BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk tekstilcisinin ‘Almanya’ zaferi

Türk tekstilcisinin ‘Almanya’ zaferi

Hazır giyim ve konfeksiyonda Çin’in fiyatlarını yarı yarıya düşürerek girdiği Almanya’da, Türkiye kaliteli ürünleriyle pazar payını aynı seviyede tutmayı başardı.



İSTANBUL- İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, dünyanın en önemli hazır giyim ve konfeksiyon pazarlarından biri olan Almanya’da, 1999 yılından bu yana Çin’in fiyatlarını yarıya düşürmesiyle İtalya’nın yüzde 36.4’lük ihracat kaybına uğramasına karşılık, Türk hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatçısının kalite, tasarım ve farklılığa önem vererek, ihracatını artırıp pazar payını koruduğunu söyledi. Süleyman Orakçıoğlu, “Hazırgiyim ve konfeksiyon sektörümüz gelişimi ve değişimi gerçekleştirerek dünyanın en büyük pazarlarından birinde gücünü ortaya koymuştur” dedi. En büyük pazarımız İTKİB Ar-Ge Şubesi tarafından Eurostat verilerine dayanarak hazırladığı, 1999-2005 dönemini inceleyen Süleyman Orakçıoğlu, Almanya’nın 2005 yılı itibariyle 21.3 milyar euroluk ithalatla hazırgiyim ve konfeksiyonda dünyanın en önemli ülkelerinin başında geldiğini kaydetti. Türkiye’nin hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 27’sinin Almanya’ya yapıldığını ve bu ülkenin Türkiye’nin en büyük pazarı olduğunu ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, Çin’in 6 yılda fiyatlarını yarı yarıya düşürerek pazar payını genişletme stratejisine Türkiye’nin kaliteye, tasarıma, farklılığa, markalaşmaya önem vererek, değişim ve gelişimi gerçekleştirdiğini, bunun gücüyle de Almanya pazarında payını koruduğunu kaydetti. İtalya darbe yedi 1999 yılıyla 2005 arasındaki karşılaştırmada, Almanya’nın toplam ithalatının 20.5 milyar eurodan 21.3 milyar euroya çıkarak yüzde 3.93 oranında arttığına işaret eden Süleyman Orakçıoğlu, bu dönemde, dünyanın moda devi olarak kabul edilen İtalya’nın en büyük darbeyi gördüğünü ve ihracatının değer olarak yüzde 36.43 azaldığını söyledi. Aynı dönemde, fiyatlarını neredeyse yarıya yarıya düşüren Çin’in Almanya pazarında büyüdüğüne dikkat çeken Süleyman Orakçıoğlu, Çin’in bu agresif politikasına karşılık Türkiye’nin ihracatını 2.698 milyon eurodan 2.964 milyon euroya çıkararak yüzde 9.85 artırdığını ve pazar payını yüzde 13.2’den yüzde 13.9’a yükselttiğini ifade etti. Fiyatlarımızı da artırdık İtalya’nın yanısıra AB ülkelerinden Fransa’dan yapılan ithalatın önemli ölçüde gerilediğini ve daha önce en çok ithalat yapılan ilk 10 ülke arasında yer alan Portekiz ve Yunanistan’ın bu listenin dışında kaldığını kaydeden İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu’nun verdiği bilgilere göre, 1999-2005 arasında Almanya’nın ithalatında birim fiyatları da önemli ölçüde düştü. Türkiye’nin en önemli ihracat kalemi olan örme giyim ürünlerinde Almanya’nın ortalama ithalat birim fiyatı yüzde 17.45 gerilerken, Türkiye’nin birim fiyatı yüzde 7.45 oranında arttı. Üstelik bu artış, Çin’in örme giyim ürünlerindeki ortalama birim fiyatını 19.40 eurodan 10.86’ya düşürerek tam yüzde 44.02’lik bir indirim yaptığı dönemde gerçekleşti. Dokuma ürünlerinde Almanya’nın ortalama ithalat birim fiyatı yüzde 21.31 gerilerken, aynı dönemde Çin birim fiyatlarını ortalama 22,23 eurodan 11.36 euroya düşürerek yüzde 48.89 gibi rekor oranda indirim yaptı. Aynı dönemde Türk dokuma ürünlerinin birim fiyatları ise binde 4’e yakın arttı. Çin fiyatlarını yarıya yakın düşürerek pazar payını genişletmeye çalışır, İtalya da büyük oranda kan kaybederken, Türkiye 1999-2005 yılları arasında hem birim fiyatlarını artırdı, hem de değer bazında yıllık ortalama yüzde 1.7’lik ihracat artışı gerçekleştirdi. 6 yılda gücümüz katlandı Araştırmayı değerlendiren İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Türkiye’nin en önemli hazırgiyim ve konfeksiyon pazarı olan Almanya’da, en büyük rakiplerden biri olan Çin’in ancak fiyatlarını yarı yarıya düşürerek pay kaptığı bir ortamda Türkiye’nin pazar payını korumanın ötesinde genişletmesinin, sektörün yapısal bir değişimi ve gelişimi gerçekleştirdiğini gösterdiğini belirterek, “Dünyanın en önemli pazarlarından birinde, bir rakibiniz ancak fiyatlarını yarıya düşürerek yer alabiliyor. Dünya moda devi olarak kabul edilen bir diğeri de ihracatının üçte birini kaybediyor. Son 6 yılın analizinde, sektörümüzün ihracatını sürekli istikrarlı bir biçimde artırması, gücümüzü kanıtlıyor. Türkiye’nin koleksiyoncusu, tasarımcısı ve kaliteli üretim altyapısıyla dünya moda endüstrisinin lider ülkelelerinden biri olma yolunda ne kadar büyük adımlar attığını, gelişip, değiştiğini ortaya koyuyor” dedi. >>> Güneydoğulu ihracatçı Avrupa pazarını sevdi GAZİANTEP- Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden Avrupa Birliği (AB) üye ülkelere yapılan ihracat, bu yılın 7 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31,29 arttı. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Genel Sekreterliği bilgilerine göre, ocak-temmuz 2006 döneminde, bölge şehirlerinden AB üyesi ülkelere 299 milyon 126 bin dolarlık ihracat yapıldı. Birlik üyesi ülkelere yapılan ihracatla sağlanan 299 milyon 126 bin dolar döviz girdisinin 266 milyon 712 bin doları tekstil ve hammaddeleri, 25 milyon 374 bin doları kuru meyve ve mamulleri, 4 milyon 898 bin doları hububat ve bakliyat ve 2 milyon 142 bin doları da canlı hayvan, su ürünleri ve mamulleri dış satımıyla elde edildi. Bölge illerinden AB üyesi ülkelere geçen yılın aynı döneminde 227 milyon 835 bin dolarlık ihracat yapılmıştı. Döviz girdisinin 196 milyon 466 bin doları tekstil ve hammaddeleri, 25 milyon 429 doları kuru meyve ve mamulleri, 4 milyon 488 bin doları hububat ve bakliyat ve 1 milyon 452 bin doları canlı hayvan su ürünleri ve mamulleri ihracatıyla sağlanmıştı. İtalya favori pazar Ocak-temmuz 2006 döneminde AB üyesi ülkelere yapılan ihracatın bölgenin toplam ihracatı içindeki payı yüzde 24,01 oldu. AB üyesi ülkelerin bölgenin toplam ihracatı içindeki payı geçen yıl aynı dönem yüzde 22,94 oranındaydı. Bölge illerinden en fazla ihracat yapılan AB üyesi ülkeler 84 milyon 317 bin dolarlık ihracat ile İtalya, 44 milyon 611 bin dolarlık ihracat ile Almanya ve 35 milyon 42 bin dolarlık ihracat yapılan Polonya oldu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT