BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kedi-köpek mamasıyla başladı 25 milyon YTL’lik ciroya ulaştı

Kedi-köpek mamasıyla başladı 25 milyon YTL’lik ciroya ulaştı

Menkul değerler şirketinde çalışan İzzet Saban, arkadaş toplantısında ortaya atılan bir fikirle, bahçe ve kedi-köpek maması işine girdi. 100 bin YTL sermaye koyarak işine başlayan Saban, 25 milyon YTL’lik bir ciroya taşıdı.



> KOBİ Türkiyem - Mehmet Gel İzzet Saban bir ekonomi analisti. Global Menkul Değerler’de ‘kıdemli analist’ olarak çalışırken bir gün arkadaş toplantısında ortaya atılan fikir onun içindeki girişimci ruhu kamçılamaya yeter. 1997 yılında iki arkadaş olarak 200 bin YTL sermaye koyup bahçe sektörüne girmeye karar verirler. Tropikal A.Ş’yi kurup Almanların 600 milyar euro cirolu ünlü bahçe şirketi Gardena’nın Türkiye distribütörlüğünü alarak yola çıkarlar. 3 milyon euroluk yatırım İzzet Saban, bahçe sektörü ve süs bitkisi işinde ilerlerken Gardena’nın sahibi Almanlar, Tropikal’e talip olur. Ve İzzet Saban, şirketinin yüzde 51 hissesini 700 bin euroya Almanlara satar. Bu parayı nereye yatıracağını ise çoktan kafasında belirleyen Saban, bakar ki bahçe sektörü yazın çalışıp kışın oturuyor. Bu sefer o da dünyadaki emsalleri gibi kedi-köpek maması işine girerek bu açığı tamamlamayı düşünür. Önce ithalatla başlayan mama işinde 3 milyon euroluk bir yatırımla 2005 yılında Türkiye’nin ilk yerli kedi-köpek maması fabrikası Lesa’yı hizmete açar. Ve bu hamle onu bir anda pazarın lider firmaları arasına sokar. Tropikal A.Ş tarafından dağıtılan ve Lesa’nın ürettiği Goody marka kedi-köpek mamaları yüzde 15’lik pazar payıyla bütün pet-shoplara ve hipermarketlere girmeyi başarır. İzzet Saban, şirketi bugün 100 milyon dolarlık kedi-köpek maması pazarının yüzde 25’ine hakim durumda. Ciro 25 milyon YTL’ye dayandı Lesa bugün hem iç piyasaya hem de dış pazara mal satıyor. Tropikal ve Lesa’yla birlikte grubun konsolide cirosu 25 milyon YTL’ye dayandı. İtalya, Yunanistan, Hırvatistan, Lübnan ve Bulgaristan’a ihracat yapıyor. Lesa, son olarak İran kedileri için mama göndermeye başladı. İzzet Saban gelinen noktayı şöyle özetliyor: “Şirket olarak yılda 500 ton ihracat hedefimiz var. Romanya en büyük pazarımız. Bu ülkeye bu yıl 40, önümüzdeki sene 80 ton mama satacağız. Omega 3 ve 6 içeren mamalarımız, hem sağlıklı hem de hayvanlarda daha parlak tüyler oluşturduğu için tercih ediliyor. Kedilerin kalp ve göz sağlığı için içinde taurin katkılı mama hazırlıyoruz.” > KOBİ FISILTI... Kanadalılar oksijenli suyu getiriyor Kaya Grubu, oksijenli su işine giriyormuş. Oksijeni bol su daha ziyade refah seviyesi yüksek ülkelerde bol tüketilen bir ürün. Kanada, Amerika, Avustralya, Yeni Zelanda, İsviçre gibi ülkelerde satılıyormuş. İçine oksijen basılmış sular, normal sular emsali 50 ml’lik pet şişelerde piyasaya sürülecekmiş. Önümüzdeki 3 ay içinde raflara gelecekmiş. Kanadalı teknisyenlerden oluşan bir heyet, Kaya Grubu’nun Düzce’deki fabrikasında hummalı bir çalışma içindeymiş. Yani Türk tüketicisi için yakında daha oksijeni bol bir hayat geliyor. > ‘Kasayla değil kiloyla al dönemi’ İstanbul Halinde yönetim, halkın daha ucuz sebze ve meyve yemesini sağlamak için bir süredir hummalı çalışma içinde. Halk artık kasalarla mal almak yerine 5 kg’lık paketlerde de sebze ve meyve alımı yapabilecek. Halkın rahatlıkla arabasıyla gelebilmesi amacıyla 3 bin araçlık otopark tahsis edildi. Kasalar dışında bir de 5-10 kg’lık paketler hazırlandı. Hal fiyatından halkın malı alması teşvik edilecek. Anlaşılan marketlere yeni bir rakip geliyor. Halkın daha ucuz sebze ve meyve yemesi adına sevindirici bir gelişme.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT