BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Havalimanlarının ‘İtibar’ yarışı

Havalimanlarının ‘İtibar’ yarışı

HAVACILIK sektörümüz ‘sıcak’ dönemi geride bırakıyor. Eylül ayı itibarı ile tarifeler kısmen daralacak, bilet fiyatları inecek. Firmalar bir yandan yorulan uçaklarını ve personelini dinlendirme fırsatı bulurken diğer yandan gelecek sezonun hazırlıklarına başlayacaklar.



HAVACILIK sektörümüz ‘sıcak’ dönemi geride bırakıyor. Eylül ayı itibarı ile tarifeler kısmen daralacak, bilet fiyatları inecek. Firmalar bir yandan yorulan uçaklarını ve personelini dinlendirme fırsatı bulurken diğer yandan gelecek sezonun hazırlıklarına başlayacaklar. Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılarak ulaşım ve turizmimizin hizmetine sokulan yolcu terminalleri soluk soluğa bir hizmet yarışını da beraberinde getirdi. Geride kalan sezon hava taşımacılığında sistemleşme, entegrasyon ve uluslararası tecrübeler açısından fevkalade verimli oldu. Filosuna eklediği son Boeing 737-800’le 102 uçağa kavuşan THY 2006 yılı içinde planladığı 24 yeni hattın açılışını tamamlayarak yurt dışı uçuş noktası sayısını 103’e çıkardı. Kuşkusuz THY ülkemizde faaliyet yürüten havayolu şirketleri içinde en avantajlı ve hacimlisi. Terminal işletmeciliğinde ise Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ni yaparak işe başlayan TAV kısa sürede uluslararası marka haline geldi. İstanbul’daki modern ve donanımlı yolcu terminaline profesyonel işletmecilik alanında üniversitelerde ders olarak okutulacak boyutta bir nitelik kazandıran TAV yakın zamanda İzmir ve Ankara’da da modern terminal özlemini bitirecek. > Antalya İstanbul’u solladı MEVSİMLERE ve bölgelere dağıtamadığımız turist ilgisi yüzünden Antalya Havalimanı bu sene Atatürk Havalimanı’na yakın sayıda yolcuya ev sahipliği etti. Genellikle charter uçuşların düzenlendiği ve Türkiye’ye havayolu ile gelen turistlerin yaklaşık % 40’ının ülkeye giriş yaptığı Antalya Havalimanı’nda Ulaştırma Bakanlığı’nın zamanında devreye girerek rekor derecede bir hızla ihale edip hizmete soktuğu ikinci dış hatlar terminali Antalya’yı ‘boğulmaktan’ kurtardı. Yolcu hareketliliği açısından büyük dalgalanmaların yaşandığı hava taşımacılığında dengeler çok çabuk değişebiliyor. TAV tarafından işletilen 20 milyon/yıl yolcu kapasiteli Atatürk Havalimanı’nı 2005 yılında 19 milyon 293 bin 796 yolcu kullanırken aynı sene Antalya havalimanından 15 milyon 864 bin 863 yolcu seyahat etti. Atatürk Havalimanı belki de tarihinde ilk kez geçen ay Antalya’nın gerisine düştü.Temmuz 2006 istatistiklerine göre Antalya iç ve dış hatlarda 2 milyon 285 bin yolcuya uğrak yeri olurken aynı dönemde Atatürk Havalimanı’ndan seyahat eden yolcu sayısı 2 milyon 184 binde kaldı. > Gelecek aydınlık ULAŞTIRMA Bakanlığı’nın konvansiyonel havaalanı projeleri süratle hayata geçirilirken bir yandan da mevcut havaalanlarındaki altyapı ve personel iyileştirmeleri devam ediyor. Keza, demir yolları ve deniz yolları ile entegre edilmiş kombine bir taşımacılık sistemini hedefleyen Ulaştırma Bakanlığı bu sayede hem turist sayısında hem de turizm çeşitliliğinde ülke hedeflerinin yakalanmasını sağlamış olacak. Marmaray projesi ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın ideal hamlelerinden olan hızlı tren çalışmaları ülke içinde noktalararası ulaşım hızını artırırken bu noktaların öncelikle Yunanistan ve Bulgaristan üzerinden Balkanlara ve Avrupaya ulaşması tur operatörlerine haftasonu eğlenceleri ve paket tur piyasaları için yeni, heyecanlı destinasyonlar kazandıracak. Güney ve doğu snırlarımızdaki sancılı pozisyonlar bu yönlerle ilgili kararlı politika üretilememesine yol açıyor. Aslına bakılırsa bu bölgelerde umulan sükunet ortamı sağlanırsa işte o zaman Türkiye kıtalararası kültür değerleri iletişiminde gerçek bir köprü vazifesi görecek.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT