BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Okula aç gitmeyin

Okula aç gitmeyin

“Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” parolasıyla yola çıkan Sağlık Bakanlığı, öğrencileri öğün atlamamaları ve kahvaltı etmeden okula gitmemeleri konusunda uyardı



ANKARA- Sağlık Bakanlığı, öğrencilerin sağlıklı gelişme ve büyümeleri için beslenmelerine özen göstermeleri gerektiğini bildirdi. Bakanlık, bunun için de kahvaltı yapılmadan güne başlanmaması, vücut ağırlığının dengede tutulması, televizyon ve bilgisayar karşısında daha az zaman harcanması, sevilen spor dallarıyla ilgilenilmesi tavsiyelerinde bulundu. Tüketilmesi gereken 4 besin grubu Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığınca, çocukların “önerilen miktarlarda ve imkanlar ölçüsünde” tüketmeleri gereken 4 besin grubundaki yiyeceklerin yer aldığı bir liste hazırlandı. Buna göre, kemik ve dişlerin sağlıklı, kasların da güçlü olması için günde 2-3 su bardağı süt, yoğurt ya da ayran; 1 kibrit kutusu kadar da peynir tüketilmesi tavsiye edildi. Beyin gelişimi, hastalıklara karşı direnç ve kansızlıktan korunmak için gerekli olan et-yumurta-kuru baklagil grubundan ise günde 2-3 köfte kadar et, tavuk, balık veya 1 tabak kuru baklagil yemeği; haftada 3-4 defa da 1 adet yumurta yemek gerekiyor. Vücut direncinin artması, göz, diş ve cilt sağlığı ve sindirim sisteminin düzenli çalışması için gerekli olan sebze-meyve grubundan ise günde 2 porsiyon sebze, 3 porsiyon de meyve tüketilmesi önerildi. Enerjik olmak ve sinir sisteminin güçlenmesi için gereken ekmek ve tahıl grubundan da günde 4-6 orta dilim ekmek, 1 tabak pirinç, bulgur pilavı veya makarna yenilmesi, 1 kase de çorba içilmesi gerektiği kaydedildi. > Sağlık Bakanlığı’nın beslenme önerileri * Yeterli ve dengeli beslenin. * Kahvaltı yapmadan güne başlamayın. Kahvaltı güne sağlıklı başlamanız, öğrenme ve öğrendiklerinizi hatırlamanız için çok önemlidir. * Öğün atlamayın. * Vücut ağırlığınızı dengede tutun. * Şeker ve yağ içeriği yüksek besinler yerine besleyici değeri yüksek ve sağlıklı besinleri tercih edin. * Okul çevresinde kontrolsüz şartlarda üretilen ve açıkta satılan besinleri satın almaktan kaçının. * Günde en az iki kez dişlerinizi fırçalayın. * Yemeklerden önce ve sonra ellerinizi iyice yıkamayı unutmayın.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103310
    % -1.48
  • 5.471
    % -0.15
  • 6.2116
    % -0.1
  • 7.2201
    % -0.63
  • 228.954
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT