BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kalitede en iyiyiz ama dünya markamız yok

Kalitede en iyiyiz ama dünya markamız yok

Türk zeytini ve zeytinyağının içinde bulunduğu durum, 3. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri kapsanında ele alındı.



AYVALIK- Türk zeytini ve zeytinyağının içinde bulunduğu durum, 3. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri kapsanında ele alındı. Ayvalık Ticaret Odası ile Ayvalık Belediyesi tarafından düzenlenen panelde konuşan Türk Sanayici ve İşadamları Derneği Tanıtım Komisyonu Başkanı Ümit Boyner, “Türkiye’nin tanıtımı ile zeytin ve zeytinyağındaki markalaşma problemi birbirine benziyor” dedi. Ayvalık Tarihi Vakıflar Zeytinyağı Fabrikası’nda “Zeytinyağının Tanıtımı ve Pazarlanması” konulu panelde konuşan Boyner, “Türkiye’nin tanıtımı ile ilgili olarak 3 senedir çalışıyorum. Kaynaklar çok kısıtlı. Türkiye’nin tanıtımı ile zeytin ve zeytinyağındaki markalaşma problemine baktığımda büyük paralellik ve benzerlikler gördüm” dedi. Dünya Odalar Federasyonu Başkanı Rona Yırcalı’nın yönettiği panelde, dünyada zeytinyağı ile ilgili yapılanlara örnekler veren Boyner, şunları söyledi: “Türkiye’de şu an 150 bin ton zeytinyağı üretiliyor. Hedef 600 bin tona çıkarmak. Türkiye gibi bir ülkede 150 bin ton üretim çok fazla olmasa gerek. Üretimin belli bir kısmını 80 bin tonunu yurt dışına satabiliyoruz. Maalesef Türkiye marka zeytinyağı yerine dökme zeytinyağı üreticisi durumunda. İspanya, İtalya ve Yunanistan hemen akla geliyor. Bir de Tunus varmış. Tunus’u bilmiyordum. İspanya’ya baktığınızda senede 1.5 milyon ton üretiyor. Dünyada tüketilen zeytinyağının yaklaşık yüzde 40’ını İspanya üretiyor. İspanya da enteresan bir şekilde markalaşmada İtalya’nın arkasında.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT