BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Oto Dünyası

Oto Dünyası

‘Çizme’nin 50 yıllık markası Piaggio, küçük boyutları ve güçlü manevra kabiliyeti ile dar sokaklarda büyük işler başarıyor



Hazırlayan: Mehmet GEL mehmet.gel@tg.com.tr İtalya’nın minik devi Türkiye’de ‘Çizme’nin 50 yıllık markası Piaggio, küçük boyutları ve güçlü manevra kabiliyeti ile dar sokaklarda büyük işler başarıyor İtalya ve Hindistan’da üretim merkezleri olan ve yıllık 160 bin adet üretimi bulunan, 50 yıllık İtalyan otomotiv üreticisi Piaggio’nun Türkiye distribütörü olan Kaya Otomotiv kendisine ilk yıl bin adet satış hedefi koydu. Kaya Otomotiv Piaggio Marka Müdürü Murat Düzgün, İtalya Piaggio firması ile distribütörlük görüşmelerini Ağustos 2007 tarihinde başarıyla sonuçlandırdıklarını, mart ayı itibari ile de satışlara başladıklarını söyledi. Türkiye genelinde 24 servis noktası ile faaliyete başladıklarını anlatan Murat Düzgün, ilk etapta İstanbul’da daha sonra da İzmir, Ankara, Bursa, Adana, Konya, Gaziantep, Diyarbakır, Samsun ve Antalya’da bayilik açacaklarını kaydetti. Türkiye’nin birçok Büyükşehir ve ilçe belediyelerinde çöp aktarma transfer aracı olarak kullanılan Piaggio araçlarından en son Kadıköy Belediyesi ve Fatih Belediyesi’ne verdiklerini belirten Düzgün, “Belediye yetkilileri bu araçlarla dar sokaklarda çöplerin toplanması sırasında trafik sıkışıklığı olmadığını, araçların küçük ve hafif olmasından dolayı çöplerin hızlı bir şekilde alınabilindiğini’ söyledi. 16.500 YTL’DEN BAŞLIYOR Panelvan ve kamyonet olmak üzere iki modelde satışı yapılan Piaggio’ların benzinlisi 1300 cc. 16V motor 67 beygir gücü ve 35 litre depo özelliğini taşıyor. Toplam uzunluğu 3.5 metre, kasası ise 2.10 - 2.30 metre boyundaki aracın eni 1.40 metre. Fiyatları üzerine uygulanacak özelliklere göre 16.500 YTL ile 20.000 YTL arasında değişiyor. İstendiği takdirde LPG de takılabiliyor. Piaggio’nun dünyada bu tip araçları üreten iki firmadan biri olduğunu kaydeden Murat Düzgün, dolayısıyla Türk pazarında da rakipsiz olduklarını söyledi. Düzgün, “Bu yıl bin adet satış hedeflerken, bu sayıyı 3 yılda toplam 10 bine çıkarmayı istiyoruz. Sadece İstanbul’da 5 bin fırıncı esnafı var. Orta sınıf ticari araçlar bu esnaflar için kârlı değil. Biz Piaggio olarak kullanılan alan bakımından pazardan yüzde 25 pay alırız. Pazarda çok ciddi açık var” dedi. 49 İŞ KOLUNDA KULLANILIYOR Vespa marka motosikletlerin de üreticisi olan Piaggio’nun Türkiye’de satılacak olan hafif ticari araçlarının üzerine 49 farklı iş modeli uygulanabiliyor. Küçük ve güçlü yapısından dolayı dar sokaklara girebilen Piaggio’lar dünyada çöp aktarma aracı, ilk müdahale yangın aracı, havaalanlarında bagaj taşımacılığı, merdiven aracı gibi özellikleri ile kamuda kullanılırken, özel sektörde de fırıncılar, tüpçüler, sütçüler, yetkili teknik servis firmaları, tatil köyleri, marketler/bakkallar tarafından tercih ediliyor. ‘İyilerin en iyisi’ Accord Tourer Yeni Honda Accord Tourer yüksek tasarım kalitesi ile 51 ülkeden 3 binin üzerinde adayı geride bırakarak 51. uluslararası “Red dot: Best of the best” yani ‘Kırmızı nokta: En iyilerin en iyisi’ ödülünü kazandı. Dünyanın önde gelen tasarım yarışmaları arasında yer alan Red Dot, her yıl genel ürün tasarımı anlamında 11 kategoride sıra dışı tasarımlara sahip ürünleri seçiyor. Yeni Honda Accord Tourer, yenilikçi üretiminin yanı sıra tasarım konseptinin çekiciliği ve yüksek kalitesi ile uluslararası bir jüri tarafından ‘Ulaştırma’ kategorisinde birinci seçildi. 2001 yılında Honda S2000, 2006 yılında ise Honda Civic’in ardından Honda, bu ödülü üçüncü defa kazandı. HYUNDAI 70 bin araç ihraç etti Hyundai Assan, 2007 yılında gerçekleştirdiği yaklaşık 766 milyon dolarlık ihracatıyla Otomotiv Sanayii Derneği tarafından “Altın Madalya” ile ödüllendirildi. Hyundai 2007’de 39 bin 154 adedi Accent Era, 25 bin 551 adedi Matrix ve 4 bin 631 adedi Starex grubu olmak üzere toplam 69 bin 336 adetlik ihracat gerçekleştirdi. Formula aracına binmek isteyen bu haberi okusun Motor sporlarında 20 yıllık deneyimi ile Formula 1 yarışmalarının beşinci defa resmi lojistik ortağı olan DHL Express, Formula heyecanını 1 ay süreyle sokaklara taşıyor. İstanbul, Bursa ve İzmir’de gerçekleştirilecek olan “DHL Fastest Lap Roadshow” organizasyonu kapsamında yarış severler Formula simülasyon araçlarında direksiyon arkasına geçme fırsatını yakalayacak. Organizasyonun ilk ayağı 1 Nisan’dan bu yana Metrocity Alışveriş Merkezi’nde devam ediyor. Nissan pazarın 2 katı büyüdü Nissan, yenilenen Micra, Note dizel, X-Trail ve son olarak satışa sunduğu Qashqai dizel modelleri ile satışlarını geçen yıla göre yüzde 62 artırmayı başararak pazar payını yüzde 1.5’ten 1.9’a çıkardı. Otomotiv sektöründeki rekabetin gün geçtikçe yoğunlaştığını belirten Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, Nissan olarak, 2007’nin Ocak- Mart döneminde 1261 araç satışı gerçekleştirirken, 2008’in aynı döneminde 2041 adet satış gerçekleştirdiklerini kaydetti. Mart ayının lideri Fiat Fiat, 2007’deki hızlı yükselişini bu yıl da sürdürmeye devam ediyor. 2007 yılında hem ticari hem de binek otomobil kategorisinde pazar payını arttıran tek marka olan Fiat, mart ayı toplam satışlarında tüm rakiplerini geride bırakarak 8 bin 73 adetlik satışla pazar lideri oldu. Pazar payını geçen yılın mart ayına oranla yüzde %28 artırarak yüzde 15’e ulaşma başarısı gösteren Fiat’ın aylık toplam 8 bin 73 adetlik satışının yüzde 57’sini ticari araçlar oluşturdu. Yol dostu Bridgestone Türkiye’nin her yerine 7 gün 24 saat ücretsiz yol yardım hizmeti veren Bridgestone “Alo Yol Dostu”, kurulduğu 2001 yılından bu yana, yolda kalan 15.500 kişiye yardım elini uzattı. Bridgestone Alo Yol Dostu; yolda kalan aracın çekilmesi veya vinç ile kurtarılması, kullanılamaması durumunda sürücüye konaklama sağlanması, hastalanma veya yaralanma durumunda sürücü sağlanması, aracın emanet ve muhafazası, patlayan lastiğin değiştirilmesi olmak üzere geniş kapsamlı hizmetler sunuyor. Memnuniyette Supsan farkı Türkiye’nin en büyük motor supabı, supap gaydı ve tırnak üreticisi olan Supsan, TNS-Piar araştırma firmasının yaptığı müşteri memnuniyeti ve bağlılığı araştırmasında, 82 puan alarak Avrupa ve dünya endüstri sektörü ortalamalarının üzerinde sonuçlar elde etti. Müşterinin Sesi Yönetimi ve 6 Sigma projeleri kapsamında bugüne kadar yürüttüğü çalışmalar, Supsan’ın başarısında büyük rol oynuyor. Bosch 4. defa mükemmel... Bosch’un Bursa’daki dizel fabrikası dördüncü defa mükemmellik ödülü aldı. Orta Doğu Kalite Birliği tarafından Mükemmellik Ödülü’nü kazanan Bosch Bursa Dizel Fabrikası, bölgedeki ilk şirket oldu. Firma 2002 yılında da, operasyonel birimler kategorisinde Avrupa Kalite Başarı Ödülü’nü Türkiye’ye getirmişti. Bosch 2003 yılında ise başarısını ileriye götürerek, yine aynı kategoride Avrupa’nın kurumsal mükemmellik konusunda verilen ve alanının en saygın ödülü olan EFQM büyük ödülünü kazanmıştı. Daihatsu’dan yeni şube Daihatsu, Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Türkiye çapında şimdiye kadar 20 ilde 27 yetkili satıcı noktasıyla tüketicilere hizmet veren Daihatsu, Ankara’daki yeni showroom ile bu sayıyı 28’e çıkardı. Ankara’nın Çankaya ilçesinin merkezi noktalarından biri olan Turan Güneş Bulvarı üzerinde kurulan yeni showroom, Daihatsu modelleriyle Ankaralı müşterilerin çok daha kolay buluşmasını sağlayacak. Volvo’ya güvenlik ödülü Volvo tarafından geliştirilen düşük hızda çarpışmaları önleme teknolojisi “Şehirde Güvenlik”, New York’ta düzenlenen “Dünya Trafik Güvenliği Sempozyumu”nda Trafik Güvenliği Başarı Ödülü’ne layık görüldü. Volvo, “Şehirde Güvenlik” sistemini önümüzdeki aylarda piyasaya çıkacak olan Volvo XC60 modeliyle standart olarak sunacak. Bu sistem sayesinde otomobil, öndeki otomobile çarpmak üzereyse kendiliğinden fren yapıyor. BMC’de 2 yıl bakım bedava 1-30 Nisan 2008 tarihleri arasında BMC Megastar’ın panel vanlar, minibüsler ve kamyonetlerden oluşan tam 19 farklı modelinden birini alanlar periyodik bakımlarını BMC yetkili servislerinde 2 yıl boyunca ücretsiz yaptıracaklar. Kampanyaya malzeme ve işçilik de dahil.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT