizli haberalma teşkilatı tarafından kullanıldığını” açıklayan haberi abonelerine geçti. Gazetemizin Brüksel temsilcisi Vakur Kaya’nın NATO’lu diplomatlarla görüşerek hazırladığı haberde, Çin Büyükelçiliği’nin bir bölümünün Yugoslavya gizli haberalma teşkilatı tarafından kullanıldığı, Sırplar’a uydu üzerinden NATO operasyonu hakkında bilgi aktarıldığı, Çin’in NATO’nun Yugoslavya’ya yönelik hava operasyonuna başından beri karşı çıkması ve Sırplar’a askeri alanda lojistik destek sağlama girişimlerinin NATO’ya üye ülkelerin bazıları tarafından yakından takip edildiği açıklanmıştı. Haberde, büyükelçiliğin bir bölümünün Yugoslavya gizli haberalma teşkilatı tarafından kullanıldığına dair NATO üyesi bazı ülkelerin elinde deliller bulunduğu yer almıştı. Öte yandan Belçika ve Hollanda’da yayınlanan “De Journalist” adlı dergi, “Uluslararası basın NATO Genel Merkezi’nde savaşı nasıl izliyor?” adlı bir araştırma yayımladı. Türkiye Gazetesi muhabiri Vakur Kaya’nın görüşlerini haberin manşetine veren Belçikalı gazeteci Bert Bevers, muhabirimize övgüler yağdırdı. Vakur Kaya’nın NATO’daki uluslararası basını ve Kosova’daki operasyonu yakından takip ettiğini belirten dergi, Kaya’nın “Operasyon ile verilen brifingleri iyi anlamak lazım, kelime aralarını iyi okumak ve analiz yapmak lazım” sözlerini manşetten verdi. NATO sözcüsü Jamie Shae’nin hergün dünya kamuoyuna basın organları aracılığıyla Kosova operasyonunu anlattığını belirten dergi, Türkiye Gazetesi NOS Hollanda Televizyonu, Sky News, RTL Plus basın yayın organlarının temsilcileriyle yaptığı röportaja yer verdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT