BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vatan dışa açılacak

Vatan dışa açılacak

Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, 2007 yılına kadar olan 5 yıllık süreçte yüzde 13 bin büyüdüklerini belirterek, 2010 yılında yurt dışı şubelerle hızlı büyüme süreci hedeflediklerini söyledi.



İZMİR- Teknoloji perakendeciliği sektöründe faaliyet gösteren Vatan Bilgisayar, hızlı büyüdüğü Türkiye pazarının ardından ABD ve Almanya’ya açılmayı hedefliyor. Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, halen İstanbul’da Topkapı ve Bostancı, Ankara, İzmir, Adana, Bursa ve Konya’da bulunan “hiperstore”larda geniş yelpazede teknoloji ürünleri satışını yaptıklarını, 2007 yılına kadar olan 5 yıllık süreçte yüzde 13 bin büyüme yakaladıklarını ifade etti. Vatan, Türkiye pazarının doygunluğa ulaşmasının ardından da 2010 yılında Almanya ve ABD’ye açılacaklarını, Doğu ülkelerini ise kayıt dışının fazla olması nedeniyle düşünmediklerini bildirdi. Hedef 3 milyar $ ciro Bu yıl sonunda 500 milyon dolarlık ciro beklentilerinin bulunduğunu ifade eden Vatan, şöyle konuştu: “2010 yılında 3 milyar dolarlık ciro rakamına ulaşarak Türkiye ekonomisindeki ilk 10 özel sektör kuruluşu arasına girmek istiyoruz. Son 5 yılda yakaladığımız büyüme oranı göz önünde tutulduğunda bu hedef çok gerçekçi. Türkiye teknoloji konusunda bakir bir pazar. Şu anda konutlarda 30-31 milyon adet televizyon var. Bunlar LCD ve plazmaya dönüşecek. Notebook ve diğer teknoloji ürünlerinde de dünya tüketiminin çok gerisindeyiz. Bu nedenle kendimize dışarıdan bir rakip görmüyoruz. Biz işimizi doğru yaptığımız sürece bu potansiyelden yararlanabileceğimizi düşünüyoruz. ABD’li bir grup geliyor Sektöre yabancı ilgisiyle ilgili bir soruyu cevaplandıran Vatan, 2008 yılında ABD’li bir grubun Türkiye’de mağaza açacağını ancak mağazası olan başka bir yabancı grubun ise pazardan çekileceğini ileri sürdü. “Sektördeki yabancı oyuncu sayısı değişmeyecek” diye konuşan Vatan, indirim promosyonlarıyla tartışmaya sebep olan firmanın yanıltıcı reklam yapmasına rağmen çok iyi bir pazarlama taktiğiyle pazara girdiğini iddia etti. >> ‘Plazma pahalı değilmiş’ Tartışmalara neden olan promosyonun kendi satışlarını da artırdığını aktaran Vatan, “Tüketici, bu mağazanın açılması öncesi plazma TV’yi 4-5 bin YTL’lik bir ürün zannediyordu. Mağaza açıldığında bir çoğu stokta kalmadığı için bu ürünü alamadı, ancak ürünün o kadar pahalı olmadığı anladı ve bizim mağazalarımızdan 2 bin YTL’ye aldı. Bu mağazanın çok yakınındaki Bostanlı mağazamız son 1 ayda satışı en fazla yapan mağaza oldu” dedi. >> Müşteriye bakkal tarzı davranış Satış sistemlerinin ABD veya Avrupa ülkelerinden alınarak değil, tamamen özgün biçimde tasarlandığını ifade eden Vatan, satış personelinin müşteriye adıyla hitap ederek satış sonrasında da hizmet vermeye devam ettiğini, bu uygulamanın yabancı mağazalarda bulunmamasının büyük avantaj sağladığını kaydetti. Türk halkının teknolojiyle yeni yeni tanıştığını, bu konuda bilgi alabilecek bir dost aradığını kaydeden Vatan, “Bakkal sıcaklığını teknoloji marketlere yansıtmaya çalışıyoruz” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT