BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hyundai'ın kozu İ30

Hyundai'ın kozu İ30

Önümüzdeki günlerde alt orta sınıfta kıyasıya bir rekabet yaşanması bekleniyor. Hyundai, “i30” ile Megane, Coralla, Focus, Astra, Civic gibi güçlü rakiplerine kafa tutmaya hazırlanıyor.



> OTOMOBİL * Hazırlayan: İrfan Özfatura İrfan.ozfatura@tg.com.tr Avrupalılar tarafından Avrupa’da geliştirilen i30; şık görünümü, yüksek konforu, üstün performansı ve düşük yakıt sarfiyatı ile rakiplerini zorlayacağa benziyor. Her ne kadar Türkiye’de son 3 yıldır C-Segmenti’nin pazar payı sürekli bir daralma gösterse de, bu sınıftaki araçların yerinin kolay sarsılmayacağı sanılıyor. Accent Era ve Getz kullanan Hyundai sahiplerinin arzularına göre şekillenen i30 piyasaya hayli iddialı giriyor. Daha ziyade sosyal, enerjik, esnek, önyargısız, kendine güvenen, kullandığı otomobili özgürlük ve bağımsızlığın ifadesi olarak kabul eden, tasarıma önem veren, yüksek performans aramayan ama sportif araçlardan da hoşlananların tercih etmesi beklenen i30, 30-40 yaş aralığına hitap ediyor. Akıcı kıvrımları ve uzun dingil mesafesiyle dikkat çeken araç çok yönlü kullanılabiliyor. Zengin donanım Elektronik kontrollü klima, USB ve harici bağlantı girişleri, kullanışlı göz ve cepler, geniş diz ve baş mesafesi, ön ve arka yolcular için ön yan ve perde hava yastıkları, aktif ön koltuk başlıkları, EBD, park mesafe kontrol, ESP ve lastik basınç uyarı sistemi ile donatılan i30’un, Euro NCAP’in gerçekleştireceği çarpma testlerinden 5 yıldız alması hedefleniyor. Hyundai i30 Türkiye’ye, 1.6 litre hacmindeki üç ayrı benzinli ve 90 ve 115 PS gücünde iki dizel motorla ithal ediliyor. Bu motorlarda triger kayışı yerine zincir kullanılıyor. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, ergonomik kokpit, sportif koltuklar ve vites kolu ile sürüş keyfi veren i30’un gösterge paneli LED bazlı mavi ışıklandırma ile aydınlanıyor. Bütün bunlar kullanıcıya “ben bir Hyundai içindeyim” hissi veriyor. Hyundai i30’un anahtar teslim fiyatları, 1.6 CVVT benzinli için 33 bin 900 YTL’den; 1.6 CRDi-VGT dizel motorlular için ise 36 bin 400 YTL’den başlıyor. Harf ve rakam Hyundai i30 adını İngilizce’deki inspiration (ilham verici), innovation (yenilikçi) ve intelligence (zeka) kelimelerinden alıyor. “Drive Your Way” sloganıyla hamle üstüne hamle yapan Hyundai’de bundan böyle model adları “bir harf ve bir rakamdan” ibaret olacak. > Hedef 1500 Hyundai ASSAN Başkanı J.G. Kim: “21 ayda geliştirilen ve 208 milyon dolar harcanarak hazırlanan i30’dan Türkiye’de yıl sonuna kadar 1.500 adet satmayı planlıyoruz.” > Tofaş’ın yeni direktörü Erton Koç Holding-Fiat Auto ortaklığı ile Türkiye’de faaliyet gösteren Tofaş’a kurumsal iletişim direktörü olarak Fiat Pazarlama Müdürü Banu Kalay Erton getirildi. 1998 yılından bu yana Tofaş bünyesinde görev yapan Banu Kalay Erton, Pazarlama Projeleri Müdürlüğü, Müşteri İlişkileri Müdürlüğü, Planlama ve Fiyatlandırma Müdürlüğünde bulunmuştu. Nisan 2006’dan bu yana da Fiat marka otomobillerin ürün, fiyatlandırma ve pazarlama iletişim faaliyetlerini planlamak ve yönetmekten sorumluydu. > Honda’nın gözde konsepti Accord Tourer Dünya lansmanını Frankfurt Motor Show’da yapacak olan Accord Tourer daha geniş ve daha alçak görünümü ile daha sportif bir aracın ipuçlarını veriyor. Tasarım gelişmiş, düşük emisyonlu bir motor serisi ve sürüş konforundan taviz vermeden mükemmel kontrol sağlayan yenilikçi bir şasi teknolojisi ile tamamlanıyor. > NCAP’ten ****** KIA ailesinin en genç üyesi Cee’d , Euro NCAP testlerinden 5 yıldız alarak, güvenilirliğini ispatladı. Güçlü, ferah, çevik bir araç olan Cee’d ile KIA, Euro NCAP’tan 5 yıldız alabilen ilk Koreli olarak biliniyor. Avrupalılar için tasarlanan ve C segmentine hızlı bir giriş yapan Cee’d Slovakya’da üretiliyor. Kia pek yakında 5 kapılı Cee’d Wagon ile yeni bir hamleye hazırlanıyor. > Otomobilin nabzı Antalya’da atacak Otomobil firmaları 2008 yılı yeniliklerini Antalya Expo Center’da düzenlenecek Antalya Auto Show 2007’de sergileyecekler. Kapılarını 4-9 Eylül tarihleri arasında ziyaretçilere açacak olan fuarda Porsche’nin; 33 yıllık 911 Turbo geleneğinin son halkasını temsil eden 480 beygirlik yeni nesil “911 Turbo Cabrio” da tanıtılacak. Doğuş Otomotiv’in, 286 bin Euro’luk etiket fiyatıyla satışa sunacağı 911 Turbo Cabrio’ya bu yıl sadece iki şanslı sahip olabilecek. > En sessiz, en ekolojik: Civic Hybrid Almanya’nın en önemli Taşımacılık ve Çevre kuruluşu olan Verkehrsclub Deutchland (VCD) tarafından yapılan çevreci araçlar sıralamasında en ekolojik araç olarak Honda Civic Hybrid seçildi. En sessiz, en az yakan ve en az zararlı gaz salan Civic Hybrid, sunduğu konforlu sürüş ile de yüksek puan toplamayı başardı. Honda Civic Hybrid, 95 beygirlik bir benzin motoruna ve 20 beygirlik bir elektrik motoruna sahip. Araba trafikte durduğunda, benzinli motor hem çevreye zarar vermemek hem de benzin sarfiyatını düşürmek amacıyla otomatik olarak susuyor. Honda Civic Hybrid 50 km’ye kadar sabit hızla yapılan seyirlerde sadece elektrik motoru ile ilerleyebiliyor. Civic Hybrid, 100 km’de 4,6 lt. yakıt tüketimi ve kilometre başına sadece 109 gram CO2 salınımıyla gelecek yılların emisyon hedeflerini şimdiden karşılıyor. > Agresif A4 Audi A4’ün 3. nesli 62. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda resmen tanıtılacak. Yeni nesil Audi A4 ilk bakışta A5 Coupe’yi andırsa da Walter de Silva tarafından çizilen iç ve dış tasarımı, dinamik yol tutuşu ve büyüyen ebatlarıyla markanın şimdiye kadar bu sınıfta gerçekleştirdiği en agresif ve güçlü araç olarak göze batıyor. 5 değişik motorla üretilmeye başlanacak olan yeni Audi A4 1.8 TFSI, 0-100 km/s hızlanmasını 8.6 sn’de tamamlarken, 100 km’de ortalama 7.1 litre yakıt tüketiyor. 265 HP güç ve 330 Nm tork üreten 3.2 litre motorlu ve manuel şanzımanlı A4 Sedan Quattro ise 100 km/s’ye 6.2 sn’de ulaşıyor. Audi, bu motorda sunduğu AVS supap kaldırma sistemi ile yanma odalarının nefes almasını ve motorun daha verimli çalışmasını sağlıyor. Euro 5 egzoz emisyon normlarını şimdiden karşılayabilen A4 2.0 TDI, 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 sn’de tamamlarken ve 215 km/s’lik son hıza ulaşabiliyor. Bu araç ortalama 5.5 litrelik yakıt tüketimiyle de yüz güldürüyor. Audi Drive Select adı verilen sistem “Konfor”, “Otomatik” ve “Dinamik” modlarında A4’ü değişik karakterlere büründürüyor. Robotlarda ve uzay araçlarında kullanılan Audi Dinamik Direksiyon Sistemi bir ralli pilotu kadar hızlı tepki verebiliyor. > 150.000.000’uncu fren İlk kez 1978 yılında ürettiği ABS, Antiblokaj sistemi ile fren kontrol sistemleri üretmeye başlayan Bosch, günümüzde 150 milyonuncu sisteme imzasını attı. Bosch, 1986’da patinaj önleyici çekiş kontrol sistemi ASR ve 1995’te de savrulmayı önleyen elektronik stabilite programı ESP sistemini sürücülerin kullanımına sunmuştu. ABS, başlangıçta üst sınıf araçlar için bir ek aksesuar olarak düşünülürken günümüzde AB ülkelerinde trafiğe yeni kaydolan tüm araçlarda standart.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT