BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Uzmanlardan imtihan tavsiyeleri

Uzmanlardan imtihan tavsiyeleri

Üniversite adaylarının büyük çoğunluğu artık kitabı defteri kapatırken, kendilerini başarıya götürecek küçük detaylarla da ilgilenmeyi ihmal etmiyorlar.



> Midenizi bozmayın İSTANBUL - Üniversite adaylarının büyük çoğunluğu artık kitabı defteri kapatırken, kendilerini başarıya götürecek küçük detaylarla da ilgilenmeyi ihmal etmiyorlar. Bunlar arasında, imtihan öncesi ve imtihan günü nasıl beslenileceği konusu da var. Bilinçli beslenme, öğrencinin hayatının akışını değiştirecek olan birkaç saatlik imtihan maratonu için oldukça önemli. Alman Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanlarından Gürsel Doğan, öğrencilerin imtihan öncesi ve imtihan sabahı bilinçli, sağlıklı ve problemsiz beslenmeleri gerektiğini söyleyerek şu tavsiyelerde bulundu: * Balık, et, yumurta, fındık, fıstık ve ceviz uyanık kalma ve enerjinin tamamen kullanılmasını sağlar, beyin hücrelerinin çalışmasında önemli rol oynar. İmtihan öncesi bu besinler tüketilebilir. * İmtihanda suyun yanı sıra sıkılmış meyve suyu tüketmek sağlam bir konsantrasyon sağlar. * İmtihan öncesi sık sık beslenilmeli, günlük yiyecekler dörde veya altıya bölünerek alınmalı. * Tüketilen yiyeceklerin az yağlı ve az şekerli olmasına dikkat edilmeli. Yağlı gıdalar kanın beyinden çekilerek sindirim sistemine yönelmesine sebep olur.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT