BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şiddete reklam yasağı

Şiddete reklam yasağı

Devlet Bakanı Nimet Çubukçu ve Reklamverenler Derneği, “şiddet içeren yayınlara reklam verilmemesi” kararı alacak...



ANKARA- TV ekranlarında şiddet ihtiva eden yayınların önüne geçebilmek için hükümet ve sivil toplum örgütleri harekete geçiyor. Edinilen bilgiye göre, 8 Eylül’de Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek panelde, TV’de şiddetin önlenmesi için eylem planı oluşturulacak. Akademisyenler katılacak... Panele, Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Nimet Çubukçu, Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık, RTÜK Başkanı Zahid Akman, Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürü Ayşen Gürcan, Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu, akademisyenler, yapımcılar, radyo-TV kuruluşlarından temsilciler katılacak. Aralarında Türkiye İş Bankası, Yapı Kredi Bankası, Pınar Süt, Danone, Ülker, Evyap, Coca Cola, Beko, Renault ve Hyundai Assan gibi şirketlerin de bulunduğu Reklamverenler Derneği üyeleri, televizyonda şiddeti veriler ve bilimsel görüşler çerçevesinde değerlendirecek. Olumlu mesajlar verilecek Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürü Ayşen Gürcan, panelde, televizyonda şiddetin önlenmesi için eylem planı oluşturulacağını ve hangi kriterlere göre reklam verileceğinin belirleneceğini söyledi. Sunumunda olumlu yayınlara daha çok reklam verilmesini teklif edeceğini belirten Gürcan, şunları kaydetti: “Ceza vermek davranışı söndürme noktasında ilk anda etkilidir. Ancak olumlu bir davranışın sürmesini istiyorsak ödül yoluna gitmeliyiz. Bu anlamda olumlu mesajlar veren, en çok beğenilen tv programları oylamayla belirlenebilir. Reklamverenler de bu programlara yönlendirilebilir.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT