BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İnsanın yaratılışı (2)

İnsanın yaratılışı (2)

Türkçe’de olduğu gibi, her dilde deyimler vardır. Manası ile, söylenen farklı olur. Mesela bir kimseye gözümden düştün veya gözüme girdin denilse, göz ile hiç alakası olmadığını, Türkçe bilen herkes bilir. Birine, gözüme girdin, seni çok sevdim, yanımda çok itibarın var, seni takdir ediyorum dense, bunlar birbirinden farklı şeyler değildir. Farklı kelimeler kullanmakla, başka şeyler söylenmiş olmuyor. Şimdi ateistin, [dünkü yazımızda] bildirdiği âyetleri, maddeler halinde açıklayalım:



Türkçe’de olduğu gibi, her dilde deyimler vardır. Manası ile, söylenen farklı olur. Mesela bir kimseye gözümden düştün veya gözüme girdin denilse, göz ile hiç alakası olmadığını, Türkçe bilen herkes bilir. Birine, gözüme girdin, seni çok sevdim, yanımda çok itibarın var, seni takdir ediyorum dense, bunlar birbirinden farklı şeyler değildir. Farklı kelimeler kullanmakla, başka şeyler söylenmiş olmuyor. Şimdi ateistin, [dünkü yazımızda] bildirdiği âyetleri, maddeler halinde açıklayalım: 1- Bu âyette, insanın alekadan yaratıldığı bildiriliyor. Aleka=Embriyo, erkekten gelen sperm [meni] ve dişiden gelen ovumun [yumurtanın] birleşmesiyle, yani döllenme ile oluşan organize yapıdır. Embriyo, zamanla cenin ve çocuk oluyor. 2- Burada, insanın spermden meydana geldiği söyleniyor. Herkes bilir ki, başlangıç olarak, elbette çocuk spermden meydana geliyor. İnsan suresinin ikinci âyetinde ise, biraz daha açıklamalıdır. Katışık nutfe deniyor. Yani erkekten gelen spermin ve kadından gelen ovumun birleşmesiyle meydana geliyor deniyor. Çelişki bunun neresindedir? 3- Her canlı sudan yaratıldı. Sperm de, içi hücre dolu bir sudur. İnsan da, meniden yaratıldı. 4- Burada, ilk insanı yani Âdem aleyhisselamı topraktan yarattığı bildiriliyor. Sonraki insanların oluşumu ile bunun ne ilgisi vardır ki, çelişki olsun? 5- Bu maddede de, insanın çamurdan yaratıldığı bildiriliyor. Çamur, sulandırılmış toprak demektir. Hadis-i şerifte açıklandığına göre, Allahü teâlâ, dünyanın her yerinden alınan toprağın çamur haline getirilmesini emrediyor, bu çamur iyice yoğruluyor. Bu çamurdan, bir insan heykeli meydana getiriliyor. Güneşte kalarak pişmiş tuğla gibi oluyor. Sonra, Allahü teâlâ bu heykele can veriyor ve Hazret-i Âdem meydana geliyor. İlk insanın topraktan veya çamurdan yaratıldı denmesinde bir çelişki yoktur. 6- Burada ilk insanın topraktan, çamurdan meydana geldiğini, sonrakilerin ise, meni vasıtası ile ürediği bildiriliyor. Diğerleri ile çelişkili bir durum yoktur. 7- Burada ise öteki âyetlerin bir nevi açıklaması yapılıyor. İnsan önce topraktan, meydana geldi. Sonraki insanlar da, sperm vasıtası ile çoğaldı. Sperm de, kadında meni ile aleka halini, sonra cenin halini aldığı bildiriliyor. Yani çocuğun meydana geldiği devreler anlatılıyor. Burada da, hiç çelişki yok. 8- Bu âyette de, yedinci maddedeki durum açıklanıyor. İnsanın belli devreler, aşamalar halinde meydana geldiği açıklanıyor. 9- Burada da, bütün insanların tek kişiden Hazret-i Âdem’den geldiği bildiriliyor. İkinci âyette de, Hazret-i Havva validemizle Hazret-i Âdem’den geldiği bildiriliyor. Bu ikisi, farklı bir şey değildir. 10- Bu son maddede ise, ortada hiçbir şey yokken, ilk insan topraktan, sonrakiler de meni vasıtası ile yaratılmış oluyor. Bu on maddenin hiçbiri, diğeriyle çelişkili değildir. Netice: 1- Allahü teâlâ her şeyi yoktan yarattı. Yani, Onun yaratmasından sonra var oldular. 2- Hazret-i Âdem’i topraktan yarattı. Ondan Havva validemizi yarattı. 3- Bu ikisinden, diğer insanları [sperm, ovum vasıtasıyla] yarattı. 4- Bunları ve yaratmasındaki aşamaları, âyetlerinde bildirdi. Aslında âyetlerde çelişki olmadığını ateist de, pek iyi biliyor. Maksatları, (çamur at, izi kalır) düşüncesiyle, Müslümanların zihinlerini karıştırmaya çalışmaktır. Fen bilgisini iyi bilen Müslüman, bunların tuzağına düşmez. --------- Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT