BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Küçüklerden büyük hamle

Küçüklerden büyük hamle

Bu yıl 62.’si düzenlenen Frankfurt oto fuarına ufak tefekler ağırlık koydu.



OTOMOBİL Hazırlayan: İrfan Özfatura İrfan.ozfatura@tg.com.tr İki yılda bir Paris’le münavebeli olarak açılan Frankfurt Oto Fuarı, sektörün nabzını tutuyor. Bu hafta sonuna (23 Eylül) kadar açık kalacak olan fuara 40 ülkeden binin üzerinde firma katılıyor, 88 yeni model ve 260 küsur bilinmedik teknoloji sergileniyor. Bu yıl Frankfurt Fuarında firmalar çevre mevzuunda ne kadar hassas olduklarını anlatmaya çabaladı. Hal böyle olunca minik ve ekonomik arabalar büyük ilgi topladı. Yine yaptı yapacağını Toyota, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda şehir taşımacılığına akıllı çözüm sağlayacak “iQ Konsept”li aracını tanıttı. Vibrant Clarity felsefesi ile tasarlanan iQ konseptli araç 3 metreden daha az uzunluğa sahip ve barındırdığı 4 koltuk (3+1) ile sektörde bir ilk oluyor. Bilinen kalıpları kıran şehirli iQ, ferah bir iç mekan sağlarken çevreci hususiyetleri ile de puan topluyor. iQ, Toyota Yaris’ten 77 cm daha kısa, ancak genişlik ve yükseklik olarak altında kalmıyor ve aynı güvenlik özelliklerini barındırıyor. Citroen’den C-Cactus Uzun süredir ekolojik otomobil teknolojileri konusunda çalışmalarını sürdüren Citroen CO2 emisyonunu en aza indiren iki yeni modelle fuarda yerini alıyor: C-Cactus ve C5 Airscape. C-Cactus, küçük ve eğlenceli tasarımı ile stil açısından geniş bir kitlenin beklentilerini karşılarken, HDi Hybrid teknolojisini “alınabilir, ulaşılabilir” seviyelere indiriyor. 1180kg’lık ağırlığı ve çevreci teknolojileri sayesinde 100km’de yaklaşık 2.9lt yakıt tüketen ve 78 g/km Co2 emisyonu sağlayan C-Cactus, üzerinde hayli konuşulacağa benziyor. > Chevrolet’den Beat, Groove, Trax Chevrolet, Beat, Groove ve Trax modeleriyle adeta küçük bir otomobile ne kadar çok şey sığdırılabileceğini anlatıyor. “Minik ama hızlı” duygusu uyandıran Beat hareketini 1,2 litre turbo benzinli motordan alan önden çekişli, üç kapılı bir hatchback. Şehir hayatına heyecan katan, tasarruflu araç parasının hakkını fazlasıyla veriyor. Chevrolet Groove ise tatlı sert bir retro araç. Kısa motor kaputu ve uzun kabini sayesinde hayli ferah. Önden çekişli Groove 1.0 dizel motorla çalışıyor. Dört tekerlekten çekişli Chevrolet Trax, yedek lastiği, portbagajıyla, tek parça tamponuyla büyük bir SUV’u andırıyor. 1.0 litre dizel motorla çalışıyor. > Yeni aşk böceği “Up!” Volkswagen, efsane haline gelen Beetle’dan sonra yine arkadan motorlu, yeni, küçük, sade, neşeli ve çevreci konsept araç tasarladı. VW, Up ile sanki kendini yeniden keşfediyor. Geniş camlı becerikli, aydınlık Up sevimli tasarımı ile dikkat çekiyor. Walter de Silva imzası taşıyan iQ sevgiyle şekillendirilmiş, bu yüzden uzun süre demode olacağa benzemiyor. Koltuklar kendi kendine şişiyor ve oturan kişinin gövde yapısını alıyor. Önde yer alan bagajın yanı sıra arka bölümde de yükleme alanı sunan VW Up’ın kokpitinde yalın ve fonksiyonel tasarım anlayışının izleri net olarak görülüyor. Kullanıcı, ekrana dokunmadan sadece elini dolaştırarak ilgili sistemleri kumanda edebiliyor. Arabanın iz açıklığı hayli geniş ve 18 inçlik jantlar güçlü görünmesini sağlıyor. > Suzuki Splash, herkese uygun Macaristan’daki Suzuki Fabrikası’nda üretilen Suzuki Splash, dünya basınının karşısına çıktı. “Herkese uygun otomobil” sloganından yola çıkan ve Avrupa pazarı için özel olarak tasarlanan Splash sportmen kimliğiyle gençlere göz kırpıyor. Suzuki Splash, gerek şehir içi kullanımda gerekse şehir dışı karma kullanımlarda düşük yakıt tüketimine rağmen yüksek performans sağlıyor. Gövde rengi tamponları ve ön sis farları ile dikkat çeken araç güvenlik açısından da oldukça iddialı. Sürücü ve ön yolcu hava yastığının standart olarak sunulduğu Suzuki Splash’da ABS ve EBD’de standart. > Hyundai’den yeni modeller Hyundai, 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda 3 yeni modelini sergiye çıkardı. Bunlardan biri Türkiye’de lansmanı yapılan ve çok ilgi gören i30’un Crossover Wagon’u. Diğerleri Hidrojenle çalışan i-Blue konsepti ve Veloster. i-Blue FCEV Hyundai’nin hidrojen ile çalışan ve hiç emisyon üretmeyen konsept aracı i-Blue FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) sahip olduğu platformuyla üçüncü nesil yakıt hücresi teknolojisinin temelini oluşturuyor. Arac mavi ışıklandırmalı radyatör ızgarası ve 285/50 R20 ebadındaki lastikleri ile spor otomobilleri andırıyor. i-Blue, 100 kW (136 PS) güç üreten elektrikli motoru ve 600 km’lik uzun menziliyle, diğer hidrojenli elektrikli araçlardan ayrılıyor. Veloster Kore, Namyang Tasarım ve Teknik Merkezi’nde geliştirilen Veloster adını İngilizce’de “Velocity” (Sürat) ve “Roadster” kelimelerinden alıyor. Panoramik cam tavanı, iniş-binişlerde sağladığı rahatlığı, kullanım kolaylığı ve kabin içindeki ekipmanlarıyla ileri teknoloji sergileyen Veloster, daha ziyade yeni nesil gençleri hedefliyor. > C5, 4x4 gibi... Güç ve dinamizmi vurgulayan eşsiz tasarımı ve yüksek standartlar sunan iç dizaynı ile sürüş keyfini üst seviyelere çıkaran Citroen C5 Airscape tamamen açılabilen tavanıyla dikkat çekiyor. Airscape dört çekişli araçlara yakın bir performans sunan “Snow Motion” patinaj önleme özelliği, “Urban Hybrid” teknolojisi ve kalkışlarda güçlü torku ile spor ve konforlu bir kullanım sunuyor. > İri ve cimri Mercedes’in ultra lüks F 700 Concept ‘de kullandığı “DiesOtto” yakıt teknolojisi yüksek performansa düşük yakıt sarfiyatı sunuyor 5.18 metre uzunluğundaki bu dev 100 km’de ortalama 5,3 litre yakıyor. 238 beygir gücündeki F700 Concept maksimumda 400 Nm tork üretiyor ve 100 km hızlanmasını sadece 7,5 saniyede tamamlıyor. > Renault lükse dönüyor Yeni Laguna teknoloji ile şıklığı bir araya getiriyor. Daha fazla manevra imkanı sağlayan dört yönlü tekerlekli ‘Active Drive’ şasi, virajlarda bile düz yolda gidiyor hissi veriyor. 60 km/s’nin altında arka tekerlekler ön tekerleklerin zıt yönünde çevriliyor. Bu sayede dönüş çapı azalıyor, direksiyon refleksi artıyor. Aracın kaputu altında Renault-Nissan İttifakı çerçevesinde geliştirilen yeni güçlü, soylu, sessiz V6 dCi 230bg (170 kW) motor yatıyor ve şimdiden Euro 6 standartlarını karşılıyor. Renault, Yeni Laguna ile lüks sportif coupe sınıfına geri dönmeyi ve segmentin en iyi ilk üç modeli arasında yer almayı hedefliyor > Türk imzalı Kuga Ford, Kinetik Tasarım felsefesinin 2006 yılında devreye alınmasının ardından S-MAX, Mondeo ve Galaxy’yle yakaladığı başarıyı, 2008 yılında devam ettirmeyi hedefliyor. Yeni Ford Focus ve 4x4 sınıfına yeni bir nefes getirecek olan Murat Özak imzalı Ford Kuga ile binek araç pazarındaki iddiasını güçlendiriyor. En pahalısı Bugatti Fuarın en pahalısı Bugatti Veyron. Özelliklerini anlatmak sahifeler dolusu sürebilir, bu yüzden sadece fiyatını verip geçeceğiz. Evet “1.400.000 Euro” Eh sarfiyatı da ona göre... Hem bize ne canım, yakışından şikayet eden tüp taktırsın, di mi ama... > Micra’dan tek taş hediye Nissan, Micra’dan hanımların ayaklarını yerden kesecek bir kampanya... Tasarımı ve pratik kullanımı nedeni ile özellikle bayanların gözdesi haline gelen Micra şimdi tek taş pırlanta yüzük hediyeli. Bin $ değerindeki “Zen” marka tek taşa sahip olmak için, 30 Eylül 2007 tarihine kadar bir Nissan Bayi’ne uğrayıp sevdiğiniz Micra’yı almanız yeterli. > Doblo’dan paropuan 6 yıldır kendi sınıfının lideri olan Fiat Doblo, Opet ile ortaklaşa bir kampanya düzenliyor. Eylül ayında Fiat Doblo’nun Combi ve Cargo versiyonlarından birini alan tüketicilerin araçlarının yakıt güvence sistemi kartlarında 1750 YTL değerinde paropuan yüklü olacak. Kullanıcılar bu paropuana karşılık gelen akaryakıtı istedikleri Opet istasyonundan ücretsiz olarak dolduracaklar. > Sonbahar fırsatı... Yoğun bir rekabetin yaşandığı SUV segmentinde Grand Vitara, sürüş zevki ve uygun fiyatıyla öne çıkıyor. Grand Vitara zengin donanımı, etkileyici görünümü, fonksiyonelliği ve konforuyla Suzuki’nin elini güçlendiriyor. Grand Vitara, genç, dinamik, agresif ve heyecan verici kişiliğiyle hem zorlu doğa şartlarında hem de şehir içi kullanımda göz dolduruyor. Grand Vitara, 6 havayastığı, ECU immobilizer, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, ABS, EBD ve fren desteği, direksiyondan kumandalı 6’lı radyo-CD çalar, cruise kontrol ön sis farları ve otomatik klima gibi donanım özelliklerini standart olarak sunuyor. Üst modellerde ise anahtarsız çalıştırma, ESP, sunroof, deri döşeme, xenon far ve far yıkama, otomatik far yükseklik ayarı ve maun kaplama ön konsol bulunuyor. 2007’nin ilk sekiz ayında tüm ürün gruplarında çıkış yapan Suzuki sektördeki daralmaya rağmen satışını yüzde 43 oranında artırmayı başardı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT