BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Atasay, Hindistan’ın dini gününde hasılat yapacak

Atasay, Hindistan’ın dini gününde hasılat yapacak

Kampanyalarla 50 bin tek taş pırlanta satışı hedefine yaklaşan Atasay Kuyumculuk, şimdi de kadınların altın takı satın alması dini vecibe sayılan Hindistan’a büyük yatırımlarla giriyor.



> Hasan Basri Özaydın İSTANBUL- Atasay Kuyumculuk CEO’su Cihan Kamer, uluslararası kuyumculuk sektöründe birçok ilklere imza attıklarını belirterek, “Türkiye altın ihracatının yüzde 12’sini gerçekleştiriyoruz. Türkiye kuyumculuk sektörünün, esnaflıktan sanayileşmeye geçişinde Atasay’ın büyük katkısı var” dedi. Hint kadını altın yarışında “Basınla Sohbet Buluşmaları” kapsamında gazetecilerle bir araya gelen Kamer, yurt dışı pazarlara önem verdiklerini kaydederek, son olarak Hindistan pazarına yönelik bir anlaşmanın duyurusunu yaptı. Hindistan’da her yıl ekim ayında kutlanan ‘Diwali’ adı verilen dini bayramda kadınların altın takı almasının dini bir vecibe olduğunu belirten Kamer, “Biz bu ülkede 6 ayrı markası olan bir kuyumculuk firması ile anlaştık. Bu firmanın markasıyla birlikte kendi markamızı da kullanarak Hindistan pazardan pay alacağız” dedi. Kendilerinin Atasay olarak yatırım amaçlı altın üretmediklerini, aksine takı amaçlı tasarımlı ürünlerle marka olduklarını ifade eden Kamer, yakın bir gelecekte yatırım amaçlı daha alt segmentte altın üretimine de başlayacaklarını söyledi. ‘Komşular da sevdi Kampanya süresince Türk televizyonlarının izlendiği, komşu ülkelerdeki pırlanta satışlarında patlama yaşandığını belirten Cihan Kamer, “Kampanyamız ile Türkiye’de birçok hanım ilk defa tek taş pırlanta ile tanıştı. Türk televizyonlarının izlendiği ülkelerdeki pırlanta satışlarında bile artış yaşanmış ki, Dubai ve İran’daki pırlanta satıcılarından da teşekkür telefonların aldık” dedi. ‘50 bin hedefine az kaldı’ Kamer, 36 vadeli tek taş kampanyasında beklentilerinden çok daha büyük geri dönüş ile karşılaştıklarını, 2007 yılına ait 50 bin tek taş satış hedefini de yıl sonuna kadar yakalamayı ümit ettiklerini belirtti. >>> Hedef 124 mağaza Bu yıl Atasay’ın 70’inci yıl dönümünü kutladıklarını belirten Cihan Kamer şunları söyledi: “Türkiye’nin altın ihracatının yüzde 12’sini biz gerçekleştiriyoruz. Yıl sonuna kadar açacağımız 22 mağaza ile toplamda 124 mağazaya ulaşmak istiyoruz.” >>> Ürünleri taklit ettik Maliyetleri arasında en büyük kalemi tasarımın oluşturduğunu ifade eden Cihan Kamer, daha önce yurt dışındaki ürünleri kopya ettiklerini itiraf etti. Kamer, şimdi ise 7 tane ödüllü tasarımcıyı istihdam ettiklerini de sözlerine ekledi. >>> Her ayın 6’sında indirimli satışlar Outlet mağazacılık uygulamasının kendilerine yeni bir kampanya için ilham verdiğini anlatan Atasay’ın mağazacılıktan sorumlu Genel Müdürü Haldun Ulutürk ‘6. Gün Altın Fırsatları’ ile her ayın 6’sında belli ürünlerde yüzde 25’lere varan indirimli ve 6 ay taksitli satışlar gerçekleştireceklerini ifade etti. Ekim ayından itibaren devreye girecek kampanya kapsamında satışa çıkarılacak tasarımlı ürünlerin neredeyse maliyetine satılacağını belirten Ulutürk, “Tüketiciler bu ürünleri tekrar satmak istediklerinde en fazla kayıpları yüzde 5 civarında olacak” dedi. Outlet mantığını her ayın 6’ncı gününde tüm mağazalarında yaygınlaştıracaklarını belirten Cihan Kamer ise, “Bu kampanya ile hayırseverlik yapmıyoruz. Türk hanımları ile bazı avantajları paylaşıyoruz” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 92553
    % 1.62
  • 5.2638
    % -1.52
  • 6.0189
    % -0.93
  • 6.6741
    % -1.13
  • 212.667
    % -0.89
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT