BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turizm gelirleri

Turizm gelirleri

Ekonomimize taze kaynak sağlayan turizm gelirlerinin, yılın ilk dört ayında düşüş göstermesi hayra alâmet değil...



Ekonomimize taze kaynak sağlayan turizm gelirlerinin, yılın ilk dört ayında düşüş göstermesi hayra alâmet değil... İş dönüp dolaşıp tanıtımda düğümleniyor. İyi de nasıl bir tanıtım? Yıllardır Türkiye’yi tanıtıyoruz. Tanıtma fonları oluşturup, milyarlar harcıyoruz. Yine de elde var sıfır. Turizm sektörü bacasız sanayi. Her yıl yenilenen bir kaynak. Bunu iyi değerlendirmek gerekir. Turizme “Yeni bir vizyon ve yeni bir misyon” arayışları boşuna değildir. Bugüne kadar deniz ve güneşin cazibesiyle yürüyen sektöre doping gerekmektedir. Önce turizmi tek ülke, tek sektör ve tek bölge olarak ele almaktan vazgeçmeliyiz. Türkiye’nin sadece deniz ve güneş ülkesi olarak kalmakla yetinemeyeceği anlaşılmıştır. Ege ve Akdeniz sahillerini tanıtıcı, teşvik edici sınırlı stratejilere son verilmelidir. Sadece yazlık bir tanıtım, turizm kapasitemizi peşinen % 50 düşürmektedir. Evet kış döneminde doluluk oranlarının düşmesi normaldir. Ancak bu düşüşün sıfırlara inmesi anormal!.. Bizde sanayi gibi turizm de sırtını devlete dayamış, teşviklerle işi götürmektedir. Bir taraftan özelleştirme rüzgârları eserken, diğer taraftan devletin tırtıklanması girişimleri hiç hoş olmamaktadır. 1980’li yıllarda devlet turizm sektörü için gerekeni yapmıştır. Büyük fedakârlıklarla gelinen noktada artık devletten medet ummak yanlıştır. Turizm gelirlerindeki azalmayı sadece “Terör ve iç istikrarsızlık”la da izah edemeyiz. İngiltere ve Yunanistan’daki terör Türkiye’den az değildir. Ancak bu ülkelerin turizm sektöründeki istikrar şaşırtıcı boyutlardadır. Türkiye mevcut sektörü çeşitlendirmek bir yana, elindeki hazır ürününü bile pazarlamakta zorlanmaktadır. Bu zorlanmanın sebebi devlet sayılamaz. Yani iğneyi kendimize batırmamız gerekmektedir. Turizm sektöründe yaşanan sıkıntıların Milli Güvenlik Kurulu gündemine kadar ulaşması, işin ciddiyetinin bir göstergesidir. Ancak bu saatten sonraki gayretler bu yıldan çok, gelecek yılın rezervasyonlarını etkileyebilecektir. 20 ülkede mevcut tanıtma müşavirlik ve ataşeliklerinin görevi Türkiye’yi tanıtmaktır. Ancak turizm sektörünün sadece resmi tanıtımla yetinmek istemesi olumsuzluklara sebep olmaktadır. Türkiye’deki enflasyona rağmen turistik tesislerin hayli fiyatlı olmasına ne diyelim? Sezon ortasında fiyat indirimi turizm sektörünün güvenirliğine gölge düşürmektedir. Görüleceği gibi çok yüksek bir potansiyele sahip olması gereken turizm sektörü maalesef arzulanan noktalara ulaşamamıştır. Bunun sorumlusu devlet değildir. Hür teşebbüs ve serbest rekabet ilkelerine uygun bir şekilde teşkilâtlanamayan sektör, kolaycılığa kaçmanın diyetini ödemektedir. Yıllar yılı süren gayretlerin sonucu bu olmamalıydı!..
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT