BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Gençler en çok giyime para harcıyor

Gençler en çok giyime para harcıyor

Yapılan ankette, 20-28 yaş arası gençlerin, en çok giyim, sağlık ve teknolojiye para harcadığı ortaya çıktı



> İSTANBUL İHA Jabra ve www.mynet.com tarafından düzenlenen anket, gençlerin büyük çoğunluğunun, parasını öncelikli olarak giyim, sonra da sağlık ve teknolojik ürünler için harcadığını ortaya koydu. Türkiye çapında, çoğunluğu erkek, yüksekokul ve üniversite mezunu, 20-28 yaş aralığında 5 bin 700 kişiye yapılan anket, tüketicilerin teknolojik tercihlerini ölçtü. Anketten çıkan sonuca göre, gençlerin yüzde 72’si parasını giyim, yüzde 63’ü sağlık, yüzde 34’ü ise teknolojik ürünleri satın almak için harcıyor. Gençlerin para harcadığı diğer alanlar arasında yüzde 32 eğlence ve yüzde 16 spor bulunuyor. Katılımcıların yüzde 90’ının teknolojiyi düzenli olarak takip ettiğini bildirdiği anketin sonuçlarına göre, gençler en fazla cep telefonu, dijital kamera, televizyon gibi ürünlerde yaşanan teknolojik yeniliklerle ilgileniyor. Bu ürünleri PlayStation, dijital fotoğraf makinesi, bilgisayar ve notebook takip ediyor. Kullanıcıların teknolojik ürün satın alırken tercihlerini öncelikli olarak yüzde 75 fiyat, daha sonra yüzde 64 marka ve yüzde 40 çevrelerinin tavsiyeleri etkiliyor. Bunların dışında yüzde 37 televizyon gazete haberleri, yüzde 31 trendler ve yüzde 28 ürünün teknolojik özellikleri satın alma kararında etkili oluyor. Teknoloji deyince akıllarına hangi ülkenin geldiği sorulduğu katılımcıların yüzde 29’u ABD derken, bunu yüzde 8 ile Japonya, yüzde 6.5 ile Tayvan ve İsrail takip etti. Türkiye % 5.2 ile 4. sırada yer aldı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT