BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yeni ÖSS’ye tam not

Yeni ÖSS’ye tam not

MEB’in, üniversiteye giriş sisteminde köklü değişiklikler öngören düzenlemesini değerlendiren eğitimciler, yeni sistemin öğrenciye öğrenmeyi sevdireceğini ve okula bağlayacağını açıkladı



İZMİR- Eğitimciler, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim Terbiye Kurulunun ÖSYM ile görüş alışverişi yaparak hazırladığı ve üniversiteye giriş sisteminde köklü değişiklikler öngören düzenlemesini değerlendirdi. Yetkililer, yeni sistemin öğrenciye öğrenmeyi sevdireceğini ve okula daha çok bağlayacağını açıkladı. ÖSS sisteminde yapılması düşünülen ve üniversiteye girişte 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerine yıl sonunda uygulanacak performans sınavından alınan notun üniversite giriş puanının yüzde 25’ini oluşturmasını ihtiva eden taslağı değerlendiren İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, MEB’in gelecek yıl hayata geçireceği OKS sistemine benzeyen bu taslağın, ÖSS için de doğru olacağını belirtti. Performans yıllara yayılmalı Var olan ÖSS sistemiyle öğrencilerin geleceğinin birkaç saatlik sınava sıkıştırılmasının adaletli olmadığını ifade eden Aydoğan, öğrencinin çalışma performansının yıllara yayılması gerektiğini vurguladı. Aydoğan, öğrencinin okuldan aldığı notların üniversite giriş puanına mutlaka yansıması gerektiğinin altını çizerek, “Öğretmenin puanı öğrencinin notuna yansımadığı sürece öğrenciyi okula bağlamak mümkün değil” dedi. Düşünülen sistemin öğrenciyi okula bağlayacağını, her yıl düzenli ders çalışmak zorunda bırakacağını, öğretmenin de etkinliğini artıracağını belirten Aydoğan, şunları kaydetti: “Okullar öğrencileri üniversite sınavına hazırlama yeri değildir. Okullar eğitim yeridir. Bu her yıl yapılması düşünülen performans sınavı sistemi okullardaki eğitimin kalitesini de artıracaktır. Esas konu mesleki eğitim konusu. Vatandaş çocuğunu üniversiteye endeksli olarak okullara gönderiyor. Önemli olan üniversiteyi okumak değil. Orta öğretimden mezun olmuş birine meslek kazandırmak önemli. Üniversiteyi kazanan da mutsuz, kazanamayan da. Kazanan ilk gün seviniyor, ikinci gün gelecek korkusuna düşüyor. Uygulanan ÖSS sistemi toplumu geriyor. Toplumda sınav sebebiyle bir sürü mutsuz insan var. Okuldaki performansın değer kazandığı sistem toplumda rahatlama da sağlar.” Okulların işlevi artacak Eğitim Bir-Sen İzmir Şube Başkanı Abdürrahim Şenocak ise tek sınav uygulamasının gelecek belirlemede sıkıntılara sebep olduğunu ifade ederek, öğrencinin öğrenim boyunca sınava girecek olmasının okulların işlevini artıracağını söyledi. Şenocak, yeni sistemle okullardaki disiplinsizliğin de öğretmen ve okulun değer kazanmasıyla azalacağını savunarak, “Bu uygulamadan sonra öğrenciler, okullar, dershaneler kendilerine yeni yol haritası çizecektir” dedi. Sistemin ilk uygulandığında bazı aksaklıkları da olabileceğinin altını çizen Şenocak, şöyle devam etti: “Sınıf geçme ve not kaygısı olmadan, tek bir sınavla işin başarılacağı düşüncesi dershane merkezli bir eğitime sebep oluyor. Okullarda otorite problemi yaşanıyor. Öğrencinin gözü dışarıda, sadece diploma almak için okula gidiyor. Yeni sistem öğretmenleri ön plana çıkaracağından faydalı olacağını düşünüyorum. Sık olan depremler, bir kere olan depremin yıkıcılığını azaltır. Yani tek sınav yerine her yıl sonu yapılacak sınavlar daha az yıkıcı olur. Öğrenci eksikliklerini, problemlerini telafi etme fırsatı bulacaktır.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT