BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aşırı tüketilen tuz kemikleri vuruyor

Aşırı tüketilen tuz kemikleri vuruyor

Gıdalara lezzet vermesi için eklenen tuz, aslında sağlık için hem yararlı, hem de zararlı olabiliyor. Fazla tuz almanın idrarla kalsiyum atımını arttıracağı için kemik kayıplarına, yani osteoporoza yol açabileceği belirtiliyor



Gıdalara lezzet vermesi için eklenen tuz, aslında sağlık için hem yararlı, hem de zararlı olabiliyor. Fazla tuz almanın idrarla kalsiyum atımını arttıracağı için kemik kayıplarına, yani osteoporoza yol açabileceği belirtiliyor > Cüneyt Bitikçioğlu cuneyt.bitikcioglu@tg.com.tr Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Zehra Akören, tuz kullanımı ile ilgili olarak şunları söylüyor: “Tuz, insan bedeni tarafından üretilemeyen, ancak sağlıklı çalışması için dışarıdan alınması gereken önemli bir maddedir. Yetişkin ve sağlıklı bir insanın günlük tuz ihtiyacı 4-6 gr arasında değişir. Bu miktarın yüzde 65-85’ini gün içerisinde işlenmiş gıdalardan, ekmekten, et ve ürünlerinden, balık-yumurta gibi gıdalardan alırız. Sodyum yiyeceklerin öz yapısında doğal olarak bulunur. Hazır paketlenmiş yiyeceklere konan çeşitli katkı maddeleri sodyum tüketiminin artmasına neden olur. Bu gıdaların etiketleri mutlaka incelenmelidir. Yine sodyumu düşük maden suyu tüketmek sağlık için tercih edilmelidir.” ŞEKER HASTALARI DA TEHLİKEDE Kalp-damar hastalıkları oluşturabilen yüksek tansiyon ve diyabette tuzun sınırlandırılması veya tamamen diyetten çıkarılması gerektiğinin altını çizen Akören, “Diyabet yani şeker hastaları, damar sağlıklarını korumaya azami özen göstermelidirler. Fazla tuz tüketmek, şeker hastalarının şeker seviyelerinin yükselmesine neden olur. Yine tansiyon hastaları vücutlarındaki sıvı dengesini bozmamak için tuz alımını azaltmalıdırlar. Vücutta biriken sodyum ağırlıkla hangi organda birikiyorsa oraya zarar verebilir beyinde birikiyorsa beyin kanaması; kalp damarlarında birikme yapıyorsa kalp krizi oluşturabilir. Yüksek tansiyon hastaları ve diyabetliler sofraya tuz getirmemelidirler. Sebze-salata ve meyve tüketimine de özen göstermelidirler” diyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT