BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Selülitle mücadelenin yolları

Selülitle mücadelenin yolları

Deri altı yağ hücre gruplarının kan ve lenfatik dolaşımını bozmasıyla oluşan selülit, deride çöküntülerle kendini gösteriyor... Bu kötü görüntüden uzaklaşmaya ne dersiniz?...



Deri altı yağ hücre gruplarının kan ve lenfatik dolaşımını bozmasıyla oluşan selülit, deride çöküntülerle kendini gösteriyor... Bu kötü görüntüden uzaklaşmaya ne dersiniz?... Selülit daha çok ergenlik, hamilelik ve menopoz gibi hormonların daha çok değişime uğradığı dönemlerde ortaya çıkıyor olmasına rağmen, kişinin genetik yapısı, metabolizma hızı, dolaşım sistemi, sindirim ve boşaltımda yaşadığı sorunlar, doğum kontrol hapları, alınan hormon ilaçları, dengesiz ve düzensiz beslenme, aşırı hareketsizlik, stres, sigara ve alkol tüketimi de selülit oluşumunda etken faktörlerdir. Sıklıkla bölgesel olan selülit, kilolu, zayıf, balık etli, uzun, kısa her yaştaki erişkin kadında görülebiliyor. ALIŞKANLIKLARA DİKKAT EDİN... Hareketsiz yaşam biçimi, sürekli bacak bacak üstüne atarak oturmak, çok dar pantolon ve diz altı çorap giymek de dolaşım sistemini ve lenf sisteminin düzenli çalışmasını engelleyerek selülite yol açabiliyor. Selülitin, kan dolaşımındaki bozukluklar, ailesel yatkınlıklar ve hormonal etkenler gibi elimizde olmayan nedenleri de var. Beslenme ve yaşam biçimi sağlıklı bir şekle dönüştürüldüğünde, selüliti azaltacak yoğun tedavilere genellikle gerek kalmıyor. Selüliti önlemek için ilk alınacak önlem, sigarayı bırakmak. Düzenli spor yapmak yalnızca genel vücut sağlığı için değil, selüliti önlemek için de çok önemli. Günde 30-60 dakika yapılan yürüyüş, bisiklete binmek veya merdiven inip çıkmak kan dolaşımını düzenleyerek selülit oluşumunu engelliyor. Yalnızca kilo vererek selülitten kurtulmak mümkün değil. BESLENME ŞEKLİNİ DEĞİŞTİRİN... Beslenme alışkanlığını değiştirip, bilinçli beslenmeye geçmek önemli. Özellikle fast food ve hazır yemekler dokuları kötü yönde etkiliyor. Hayvansal yağlar, fazla şeker ve tuz da oldukça zararlı. Bunlar yağ hücrelerini şişiriyor, dokularda su birikmesine yol açıyor ve vücudun atıklardan temizlenmesini önlüyor. Günlük beslenme programında tuz, şeker ve yağdan fakir, sebze ve meyvelerden zengin bir diyet kan dolaşımını artırıp bağırsakların düzenli çalışmasını sağlıyor. A ve C vitamini alımını artırmanın selüliti azalttığı düşünülüyor. Bu nedenle, mutlaka günlük meyve tüketimine özen göstermek gerekiyor. Bol lifli gıdalar ve çinko alımı da selüliti engelliyor. Selülit önlemekte bol su içmek de önemli. Su, idrar oluşumunu artırarak vücuttan zararlı maddelerin atılmasını sağlıyor. Alınacak tedbirler >> Günde en az 2.5 litre su içilmeli. >> Rafine şekerlerden uzak durulmalı ve tuz tüketimi azaltılmalı. >> Yemeklerde kullanılan yağ miktarı azaltılmalı. >> Alkol ve sigara bırakılmalı, çay-kahve ve gazlı içecek minimuma indirilmeli. >> Yemekleri pişirirken kızartma yerine haşlama yöntemi tercih edilmeli. >> Mümkün olduğunca mevsiminde ürünler tüketmeye özen göstermeli. >> Dondurulmuş ve konserve ürünlerden kaçınılmalı. >> Öğün atlamamaya özen gösterilmeli. >> Çok sık kilo alıp vermekten kaçınılmalı. KADININ GÜNLÜĞÜ Ne zaman yükselebilirim? Yeni başladığınız bir işte, mesai, ücret, yükselme gibi soruları müdürünüze sormayı aklınızdan bile geçirmeyin... >> Şimdi ihtiyacınız olan, işi öğrenmek. Bir an önce deneyim kazanmaya bakmalısınız. >> Kurumsal olmayan bir şirkette de pekâlâ iş öğrenilir. Yeter ki azmedin. >> Mülakata, üniversitedeki derse gider gibi giyinerek gitmeyin. >> İş görüşmesinde; maaş ne kadar, mesai ne zaman bitiyor, cumartesileri çalışılıyor mu diye sormayın. >> Sizin başvurduğunuzun dışında bir alan-pozisyon önerirlerse ‘ben orda çalışmayı düşünmüyorum’ diyerek hemen reddetmeyin. >> ‘Beş yıl sonra kendinizi nerede görmek istiyorsunuz’ sorusuna, ‘genel müdür koltuğunda’ diye cevap vermeyin. Empati kabiliyeti nasıl? Anne babaları ve çevrelerindeki yetişkinler tarafından duyguları paylaşılan çocuklar, büyükleri anlamayı daha kolay öğrenirler. Çocuğunuz size bir şeyler anlatırken ya da duygularını paylaşırken onu mutlaka dinleyin. Bu davranışınız ona sizin de karşıdaki kişilerin düşünce ve duygularına önem verdiğinizi anlatacaktır. Çocuğunuza kitap okuyun (masal anlatın) ve okuma bittikten sonra kitaptaki karakterlerin duygu ve düşünceleri hakkında çocuğunuzla konuşun. Böylece karakterin duygu ve düşüncelerini çocuğunuzun ne kadar anladığı (paylaştığı) konusunda fikir sahibi olursunuz. Televizyon izlerken de aynı aktiviteyi yapabilirsiniz. Kendi duygu ve düşüncelerinizi ona anlatmaya çalışın ve sizi anlamasına yardımcı olun. Ona kendi duygularınızı anlatmak için çocuğunuzun sevdiği bir şey ile durum arasında ilişki kurun ve ona duygularınızı bu ilişki üzerinden anlatmaya çalışın. UZMAN GÖRÜŞÜ Hamilelikte tahıllı ekmek Gebelik süresince folik asit alımı, doğan bebeklerde merkezî sinir sistemi anomalilerini önemli ölçüde azaltmaktadır. En çok rastlanan sipina bifida (omurganın açık kalması), ensefalosel (beynin kafatası kemiğinin dışına çıkması) ve anansefali (beynin gelişmesi) gibi hastalıkların görülme ihtimalini yüzde 70 azalttığı bilinmektedir. Bunun dışında, diğer vitaminlerin de uygun dozda alınmasıyla kalp ve böbrek hastalıkları kısmen önlenebilmektedir. Ekmek, pirinç, makarna, ıspanak, semizotu, brokoli gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler, özellikle turunçgiller gibi kimi meyveler, kuru fasulye, nohut gibi baklagiller, buğday özü, mayalı yiyecekler, yumurta sarısı doğal folik asit kaynaklarıdır. SİZDEN GELENLER Mesajınız (...Filiz Aydın’ın mesajı) Sen gidersen, Denizler de gider kıyılarımdan, Uzak iklimlerde eser sesim... Bir rüzgardan bir rüzgara koşar, Çocukluğumun şarkıları, Kimseler duyamaz... Sen gidersen, Ellerim de gider peşinden, Irmaklarım yataklarını şaşırır... Dipsiz bir uçuruma bırakırım sözlerimi, Cam kırıklarında yürümüş gibi, Kanarım da aşarım gözlerimi, Her şafak vakti, her yol ağzına, Kimseler bakamaz... Sen gidersen, Ben de giderim bu candan... Albümünüz (...Mehmet Gel’in albümünden) AYŞE BEGÜM USLUBAŞ ve AHMET ENES GEL Yani Boğaz Kankileri Zeytin ve Limon... E “maşallah” deyin... MUTFAĞINIZ (...Seniha Yılmaz’ın tarifi) Otlu pilav Malzemeler: >> 3 su bardağı baldo pirinç >> 4.5 su bardağı sıcak et suyu >> 1 demet dereotu >> 1 demet maydanoz >> 30 gr tereyağı >> Birkaç damla limon suyu >> Tuz Hazırlanışı: Pirinci 1 tutam tuz ve birkaç damla limon suyu ilaveli sıcak suda 30 dakika bekletin. Nişastası gidene kadar bol suyla yıkayıp süzün. Dereotu ve maydanozu temizleyip bir kaba kıyın. Tereyağının yarısını tencerede eritip pirinci karıştırarak kavurun. Et suyu ve tuzu ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Yüksek ateşte su kaynayıncaya kadar pişirin. Ateşi kısın ve pirinçler suyunu tamamen çekene kadar pişirin. Ocaktan alıp kalan tereyağı, dereotu ve maydanozu ilave edin. Harmanlayıp üzerini kağıt havlu ile kapatın. 5 dakika dinlendirin. Küçük kalıplara alıp üzerlerine sıkıca bastırın. Servis tabağına ters çevirip alın. Servis yapın. GÜNÜN YEMEĞİ Sarımsaklı Bulgurlu Köfte Malzemeler: >> 250 gram yağsız dana kıyma >> 1 su bardağı ince bulgur >> 1 adet yumurta >> 1 su bardağı nohut >> 1 baş sarımsak >> 2 yemek kaşığı salça >> 2 yemek kaşığı tereyağı >> Tuz, kırmızı pul biber, karabiber, nane >> 1 adet limon suyu HAZIRLANIŞI Nohudu akşamdan ıslatıp haşlayıp süzün. Kıyma, bulgur, yumurta, tuz, karabiber, kırmızı pul biber katıp iyice yoğurun. Fındıktan büyük toplar halinde yuvarlayın. Sarımsakları ezin, tereyağında sarımsakları bir-iki çevirin ve salçayı ekleyin. 2 su bardağı su ilave edip, nohutları katın. Kaynamaya başlayınca köfteleri atın. 10 dakika pişirip, limon suyu ve kuru nane katıp ateşten alın. Köfteniz servis için hazırdır. ...afiyet olsun... PÜF NOKTASI >> Hazırladığınız omletin tavaya yapışmaması için, önce tavayı ocağa koyup iyice ısıtın sonra yağı döküp kızdırın... Daha sonra karışımı tavaya alın ve ocağın altını kısın... >> Kesilmiş ve açık havada kalmış soğan zararlıdır... Kullanmadığınız soğan parçalarını saklamayın... BİZE ULAŞIN: e-posta: omer.soztutan@tg.com.tr telefon: (0212) 454 30 00 faks: (0212) 454 31 00 adres: türkiye gazetesi ihlas medya plaza 29 ekim caddesi, 34197 yenibosna/istanbul
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98466
    % -0.17
  • 5.714
    % -1.25
  • 6.623
    % -1.19
  • 7.5476
    % -0.83
  • 225.606
    % -1.18
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT