BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Neden KİLO veremiyorum

Neden KİLO veremiyorum

Yediklerine dikkat ettiği halde bir türlü zayıflayamadığına inananlar... Beslenme uzmanlarının birer dedektif gibi çalışıp çıkardığı, “kilo vermeyi sabote eden en önemli 9 sebep” belirlendi...



Yediklerine dikkat ettiği halde bir türlü zayıflayamadığına inananlar... Beslenme uzmanlarının birer dedektif gibi çalışıp çıkardığı, “kilo vermeyi sabote eden en önemli 9 sebep” belirlendi... Diyeti akşam bozma: Birçok kişi, kahvaltıyı atlıyor ve öğle yemeğini hafif geçiştiriyor. Akşam olunca kontrolden çıkıyor. Bunun için ara öğünler iyi bir çözüm. Ara öğünü abartma: Sağlıklı bir ara öğün yaklaşık 150 kalori olmalı. Bazıları 250 kalorilik iki çikolatalı kurabiyeyi tüketip bunu ara öğün sayıyor. Her yerde yeme: Beyniniz yemek yediğiniz bölgeyi o yediklerinizle özdeşleştiriyor. Yemek için sadece yemek masasını ya da mutfağı tercih edin. Yeterli protein al: Kırmızı ve beyaz et, balık, kuru baklagiller, düşük kalorili süt ürünleri iştahınızı kontrol etmenize yardımcı olur. Mutlaka bunları tüketin. Kalsiyumu ihmal etme: Kalsiyum, vücutta biriken yağların yakılmasına yardımcı olur. Peynir, süt ve yoğurdu besin listenize ekleyin. Ancak yağsız olanlarını... Ne yediğini unutma: Bir diyet günlüğü tutun ve yediğiniz en küçük şeyi dahi not edin. Yazılı görmek caydırıcı olabiliyor. Belirli saatlere dikkat: Her öğleden sonra 15.00’te çikolatalara mı saldırıyorsunuz? Bunun yerine kalori değeri düşük ama tok tutucu besinleri tercih edin. Hafta sonları açılma: İnsanların hafta sonlarında daha fazla alkol aldığı, daha fazla tatlı tükettiği biliniyor. Küçük kaçamaklar problem olmasa da kendinizi frenleyin. Ruh haline göre yeme: Sıkıntı, stres hatta mutluluk da bazılarımız için birer yemek yeme nedeni. Kendinizi oyalayacak başka şey bulun. Mesela müzik ve spor...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT