BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sabancı: Fırsat kolluyoruz

Sabancı: Fırsat kolluyoruz

Fransa’da yayınlanan Busines Diegest dergisine röportaj veren Güler Sabancı, “Küresel ve yerel seviyede fırsatlar mevcut. Bu pazarlara girmemiz ya da bazı alanlarda payımızı artırmamız söz konusu” dedi...



İSTANBUL- Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, holdingin bazı sektörlerdeki ağırlığını artıracağını ifade etti. Fransa’da yayımlanan Business Digest dergisi, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ile yaptığı röportaja yer verdi. “Yükselen Devlerin Kazanan Stratejileri” üst başlığı ve “Sabancı: Uzun vadeli büyümenin şampiyonu Türk holdingi” başlığı ile yayınlanan röportajda Güler Sabancı’nın enerji, çimento ve finans sektörlerinde odaklandıklarını söyledi. Sabancı bu konuya ilişkin olarak, “Şu an için enerji, çimento ve finans faaliyetlerinin artırılmasına odaklandık. “Bununla birlikte, bu hedeflerimize yaklaştığımız andan itibaren yeni fırsatlar araştırmaktayız” açıklamasını yaptı. Çok uluslu şirketler Türkiye’de ve global piyasalarda Sabancı Holding’in şirketlerindeki yükselmeye dikkat çekilen yazıda, Güler Sabancı’nın “Kazandığımız güven ve pazar bilgilerimiz bazında belirli avantajı inşa edebiliyoruz” görüşüne de yer verildi. Dergide Sabancı’nın sahip oldukları avantajları ise, “Türk tüketicilerinin bağlılıkları sayesinde piyasada mevcut olabilecek en iyi piyasaya giriş bariyerlerini inşa etmek, Citigroup, Toyota veya Carrefour gibi en iyi çok uluslu ortakları çekmek, en iyi yetenekleri bize katılmaları konusunda ikna etmek ve operasyonlarımızın her hususu itibarıyla insan kaynaklarımızın kalitesini artırmak, Türkler’in satın alma davranış biçimlerini ve motivasyonlarını ve bu ülkede işlerin nasıl yürütüldüğünü en iyi şekilde anlamak” şeklinde sıraladığı bildirildi. Türk olmanın avantajı! Güler Sabancı’nın, bir Türk şirketi olmanın çok uluslu şirketlere karşı bir avantaj teşkil edip etmediği şeklindeki bir soruya verdiği cevapta da, “Yükselen ülkelerin özel durumları vardır, kayıt dışı ekonominin boyutları, henüz konsolide olma safhasına erişmemiş, olgunluğa ulaşmamış sektörler, siyasal çalkantılar ve finansal riskler gibi. Bu tür zorlukların üstesinden gelebilmiş olmak, bizi Türkiye’de ve başka yükselen ülkelerde, batının çok uluslu şirketlerine karşı güçlü kılıyor. Fakat bu, gelişmiş pazarlarda da onlarla rekabet edemeyeceğimiz anlamına gelmiyor” dediği kaydedildi. ‘Büyük tecrübe kazandık’ Geçmişte Türk ekonomisindeki çalkantılar nedeniyle sosyolojik beklenmeyen olaylara karşı tepki verme konusunda Türk şirketlerinin büyük deneyim kazandığını söyleyen Güler Sabancı, şunları söyledi: “Örneğin, Sabancı Holding ve Carrefour arasında bir joint-venture olan CarrefourSA, 15 hipermarketten ve 87 süpermarketten oluşan bir ağ ile Türk tüketicilerine hitap ediyor. Akbank (Türkiye’nin en kârlı şirketi ve özel bankası), ticari ve perakende bankacılık alanında geniş bir hizmet yelpazesi ve uluslararası ticaret hizmetleri sunuyor. Kordsa Global, sektöründe bir dünya lideridir.” Sabancı’nın ayrıca inovasyon ve teknoloji ağırlıklı büyürken, kalıcı büyüme kapasitesi konusunda diğer Türk şirketlerine örnek olmayı amaçladıkları görüşüne de yer verildi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 92553
    % 1.62
  • 5.2638
    % -1.52
  • 6.0189
    % -0.93
  • 6.6741
    % -1.13
  • 212.667
    % -0.89
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT