Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'

- Güncelleme:
'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'

Ekonomi Haberleri

Cumhuriyetin en cömert teşvik sistemini getirdiklerini söyleyen Bakan Çağlayan, yerli otomobilde ısrarlı olduklarını ama ticaride de millî marka istediklerini söyledi. Türkiye'de üretilen bir araçta yerlilik oranının rahatlıkla %56'dan 85'e çıkabileceğini belirten Çağlayan, "Kullanılan demirin bile sadece %3'ü yerli. Böyle olmaz" dedi.

Yapılan son düzenlemeyle Türkiye tarihindeki en cömert teşvik sistemini getirdiklerini söyleyen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, "Yerli otomobil konusunda 2-3 ay içerisinde güzel haberler gelebilir. Ama artık ticari araçta da millî bir marka istiyoruz" dedi. Geçtiğimiz cuma günü, Türkiye'de üretim yapan firmaların yöneticileriyle bir araya geldikten sonra otomotiv editörleriyle de bir toplantı gerçekleştiren Bakan Zafer Çağlayan, yerli otomobil konusunda hükümet olarak ısrarlı olduklarını söyledi. Ancak ilk önce Türkiye'de üretilen modellerde yerlilik oranlarının yükseltilmesi gerektiğini vurgulayan Çağlayan, "Otomobilde kullanılan demirin bile sadece yüzde 3'ü yerli. Şu anda Türkiye'de üretilen bir otomobilde yerlilik oranı %56. Yaptığımız çalışmaya göre bu oran rahatlıkla %85'lere çıkabilir. Biz ilk önce bunu gerçekleştirmek istiyoruz ki; ithalattan kaynaklanan cari açık sıkıntısını çözebilelim. Bu orana ulaştığımızda rahatlıkla yerli bir marka oluşturabiliriz" diye konuştu. İran, Malezya ve Hindistan'ın bile millî bir markası olduğuna dikkat çeken Çağlayan şöyle devam etti; "Bu bize ağır geliyor. Neyimiz eksik. 'Saab'ı satın alın' dediler. Biz ülkesiyle özdeşleşmiş bir marka istiyoruz. Aracın ismi söylendiğinde Türkiye akla gelmeli..." Türkiye'nin ticari araç üretiminde binek araca göre daha yüksek katma değer sahibi olduğuna dikkat çeken Çağlayan, ''Ticari araçta bir mesafe kaydetmişiz. Binek otomobil yapan biri ticari otomobil yapamaz diye bir kaide yok. Dükkan açık, her ikisini birden yapsın. Bir babayiğit iki tane marka çıkarabilir. Ben hedefi büyüttüm burada. Binek otomobilde de hafif ticari araçta da kendi markalarımızı çıkarabiliriz'' ifadelerini kullandı. Çağlayan, ''Arkadaşlarıma talimat verdim, Türkiye'de olanlar da olmayanlar da dahil olmak üzere, dünyadaki otomotiv sektörünün bütün üst düzey yöneticilerine yeni teşvik sistemimizi tanıtan bir mektup yazacağız. Ticaret müşavirlerimiz gidip bunu sektör temsilcilerine birebir anlatacak. Etkin bir tanıtımını yapacağız. Bunu yedi düvele duyuracağız. Ben inanıyorum ki birçok firma rekabet etmek için bu iddialı teşvik sistemini görecek ve gelecek'' diye konuştu. 'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'HİÇ BU KADAR ÜMİTLENMEMİŞTİM... Teşvik sisteminin anlatıldığı toplantıda sektördeki yöneticileri ilk defa bu kadar heyecanlı gördüğünü söyleyen Çağlayan, "Bugüne kadar yerli otoya bu kadar yakın olmamıştım. Yaptığımız görüşmelerle yerli marka, yani bir Türk markasıyla üretim konusuna son derece yakın hissettim kendimi. İnşallah bunları da göreceğiz" dedi.'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'BİZİ TEDBİR ALMAYA MECBUR BIRAKMASINLAR... Volkswagen'e gidip 'yatırıma gel' diyeceğiz Türkiye'de en çok otomobil satan marka olan Volkswagen'in yatırım yapmamasını yadırgadıklarını söyleyen Çağlayan, "Üst yönetimle görüşeceğiz" dedi. Pazarda en çok otomobili satan Volkswagen'in, yatırım kararı açıkladığı ülkeler arasında Türkiye'nin bulunmayışını yadırgadığını ifade eden Bakan Zafer Çağlayan, "Yakın bir süre içinde bu firmanın üst yönetimiyle görüşmeye karar verdik. Neden Türkiye'de yatırım yapmadıklarını soracağız. Bu teşviklerden sonra kendileri kayıpta. Bu işin ticari edep yönü de var;sen en fazla satılan araç olduğun Türkiye'de yatırım yapmayacaksın... Türk halkını küstürmezler inşallah. Sitem değil yatırıma çağırıyoruz" dedi. Çağlayan, "Daha önce Volkswagen'e ait Meksika üretimi Jetta'ya ek vergi uygulaması olmuştu. Benzer bir uygulama devreye alınabilir mi?" sorusuna da şu cevabı verdi: "Ülkemin menfaatlerini korumalıyım. Avrupa üzerinden Gümrük Birliği Anlaşması ve kendi serbest ticaret anlaşmasını kullanarak ülkeme girmeye çalışıyor. Yok öyle iş. Gereken tedbiri alırım. Ümit ediyorum ki bizi buna mecbur bırakmazlar."'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'TÜRKİYE ARTIK KENDİSİ ÜRETMEK ZORUNDA... Motora 5 milyar $ ödedik Yerli otomobilin Türkiye için sadece bir imaj olmadığını, ithalattan kaynaklanan cari açık probleminden dolayı ekonomik boyutunun da bulunduğunu vurgulayan Çağlayan, otomotiv üretim maliyetlerinde yüzde 20 ile yüzde 40 arasında bir paya sahip olan motor ve aktarma organlarında Türkiye'nin 2012 yılında 5 milyar dolar ithalat yaptığı bilgisini verdi. Çağlayan, şu ifadeleri kullandı; "Bugünün teknolojisiyle bu motorlar Türkiye'de rahatlıkla üretilebilir. Üretim yapan firmaların yöneticileri, yurt dışındaki genel merkezlerine teşvik sistemini anlatıp, 'Bu motoru ben Türkiye'de üreteceğim' demeliler. Birçok parça için de bu geçerli..." Elektrikli otomobil üretimiyle ilgili de konuşan Çağlayan, bataryanın maliyetinin neredeyse araçla aynı fiyata geldiğine dikkat çekti. Hammaddesinin ithal karşılanabildiğini söyleyen Çağlayan, "Elektrikliler belli bir kapasiteye ulaşılırsa bu fizibl olabilir" dedi.'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'ALTINCI NESİL TÜRKİYE'DE Fiesta, 5 farklı motorla 31 bin TL'den yollarda Üretimine başlandığı 1976 yılından bugüne dünya çapında 15 milyon adetten fazla satışa ulaşan Ford Fiesta'nın 6. nesli, 31 bin 795 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Dördü benzinli biri dizel olmak üzere beş farklı motor seçeneğine sahip yeni Fiesta'da, 1.5 litre TDCi 75 PS dizel, 1.0 litre 3 silindirli 100 PS EcoBoost ve 1.6L 105 PS'lik benzinli motorlar ilk defa kullanılıyor. 6 ileri PowerShift otomatik şanzıman ise 1.6 versiyonda yer alıyor. Fiesta'nın giriş seviyesindeki Trend seçeneğinde; EcoMode, vites değiştirme ikazı, MyKey ve ABS gibi özellikler standart sunuluyor. Titanium seviyesinde LED gündüz farları, estetik aydınlatma paketi ve 3 kollu deri direksiyon yer alırken, X Paketi'nde ise otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, hız kontrol sistemi bulunuyor. Tekno Paket'te ise, anahtarsız giriş, katlanan aynalar ve ısıtmalı ön cam gibi özellikler bu sınıfta ilk defa kullanılıyor.'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'14 MART'TA 32 BİN TL'YE GELİYOR Stationwagon Clio'ya 120 HP'lik turbo motor Yeni Clio'nun stationwagon versiyonu Sport Tourer, 14 Mart'ta 31.990 liradan satışa sunulacak. Joy ve Icon olmak üzere 2 farklı donanım seviyesi ile 2 benzinli, 2 dizel motor seçenekleri bulunacak araçta, 1.2 Turbo EDC 120 HP'lik yeni motor yılın ikinci çeyreğinde, 1.5 dCi EDC 90bg seçeneği ise 2013 yılı üçüncü çeyrekte model gamında olacak. Yeni modelde kullanılan 90 HP 3-silindirli turbo benzinli motor, 100 km'de 4.5 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Stop amp;Start özelliğine sahip 90 HP 1.5 dCi motor ise 3.6 litre tüketiyor. Yeni Clio Sport Tourer'ın diğer motor seçenekleri ise benzinli 1.2L 16V 75bg ve 1.5dCi 75bg dizel. Otomatik vites ise 1.2 Turbo motorla birlikte sunulacak. Sport Tourer'da mevcut 443 litre hacimli bagaj istenildiğinde 1.380 litreye kadar çıkabiliyor. Clio'nun özellikle gençleri kendine hayran bırakacağı R.S. 200 EDC spor versiyonu ise, 200 HP'lik 1.6 Turbo motoruyla dikkat çekiyor. 100 kilometrede 6.3 litre yakıt tüketimine sahip olan araç, Türkiye'ye Mart 2013'ten itibaren sipariş üzerine getirilecek.'Demiri bile ithal ediyoruz bu iş böyle olmaz'YENİ AUDI S3 SPORTBACK 5 saniyede 100'e çıkıyor sadece 6.9 litre tüketiyor Audi'nin tamamen yenilediği S3 Sportback modeli, 2.0 litrelik 280 HP gücündeki motoruyla 100 km hıza sadece 5 saniyede ulaşıyor. S3 Sportback bu performansa rağmen 100 km'de 6.9 litre yakıt tüketiyor. Altı vitesli S tronic otomatik şanzıman ile donatılan aracın son sürati ise elektronik olarak 250 km ile sınırlandırıldı. Guattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç, yeniden tasarlanan kavrama sistemi sayesinde, virajlarda daha hızlı ve güvenli şekilde hızlanabiliyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...