BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobil Dünyası

Otomobil Dünyası

Bu yılın ilk yarısında ihracat gelirini %35 artıran Tofaş, yıl sonuna kadar yurt dışına 110 bin adet araç satmayı hedefliyor.



>>> Ahmet Enes Demiray Tel : 0 212 454 30 07 Faks : 0 212 454 30 75 E-mail: enes.demiray@tg.com.tr ------ >>> Tofaş’ta hedefler ihracatla büyüdü Tofaş’ın 2006 yılının ilk altı ayında gerçekleştirdiği ihracat tutarı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 34.8 artarak, 782,240 milyon YTL’ye yükseldi. Aynı dönemde şirketin net satışları ise geçtiğimiz yıla oranla %18.4 artarak 1. 497 milyon YTL olarak gerçekleşti. Şirketin satış adedi de ilk yarı yılda %16.1 artarak 99 bin 222’ye ulaştı. Üretimini geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 8.3 artışla 90 bin 99 adede yükselten Tofaş’ın vergi öncesi kârı bu yıl 109,986 milyon YTL oldu. Tofaş, geçtiğimiz yıl 88 bin adet olan ihracat adetini 110 bine, ihracat tutarını da 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Altavilla: Dalgadan etkilenmedik İlk altı ayın finansal sonuçlarıyla ilgili bir açıklama yapan Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, elde edilen sonuçların Tofaş’ın önümüzdeki dönemi için çok önemli olduğunu söyledi. Altavilla, gelinen noktayı şöyle özetledi: “Yerli bir üretici olarak diğer markalara göre dalgalanmadan daha az etkilendik. Tofaş her zaman için uzun dönemli planlar gerçekleştirir. O yüzden dalgalanmalar uzun dönemli planlarımızı etkilemeyecektir. Biz Türkiye’de çok yoğun bir şekilde yatırım yapmaktayız. Önümüzdeki 3 yılda 800 milyon eurodan fazla yatırım yapacağız. Bu yatırımın 350 milyon eurosu 2006 yılında tamamlanacak. Eylül ayından sonra pazar trendleri ve pazar durumunun iyileşmesi ile satışların daha da yükseleceğini düşünüyorum.” >>> Hyundai 90 bin satışa kilitlendi Hyundai Assan Türkiye Başkan Yardımcı Joong Geol Kim, bu yılki satış hedeflerinin 90 bin olduğunu söyledi. Düzce’deki Hyundai bayisini ziyaret eden Hyundai Assan Türkiye Başkan Yardımcı Joong Geol Kim, Çin’i yakından takip ettiklerini ve bu ülkenin ürettiği araçların Türkiye’ye girmesinin kendi satışlarının etkilenmeyeceğini kaydetti. Otomotiv sektöründe ağustos ayında bir iyileşme olduğunu ve bunun devam edeceğini belirten Kim, “Bu yılki satış hedefimiz 90 bin araç. Önümüzdeki mart ayında ise Hyundai’nin yeni bir modelini piyasaya süreceğiz” dedi. >>> Motosikletlere özel “Motoelf” Elf, motosikletler için geliştirdiği “Motoelf” motor yağlarını pazara sundu. Türkiye’de hızla gelişen motosiklet pazarında farklı tipte araçların farklı tipte motor yağlarına ihtiyaç olarak geliştiren “Motoelf”; Race, Tech ve Scooter serilerinden oluşuyor. 4 ayrı ürünü içeren Özel Ürünler serisi de motor yağı ürünlerini tamamlıyor. >>> “Genç nüfusunuzu gördük pazara 107’yi getirdik” Geçtiğimiz hafta içi pazara sunulan Peugeot’un 107 modeli küçük boyutları ve ekonomik yakıt tüketimiyle gençlere hitap ediyor. Tanıtımda konuşan Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Dominique Hanotaux, küçük otomobillerin bulunduğu B segmentinin Türkiye’de her geçen gün büyüdügünü belirterek, “Batı Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında Türkiye’de nüfus çok daha genç. Burada büyük bir potensiyel var. Nüfusun % 50’sinden fazlası 30 yaşın altında. Bu aracı Türkiye pazarına sunmamızın başlıca sebeplerinden biri de bu genç nüfus” şeklinde konuştu. Gençlerin modayı her zaman takip ettiklerine dikkat çeken Hanotaux, 107’nin özellikle gençlerin yoğun olduğu yerlerde, üniversite kampüslerinde tanıtılacağını söyledi. 107’nin satış fiyatı donanımlarına göre 21 bin 750 ve 25 bin YTL arasında değişiyor. >>> Seat’a yeni üye Altea XL Seat, yeni modeli Altea XL ile ürün yelpazesini genişletiyor. Özellikle kalabalık ailelere yönelik olarak geliştirilen Altea XL, 635 litrelik bagaj hacmiyle sınıfının lideri olma özelliğini taşıyor. Aile otomobili olmanın yanı sıra şık dizaynıyla da sportif bir araç olarak dikkat çeken Altea XL, iki benzinli ve iki dizel motor seçeneği ile piyasaya sürülecek. Altea’da, 1.6 lt 102 hp ve 2.0 lt FSI 150 hp benzinli, 1.9 lt TDI 105 hp ve 2.0 lt TDI 140 hp de dizel motor seçenekleri bulunuyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT