BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Diyet yerine sağlıklı yemek

Diyet yerine sağlıklı yemek

Nüfusun giderek kilolandığı ve “fast food”un birçok kişi için bir hayat biçimi olmaya başladığı günümüzde, doktor ve diyetisyenler ayrıntılı bir diyet yerine sağlıklı yemek tavsiyesinde bulunuyor...



Nüfusun giderek kilolandığı ve “fast food”un birçok kişi için bir hayat biçimi olmaya başladığı günümüzde, doktor ve diyetisyenler ayrıntılı bir diyet yerine sağlıklı yemek tavsiyesinde bulunuyor... Uzmanlar; yaptıkları çağrılarda, insanları yeme alışkanlıklarını değiştirmeye davet ederek, lif açısından zengin besinlerin tüketilmesinin önemine işaret ediyor... LİFLİ BESİNLERİ UNUTMAYIN Çok sayıda kişinin karbonhidratı kesmek için makarna ve rafine şekerden uzak durduğuna, ancak kepekli undan üretilen makarnanın zengin lifli bir besin olduğuna dikkati çeken doktorlar, lifli gıdaların kalp hastalığı ve kanser riskinin yanı sıra diyabet bağlantılı komplikasyonları azalttığını ve sindirim sağlığı için yararlı olduğunu belirtiyorlar. Özellikle “atıştırma” alışkanlığına işaret eden doktorlar, atıştırmak için yine aynı tür kepekli undan üretilen krakerler veya cipslerin, sabahları ise bir kase yulaf veya kepekli buğdaydan yapılan ekmeklerin tercih edilmesi gerektiğini kaydediyorlar. BALIK YEMEYİ İHMAL ETMEYİN Günümüzün bir diğer favori besininin, kalp krizi riskini azaltan, kandaki kolesterol oranını düşüren ve Omega-3 yağ asitleri açısından zengin somon balığı olduğunu belirten doktorlar, bu balıkta bol miktarda bulunan A vitamini ve karotenin kanseri önleyebildiğine, ayrıca bu balığın etindeki doymuş yağ oranının, kırmızı et ve tavuktan düşük olduğuna dikkat çekiyorlar. BAKLAGİLLER PROTEİN DEPOSU Baklagillerin de protein, demir, folik asit ve lif açısından zengin olduğu belirtilirken, et, tavuk, yumurta ve diğer protein kaynaklarının yerini alabilecek bu gıdaların kalp hastalıkları ve kanser riskini de azaltabileceği vurgulanıyor. PATATES EN YARARLI SEBZE Bir başka sağlıklı besin de tatlı patates. Tatlı patatesin en yararlı sebzelerden biri olduğunu kaydeden diyetisyenler, bu besinde göz sağlığı, kemik ve diş gelişimi ile sağlıklı cilt ve saç için gerekli günlük karoten ihtiyacının 4 katının bulunduğunu belirtiyorlar. Bebeğiniz obez olmasın Yapılan araştırmaya göre, çocukları obeziteden korumanın 10 yolu tespit edildi... Bilmeniz gereken uzman görüşleri şöyle; >> Abur cubur yedirmeyin: Okul yılları öncesinde kek, kurabiye, çikolata, hamburger gibi besinler çocukların ileride obez olma riskini artırıyor. >> Kendi beslenmenize dikkat edin: Araştırmalar ebeveynleri düzensiz beslenen çocukların ileride obez olmaları ihtimalinin yüksek olduğunu gösteriyor. >> Uyku düzenine dikkat edin: Gece 8 saatten az uyuyan çocukların obezite riski, 12 saatten fazla uyuyanlara göre 3 kat artıyor. >> Tek çocuğun obezite riski yüksek: Bunun kesin bir açıklaması olmasa da, tek çocuğun şımartılmasının önemli bir sebep olduğu söyleniyor. >> Kilosunu kontrol altında tutun: Bebeğin kilolu doğması, doğumdan sonra fazla kilo alması ya da çok sık zayıflayıp şişmanlaması obeziteye yol açar. >> Televizyondan uzak tutun: Haftada 4 saat televizyon izleyen çocukların obezite riski artıyor. Okul öncesi haftada 11 saat televizyon izleyen çocukların 7 yaşına geldiklerinde obez olma riski hiç televizyon izlemeyenlere göre 2 kat fazla. >> Emzirme döneminde mama vermeyin: Bebeğiniz anne sütü ile beslenirken hazır mama yedirdiğinizde kilo alma riski artıyor. Çünkü bebek erken yaşta yağ depolamaya başlıyor. >> Katı besinlere gereğinden erken başlamayın: Katı besinler de yağ depolama mekanizmasını erken herekete geçirerek obezite riskini artırıyor. >> Otomobilde fazla vakit geçirmesin: Araştırmaya göre haftada 2 saatten fazla otomobil koltuğunda oturan çocukların 4’te biri ileride obez oluyor. >> Hamilelikte sigara içmeyin: Araştırmada hamileyken sigara içen annelerin bebeklerinin ileride obez olma ihtimalinin yüksek olduğu gözlendi. UZMAN GÖRÜŞÜ Baharda C vitamini Sağlıksız beslenme, spor yapmama, yemek ve uyku saatlerinin düzensiz oluşu, yıpratıcı hayat şartları, hava kirliliği, stres ve sigara, modern çağın hastalıklarını tetikliyor. Özellikle içinde bulunduğumuz bahar aylarında insanların vücut direnci düşer. Bu aylarda bol bol C vitamini içeren yeşil ve kırmızı biber yenilmesini, portakal, greyfurt gibi turunçgillerin bol tüketilmesini öneriyorum. Kayısı, portakal, ıspanak ve brokolide bolca bulunan A vitamini de, vücudu birçok kanser türünden korur. Bu sebze ve meyveler aşırı derecede değil, zamana yayılarak ve ölçülü şekilde tüketilmesi gerekir. KADININ GÜNLÜĞÜ Evliliğinizi kurtarın >> Düşüncelerinizi, duygu ve kızgınlıklarınızı uygun sözcüklerle birbirinize aktarın. >> Birbirinizin sözünü kesmeden dinleyin. >> Konuşmalarınıza bir sevgi sözcüğüyle başlayın. >> Eşinizi sorgular ve suçlar tarzda soru sormayın. >> Duygularınız konusunda birbirinizi yargılamayın; duyguların tartışmasını yapmayın. >> Yalan söylemeyin; açık ve dürüst olun. >> Eşinizin özel zevklerine ilginizi belli edin. >> Eleştirilerinizin yıkıcı olmamasına özen gösterin; eşinizin olumlu davranışlarını ödüllendirin. >> Akşam yemeklerinde bir arada olmaya, içten ve sıcak sohbetlerde bulunmaya gayret edin. PÜF NOKTASI >> Daha verimli kullanabilmek için baharatları mümkün olduğunca toz haline getirilmeden almaya çalışın. Muskat, karabiber, karanfil gibi baharatları bütün alın, evinizde çekin. Aradaki farka inanamayacaksınız. >> Kahvenin zamanla tadı bozulur. Bayat bir kahve ikram sırasında sizi zor durumda bile bırakabilir. Bunu engellemek için kahve kavanozuna 2-3 tane kesme şeker atarsanız, farkı görürsünüz. GÜNÜN YEMEĞİ Kaşarlı Tavuk Sarması Malzemeler >> 4 adet kemiksiz tavuk göğsü >> 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi >> 1 çay kaşığı karabiber >> 1 su bardağı un >> 1 adet yumurta >> Kızartmak için sıvı yağ Hazırlanışı >> Kemiklerini çıkarttırdığınız ve incelttirdiğiniz tavuk göğüslerini mutfak tezgahına yayın, 1 su bardağı kaşar peyniri rendesini, 1 çay kaşığı karabiber ile karıştırın. Tavukların içine bu harcı doldurun. Rulo biçiminde sarın. Önce una, sonra yumurtaya bulayın, sıvı yağı kızdırın. Tavukları içine atıp, çevirerek kızartın. Tavuk rulolarının açılmaması için kürdanla tutturun. ...afiyet olsun... İNCİ “-Türkiye’de kadınların statüsü, dünyadaki diğer ülkelerde yaşayan kadınlar ile aynıdır... Anlatmak istediğim şu ki; kadınlar hiçbir toplumda olmaları gereken konumda değil... Ama ülkemizde kadın problemlerinde bir değişim yaşanıyor... Her alanda kadın üyeler bulunuyor... Bundan 5 yıl sonra, bugünden çok farklı bir durum olacak...” (...Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı) MARKET Tırnaklarınıza “Elegant Touch” ile bakın Tırnak etlerim çabuk uzuyor ve salon manikürüne ayıracak vaktim yok diyorsanız Elegant Touch Tırnak Eti Çıkarıcı Jel size göre... Elegant Touch Tırnak Eti Çıkarıcı Jel’in içerdiği zengin nemlendirici ve yumuşatıcı özelliği ile düzensiz ve aşırı büyümüş tırnak etinizden kesme işlemine gerek kalmadan hızlı ve kolay bir şekilde kurtulabilirsiniz. Tırnak etlerinizin aşırı büyümesini ve nasırlaşmasını önleyen Elegant Touch Tırnak Eti Çıkarıcı Jel size salon kalitesinde manikür hizmeti sunar. SİZDEN GELENLER Hikâyeniz (...Hatice Yılmaz’ın hikayesi) Geçen hafta 45 yaşında astım hastası bir kadın çalıştığım hastaneye tahlil sonucunu almaya gelmişti... Onun hikayesi, benim hikayem oldu... Kadın onbeş yaşında evlenmiş... İlaç tedavisi almasına rağmen çocuk sahibi olamamış... Daha sonra umutları tükenince tedaviyi bırakmışlar... Aradan 30 yıl geçince bulantıları artınca doktora başvurmuş, tahlil yaptırmıştı... Sonuç 30 yıllık umudun yeşerdiğini gösteriyordu... Kadın hamileydi... Albümünüz (...Şerife Erkılıçoğlu’nun albümünden) ZEYNEP BETÜL ERKILIÇOĞLU Tipik bir “Büyümüş de küçülmüş” örneği... Gözlüğünden değil, gerçekten hazır cevap bir kız... Mesajınız (...Nuran Baytar’ın mesajı) Her ağladığında korktum, Düştüğünde nefesim durdu, Çektiği sancı sancımdı... Güneşte örtü oldum, Soğukta yorgan, Hastalanınca inledim, Göğsünde yaşlarını dindirdim... Bazen etimden et koptu, İncinmesin diye incindim, Hiçbir şeysiz, her şeyimi verdim... Şimdi aylardır bekliyorum, Sadece “Anne” dediğini duymak için... BİZE ULAŞIN: e-posta: omer.soztutan@tg.com.tr telefon: (0212) 454 30 00 faks: (0212) 454 31 00 adres: türkiye gazetesi ihlas medya plaza 29 ekim caddesi, 34197 yenibosna/istanbul
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT