BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Deva Market

Deva Market

İlkbaharın ve sıcak günlerin müjdecisi olan baklanın insan sağlığı açısından ne kadar faydalı bir gıda maddesi olduğunu hiç düşündünüz mü?.. Birçok kişi tarafından sevilmediği için ülkemizde yeteri kadar tüketilmeyen bu harika sebze; gerçekten de kanserden kolesterole, şekerden böbrek iltihabına ve kum sancısına kadar birçok rahatsızlık için tam bir şifa kaynağıdır.



Hazırlayan: Nilgün BİLİM - nilgun.bilim @ tg.com.tr Şifa kaynağı sebze bakla İlkbaharın ve sıcak günlerin müjdecisi olan baklanın insan sağlığı açısından ne kadar faydalı bir gıda maddesi olduğunu hiç düşündünüz mü?.. Birçok kişi tarafından sevilmediği için ülkemizde yeteri kadar tüketilmeyen bu harika sebze; gerçekten de kanserden kolesterole, şekerden böbrek iltihabına ve kum sancısına kadar birçok rahatsızlık için tam bir şifa kaynağıdır. Ayrıca, bu güzel sebzeyi sevmediğini söyleyenlere; üzerine sarımsaklı yoğurt dökülerek yenen zeytinyağlı taze baklanın, enginarla birlikte pişirilen taze iç baklanın ve kuru iç bakladan yapılan favanın tadına doyamayacaklarını hatırlatmak isteriz. Sağlığımıza katkısı da cabası... Vücudumuz için son derece önemli vitamin ve mineraller içeren baklanın sağlığımıza katkıları da saymakla bitmez. İşte bunların en önemlilerinden bazıları: >> Bakla, baklagillerdeki tüm sebzeler gibi bedenin kansere yakalanma riskini azaltır. >> Kötü kolesterol düzeyini düşürür. >> İçerdiği insülinle kan şekerini düzene sokar. >> Yüksek oranda lif ihtiva ettiği için peklik (kabızlık) çekenlere iyi gelir. >> Hemoroit ve diğer kalınbağırsak rahatsızlıklarında da sağlığa yararlı etkiler sağlar. Bakladan nasıl yararlanabilirsiniz? >> Yüksek göz tansiyonunu düşürmek için: 2 çorba kaşığı bakla unu üzerine, yavaş yavaş soğuk su dökülerek, hamur yapılır. Sonra, gözlerin üzerine ceviz büyüklüğünde birer parça konup, bağlanır. Bir saat istirahat edilir. >> Kum ve taşların düşürülmesine yardımcı olmak için: 250 gram taze bakla kaynatılıp süzülür. Elde edilen su (gerekirse tatlandırılarak) günde dört defa aç karnına bir su bardağı içilmeye devam edilir. Bakla çiçeği de aynı vazifeyi görür. >> Kan durdurucu: Kan aldırırken, hacamat yaparken, sülük yapıştırırken veya herhangi bir yer kanayınca, bakla ikiye bölünüp kanayan yere yapıştırılır, kan kesilir. >> Çıban ve şiş yakısı: Bakla unu, arpa unu ile beraber balla karıştırılıp çıban ve şişlere yakı olarak vurulur. >> Baş ağrısı: Bakla unu zeytinyağıyla krem yapılıp alna veya başın tepe kısmına konarak bir süre beklenir. >> Öksürük, bronşit: Bakla unu badem yağıyla pişirilip çorba yapılarak yenirse bu tür hastalıklara iyi gelir. >> İdrar söktürücü: Bakla çiçekleri kaynatılıp balla tatlandırılarak aç karına içilmeye devam edilir. >> İshal: Çok az yağlı bakla yemeği ishale iyi gelir. TIPTA YENİ BİR UZMANLIK ALANI Bilinçli beslen moralin düzgün olsun “Nörodiyetoloji” uzmanlarına göre; karamsarlığın, moral bozukluğunun, depresyonun, stresin ve boş vermişliğin ilacı, bilinçli beslenmede yatıyor Son yıllarda tıpta “Nörodiyetoloji” adında yeni bir uzmanlık alanı gelişiyor. İnsanların beslenmeleriyle ruh halleri arasındaki bağlantıyı inceleyen “Nörodiyetoloji” uzmanlarına göre; karamsarlığın, moral bozukluğunun, depresyonun, stresin ve boş vermişliğin ilacı, bilinçli beslenmede yatıyor. Bu konuda uzmanların görüşleri şöyle: “Zihinsel faaliyetler ve ruhsal durum üzerinde beslenmenin büyük etkisi olduğunu biliyoruz. Beynin enerjisi de besinler ve minerallerdir. Özellikle demir, beyin için son derece önemlidir. Bu sebeple zihnin olumsuz etkiler altında olduğu sırada, özellikle demir ve korbonhidratlı besin maddeleri yemek, ruhsal gerilimi gideriyor. Bunun için böyle durumlarda sofraya otururken doğru besin maddelerini seçerek problemi çözmek gerekiyor.” “Nörodiyetoloji” çalışmalarının tıbbi açıklaması da oldukça basit; Küçük proteinlerden oluşan sinir hücreleri, vücudun beslenme düzenini ayarlamaktadır. Mesela; depresyona karşı en önemli madde, serotonine dönüşebilen”Triptofan” adlı bir aminoasittir. Serotonin ise serinkanlılığın, sakinliğin en önemli kaynağıdır. Sinirli ve gergin bir kişinin “Triptofan” yönünden zengin olan süt, hamur işi, ekmek ve tatlı yemesi onu sakinleştirecektir. Hayal kırıklığının ilacı ise kereviz ve havuçtur. Hangi ruh haline hangi yiyecekler “Nörodiyetoloji” uzmanları, insanların ruh halini doğrudan etkileyen ve “Mood food” adı verilen besinlerin bir de listesini çıkartmış. İşte o listeden bazı satır başları: >> Öfke: Kızgın ve öfkeliyseniz, sizi daha da sinirlendirecek, burnunuzdan solur hale getirecek uyarıcı niteliklere sahip olan çay ve kahveden kesinlikle uzak durun. Kırmızı eti de ağzınıza sürmeyin. Onun yerine içinde “serotonin” ve “endorphin” maddesi bulunan muz, ananas, avokado, incir, portakal, üzüm, çilek, patates, makarna, dondurma, ekmek, fındık ve fıstık gibi besinleri tercih edin. >> Sıkıntı: Yalnızsınız ve içiniz sıkılıp duruyor. Rahatlamak için domates, patlıcan, biber, patates yumurta ve karnabahar yiyin. >> Yorgunluk: Yorgunlukla mücadele etmenin başlıca yollarından biri bol bol protein almak. Kırmızı et, ton balığı ve bezelye yorgunluk giderici yiyecekler listesinin başını çekiyor. >> Özgüven: Turunçgillerin hepsi insana özgüven aşılıyor ve umut saçıyor. >> Hayal kırıklığı: Kereviz ve havuç, kaybolan hayallerin, düş kırıklıklarının yaralarını sarmaya birebir geliyor. >> Çekingenlik: Kuşku ve çekingenliğe karşı mercimek en iyi ilaç. >> Endişe: Üzerinizdeki endişeyi atmak, hata yapabileceğiniz saplantısını aklınızdan çıkartmak için marula güvenin. >> Stres: Balık, beyaz et, baklagiller balık ve fındık-fıstık stresi yenmede önemli destek sağlıyor. >> Depresyon: Bergamot, maydanoz ve kantaron çayı depresyonun bir numaralı ilacı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 92850
    % -0.91
  • 5.2853
    % -0.04
  • 6.0309
    % 0.14
  • 6.694
    % -0.71
  • 211.792
    % -0.31
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT