BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hamilelikte sağlıklı beslenme

Hamilelikte sağlıklı beslenme

Anne adaylarının, hamilelikte 10-14 kilo ağırlık kazanacak şekilde, yediği besinlere dikkat etmesi ve hekim önerisi olmadan ilaç kullanmaması gerektiği belirtildi.



Anne adaylarının, hamilelikte 10-14 kilo ağırlık kazanacak şekilde, yediği besinlere dikkat etmesi ve hekim önerisi olmadan ilaç kullanmaması gerektiği belirtildi. Gebelikte annenin 10-14 kg ağırlık kazanması gerektiğini vurgulayan uzmanlar, “Her gün en az 1 su bardağı süt, yoğurt, ayran içiniz veya 2 kibrit kutusu kadar peynir veya 1-2 yemek kaşığı çökelek yiyiniz. Mercimek-bulgur karışımı yemekleri sık yiyip, yanında portakal, mandalina, domates, maydonoz, yeşil biber, taze soğan gibi C vitamini yönünden zengin sebze ve meyveleri yiyiniz. Kızartmalardan kaçınınız. Yemekle birlikte çay içmeyiniz. Çayı kuşluk, ikindi gibi öğün aralarında içiniz” diyorlar. Sebzelerin, meyvelerin, pirinç, mercimek, nohut gibi yiyeceklerin iyice yıkanmasının önemine dikkat çeken uzmanlar, “Tarla ve bahçede iken onların ilaçlandığını unutmayınız. Böceği öldüren ilaç, ana rahmindeki yavruya da zarar verir” uyarısında bulunuyor. Sebzelerin, makarna ve eriştenin, mercimek, nohut gibi yiyeceklerin haşlama sularının dökülmemesi gerektiğini ifade eden uzmanların diğer tavsiyeleri ise şöyle: “Kurubaklagilleri önce yıkayıp, ıslattıktan sonra pişiriniz. Doktora danışmadan ilaç almayınız. Sigara ve alkol kullanmayınız. Sigara içilen odada oturmayınız. Yemek hazırlanan, pişirilen ve yenilen yerlerde böcek öldürücü ilaçları bulundurmayınız. Bu ilaçların yanlışlıkla yiyecek ve içeceğe karışması, en başta ana rahmindeki yavruyu etkiler. Gerektiğinde, suyunuzu kaynattıktan sonra içiniz. Yoğurt, süt, pekmez gibi yiyeceklerinizi, boşaldıktan sonra yıkanmış da olsa deterjan ve ilaç kavanozlarına koymayınız. Ellerinizi sabunla iyice yıkamadan yiyecekleri ellemeyiniz. İyotlu tuz kullanınız.” İŞTE TABLO (...Uzmanlara göre, gebelik döneminde günlük besin miktarlarının şöyle olması gerekiyor) Süt ve ürünleri 5 porsiyon, et ve ürünleri, yumurta, kuru baklagiller 3 porsiyon, taze sebze ve meyveler 5 porsiyon, tahıllar, pirinç, bulgur, makarna 2 porsiyon, ekmek 5 dilim, yağ 35 gram, şeker ve tatlılar 50 gram.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT