BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kürtaj caiz midir?

Kürtaj caiz midir?

Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir? CEVAP: Tıp yetkilileri diyor ki: “Kürtajın riskleri, gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir.



Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir? CEVAP: Tıp yetkilileri diyor ki: “Kürtajın riskleri, gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise, tehlike arz edebilir. Onun için, kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı, 10 hafta, yani 2.5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak, illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2.5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkânına ulaşmamış binlerce bayanın, gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği, acı bir gerçektir. O halde kürtaj, meşru yollarla yapılmalıdır. Yasalara göre, 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, hem kendi, hem de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda, eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise, ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler.” Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe [sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül Muhtar) Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye) Misafir mukime uyar Sual: Bir arkadaş (S. Ebediyye kitabında, misafir olan mukim imama ikinci rekâttan sonra uyamaz yazıyor) diyerek cemaate uymadı. Böyle bir şey var mı? CEVAP: Böyle bir şey yok. Misafir olan her rekâtta mukim imama uyabilir. S. Ebediyye’de şöyle diyor: Misafir, dört rekâtlı olan farzları eda ederken, mukime uyabilir. Yetişemediği rekât olursa, imam selam verdikten sonra, dörde tamamlar. Çünkü mukim imama, vakit içinde uyan misafirin namazı değişerek, imamın namazı gibi dört rekât olur. Devir iskatta yaş Sual: Devir iskatta, kadın ve erkek için, yükümlülük yaşı farklı mıdır? Bir de, yaşta hicri yıl mı, yoksa miladi yıl mı esas alınır? CEVAP: Hicri yıl esas alınır. Akıl baliğ olduktan sonra, mükellef [yükümlü] olur. Akıl baliğ yaşı bilinmiyorsa, kadın için 9, erkek için 12 yaş esas alınır. Diyelim bir kimse, miladi olarak 69 [hicri 71] yaşında ölmüş ise, kadın ise 71-9=62, erkek ise 71-12=59 yaş esas alınarak, devir iskat hesabı yapılır. > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98027
    % 0.96
  • 5.7068
    % -0.46
  • 6.4052
    % -0.76
  • 7.0868
    % -0.93
  • 258.743
    % -0.4
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT