BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bu kadar ucuz!

Bu kadar ucuz!

Detaylı İtalya haritasından köy isimlerine göz gezdirerek “marka” bulmaya çalışan cin fikirli konfeksiyoncularımız var...



Detaylı İtalya haritasından köy isimlerine göz gezdirerek “marka” bulmaya çalışan cin fikirli konfeksiyoncularımız var... Çünkü ceketin iç cebine doğru bakınca, oradan “hava” fışkırmalı... Türkçe isim olursa hava mava olmaz... Bu gerçek; yerli isimle iş yapamadıklarını ama uyduruk bir yabancı isimle daha çok satış yaptıklarını söyleyen birçok müteşebbis biliyorum... Geçen gün dayanamayıp cep telefonumla resmini çektim bir tabelanın. Şöyle yazıyor: “Yöresel Special Mamüller” Şimdi ben buraya uygun bir nida yazarım ama sevgili musahhihimiz Ahmet Demirbaş tek kalemde çizer üstünü... Haklı da... Ağzımızı bozmayalım... Bir tarafta yabancı hayranlığı... Bir tarafta Türkçe özürlü oluşumuz... Ve diğer tarafta isim/ marka koyma beceriksizliğimiz... Adam hastanesine soyadını isim olarak koymuş... Odun satıyor olsa uyacak ama... *** Bazı binalar adres tariflerinin değişmez parçasıdır... O bölgenin köşe taşı olmuşlardır. Şimdi böyle bir binayla ilgili haberi paylaşmak istiyorum: “Alınan bilgiye göre, Türkiye’nin kâr amacı gütmeyen ilk tam teşekküllü özel hastanelerinden biri olarak gösterilen Süleymaniye’deki İstanbul Esnaf Hastanesi, İstanbul Ticaret Odası (İTO), İstanbul Sanayi Odası (İSO), İstanbul Ticaret Borsası (İTB) ve Esnaf Hastanesi Koruma ve Yardımlaşma Derneğinin ortak yatırımıyla yenilendi. İstanbul Huzur Hastanesi ve Dinlenme Evleri Vakfı bünyesindeki hastane, yaklaşık 10 bin metrekarelik alan üzerine kurulu 6 katlı binasında, 93 yatak kapasitesi, 5 ameliyathanesi ile tanı, ayakta ve yatarak tedavi olmak üzere 18 uzmanlık dalında sağlık hizmeti verecek ve yeni adı ‘’Business Hospital’’ olacak. Yenileme çalışmaları tamamlanma aşamasına gelen hastanenin açılış töreninin, önümüzdeki günlerde gerçekleştirileceği bildirildi.” *** Bir dönem yabancı isimleri protesto için akıllara ziyan mail bombardımanıyla bize “İllallah” dedirten, Prof. Oktay Sinanoğlu hayranlarını göreve çağırıyorum. Bu sefer tepki göstermeyeceğim... Yerleşmiş, sevimli, tariflere yön olmuş bir ismi, binayı yeniledik diye yeniliyorlar ve “Business Hospital”e çeviriyorlar... İsim böyle olunca sanki verecekleri sağlık hizmetinin kalitesi artacak veya muhtemel kaliteyi ancak böyle afili bir isim ortaya koyabilir! *** Tabelasının altına “Yöresel Special Mamüller” yazan zihniyetle, “Esnaf Hastanesi”ni “Business Hospital”e çeviren zihniyet arasında sizce ne fark var?
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT