BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Namuslu kadına iftira!

Namuslu kadına iftira!

Sual: Ateist diyor ki: Aşağıdaki âyetler çelişkilidir. Aynı surede hem istisna var, hem de yok. Esas çelişki ise, zinanın ispat edilmesi için, 4 şahidin ne şekilde bulunacağıdır. Evet, 4 şahit nasıl bulunacaktır?



Sual: Ateist diyor ki: Aşağıdaki âyetler çelişkilidir. Aynı surede hem istisna var, hem de yok. Esas çelişki ise, zinanın ispat edilmesi için, 4 şahidin ne şekilde bulunacağıdır. Evet, 4 şahit nasıl bulunacaktır? Namuslu kadınlara zina isnat edip de, sonra [bu durumu ispat için] dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun; sonsuz olarak onların şahitliğini kabul etmeyin. Onlar, fasıkların ta kendileridir. Ama bundan sonra, tövbe edip düzelenler, bundan istisnadır. Çünkü, Allah çok bağışlayıcı ve çok merhametlidir. (Nur 4, 5) Namuslu, kötülüklerden habersiz mümin kadınlara zina isnadında bulunanlar, dünya ve ahirette lânetliktir. Onlar için çok büyük bir azap vardır. Kendi dilleri, elleri ve ayakları, yapmış olduklarına şahitlik ettikleri gün, onlar büyük azaba uğrayacaklardır. O gün, Allah onlara hak ettikleri cezaları verecek ve onlar Allah’ın apaçık gerçek olduğunu anlayacaklardır. (Nur 23, 24 ,25) Bu iki âyet birbiri ile çelişkili değil mi? CEVAP: Kesinlikle bu âyetlerde ve başka âyetlerde çelişki yoktur, olması da imkânsızdır. Birinci âyette, (İftira edenlere gerekli cezayı verin, şahitliklerini de kabul etmeyin. Ama tövbe edip düzelenler bundan istisnadır) deniyor. Yani, tövbe ederlerse şahitliklerini kabul edin deniyor Aşağıdaki âyetlerde ise, (İftira edenler lanetliktir, onlar ahirette cezalarını bulacaklardır) deniyor. Bu iki âyetin neresi çelişkilidir? En azılı kâfir bile, tövbe ederse affa uğrar. Ama tövbe etmeyen kâfirler, ebedi Cehennemliktir. Bu günahı işleyen, Müslüman ise, o da ahirette cezasını çekecektir. Burada en ufak bir çelişki yoktur. Güya, asıl çelişki dediği de, dört şahidin nasıl bulunacağı imiş. Kur’an-ı kerimde, (Zekat verin) emri var, ama nasıl verileceği kaçta kaç verileceği bildirilmemiştir. Resulullah efendimiz bunu açıklamıştır. Kur’anda (Namaz kılın) emri vardır. Ancak namazların kaç rekat olacağı, nasıl kılınacağı, namazı bozan şeyler Kur’an-ı kerimde açıkça bildirilmemiştir. Bunları da, Resulullah efendimiz açıklamıştır. Bugün, dünyadaki anayasalarda da, her hüküm detaylı şekilde açıklanmaz. İsmi anayasadır. Yasalarla, tüzüklerle açıklanır. Kur’an-ı kerim de, İslamiyet’in anayasası gibidir, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de, yetkili âlimler açıklamıştır. Anayasalarda, trafik cezaları şudur diye yazmaz. Yasalara havale eder. Anayasa detay kitabı olmadığı gibi, Kur’an-ı kerim de detay kitabı değildir. Detayına inmemiştir diye çelişki var demek, çamur atmaktan başka şey değildir. Dört şahidin nasıl bulunacağının açıklanmamasına çelişki denmez. Belki de ateist, İslamiyet’te şahitlerin vasıfları, kimlerin şahit olacağı detaylı şekilde açıklandığını bildiği için, eksik diyemeyip çelişki demiştir. Ama, bu iddiası da yine, komik olmuştur. Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT