BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > THY’nin yıldızı parlıyor

THY’nin yıldızı parlıyor

Temel Kotil, dünyanın en büyük havayolu ittifakları arasında gösterilen Star Alliance’ın, THY’yi üyeliğe davet etmesinin anlamlı olduğunu kaydetti.



Tek biletle 700 uçuş noktası Temel Kotil, dünyanın en büyük havayolu ittifakları arasında gösterilen Star Alliance’ın, THY’yi üyeliğe davet etmesinin anlamlı olduğunu kaydetti. Kotil, “Star Alliance, hizmet kalitesi yüksek THY’nin kendisine de değer katacağını; gücünü ve ağını artıracağını biliyor. Bu ittifakla birlikte, 150 olan uçuş noktamızın sayısı artacak, yolcularımıza, tek bir THY biletiyle 700 noktaya ulaşma imkanı sağlayacağız” dedi. İSTANBUL - Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, THY’nin uluslararası havacılık sektöründeki yıldızının giderek yükseldiğini belirterek, “Sadece müşterilerimizi değil, yatırımcılarımızı da mutlu eden modern, dinamik ve verimli bir şirket olmaya devam edeceğiz” dedi. THY’nin 2006 yılının ikinci çeyreğinde net kârını yüzde 141 artırarak 32 milyon YTL’ye, yolcu sayısını da yüzde 15 artışla 7.5 milyona yükselttiğini ifade eden Kotil, bilanço sonuçlarının, THY’nin bir dünya şirketi olma hedefi doğrultusunda ilerlediğinin ifadesi olduğunu da vurguladı. Petrole rağmen! Kotil, “Dolar bazında önceki yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 26 yükselen akaryakıt fiyatlarına rağmen elde edilen bu performans THY’nin geleceğinin de ne kadar parlak olduğunu gösterdi” dedi. THY filosundaki uçak sayısını 100’e çıkarmanın gururunu yaşadıklarını dile getiren Kotil, Avrupa’nın en genç ve modern filosuna sahip olma hedefiyle çalışmaların sürdürüldüğünü ifade etti. Bir dünya şirketi olma yolunda önemli adımlar attıklarını kaydeden Kotil, şöyle konuştu: “Hedeflerimizi büyüttük. 2004 yılında 61 olan uçak sayımızı 100’e çıkardık. THY’nin dünya havacılık pazarından aldığı payı yüzde 0.59’dan yüzde 1.1’e yükseltmiştir. Filo büyüklüğü bakımından da 27. sıraya çıktık.” THY Genel Müdürü Kotil, kendilerine rakip olarak dünyanın büyük havayolu şirketlerini belirleyen kurumun, bu şirketlerle rekabet edebilecek bir şekilde yeniden yapılanmakta olduğuna dikkat çekti. THY’nin hızla artan hat ve yolcu sayısına rağmen doluluk oranını önemli ölçüde korumayı başardığını, zamanında kalkış oranını da 2005 yılına göre yüzde 76’dan yüzde 82’ye çıkardığını kaydeden Kotil, “Yaşanılan büyüme sürecinde THY’nin uçuş emniyeti ve hizmet kalitesinden asla taviz vermedik. Büyüme hedefi ve ihtiyaca uygun personel alımı yaptık” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT