BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > BMC rekora koşuyor

BMC rekora koşuyor

Cirosunun % 6’sını Ar-Ge’ye ayıran BMC’nin 2023 hedefi 60 bin araç üretip global bir marka olmak



Cirosunun % 6’sını Ar-Ge’ye ayıran BMC’nin 2023 hedefi 60 bin araç üretip global bir marka olmak > İrfan Özfatura - İSTANBUL Türkiye’ nin yüzde 100 bağımsız ticari araç üreticisi BMC, hem üretim, hem yatırım, hem de ihracatta rekora koşuyor. Cirosunun yüzde 6’sını araştırma-geliştirme çalışmalarına ayıran ve daha şimdiden 2013 yılında üreteceği modelleri geliştiren BMC, İzmir Pınarbaşı’ ndaki 250 bin metrekare büyüklüğündeki tesislerinde yılda 15 bin adet otobüs, kamyon, midibüs ve hafif ticari araç üretiyor. Bu yıl 80 milyon liralık yatırım yapacak olan BMC, 10 yıl sonra 40 bin, 15 yıl sonra 60 bin adet üretim yapan global bir firma haline gelmeyi planlıyor. İstanbul’da düzenlenen Busworld Fuarı’ nda görüştüğümüz BMC Murahhas azası ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Demirpençe, Turgutlu yatırımı için henüz söz verilen arazinin kendilerine verilmediğini söyleyerek, “BMC’nin geleceği açısından yeni yatırıma bu yıl başlamak zorundayız. Turgutlu OSB’ de bize verilecek arazinin işlemlerinin bitmesi gerekiyor. Yoksa yeni yatırımımız için, yeni yer bakmak zorunda kalacağız” dedi. HEDEF 1 MİLYAR YTL Çukurova Holding’ in lokomotiflerinden olan BMC’ nin bu yılki ciro hedefi 1 milyar YTL. Toplam üretiminin yüzde 20’sini, otobüslerin yüzde 65’ini ihraç ettiklerini belirten Başkan Vekili Demirpençe, “Hedefimiz ihracatı üretimimizin yüzde 70’ine yükseltmek. Bunun için yurtdışı operasyonlarımızı artırdık. Özellikle doğalgazla çalışan Euro 5 EEV otobüsümüzden çok ümitliyiz. Bu arada lisanslı üretim yaptırdığımız İran, Pakistan gibi ülkelerde büyüyeceğiz. Çin mutlaka ilgilenilmesi gereken bir pazar. Gerek ülke gerekse komponent olarak mutlaka yollarımız kesişecek” diye konuştu. Her sınıftan her boyda BMC’ nin, üretim tesislerinde 7,5 m/9m/12m/18m şehiriçi tip normal ve alçak tabanlı; solo, körüklü ve çift katlı, dizel ve CNG motorlu otobüsler, turistik tip ve şehiriçi küçük otobüs ve midibüslerden oluşan 10 ana model olmak üzere 25 türev ürün üretiliyor. 2007 yılında, 2006 yılına göre toplam otobüs ihracatında yüzde 55 artış kaydedildi ve ihracatın önemli bölümü Romanya, İtalya, İngiltere, Hırvatistan, Fransa, Portekiz, İspanya ve Bulgaristan’ a gerçekleştirildi. Uluslararası regülasyonlara uygun üretim yapan BMC’ nin 2008 yılı ihracat hedefi 200 milyon dolar. İLK DOĞAL GAZLI OTOBÜS BMC, çevreci politikaları destekleyen, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde kullanımı yaygın ve işletme maliyetleri düşük doğalgazlı otobüs üretimini gerçekleştirdi. 9 ve 12 metrelik olmak üzere iki versiyonu bulunan otobüsler, bir yılı aşkın süredir test ediliyordu. PROBUS 230 CNG, Euro 5 üstü EEV normunda Cummins motor teknolojisine ve çevreye karşı dünyanın en duyarlı motoruna sahip. Bilindiği üzere ülkemizde de doğalgazlı araç kullanımına geçiş başladı, BMC bu geçiş sürecinde tüm hazırlıklarını tamamladı ve 2008 yılında müşterilerinden gelecek siparişler doğrultusunda bu otobüslerin üretimine geçmeyi planlıyor. 2013’ün modelleri şimdiden hazırlandı Araştırma ve geliştirmeye büyük pay ayıran BMC, 2013 yılında kullanıma sunacağı modeller için hazırlıklarını hızlandırdı. Gelecek yıllara hazırlık için Buworld gibi uluslararası bir fuarın Türkiye’de yapılmasını çok önemli bulduklarını söyleyen Demirpençe, “Fuarda iki ülkeden distribütörünüz olalım teklifi aldık. Bir ülke de birlikte üretime dönük yatırım yapalım dedi. Bunlar olumlu gelişmeler, görüşmeleri ilerletme kararı aldık. Son günlerde yaşanan kur artışı yerli üreticilerle ihracatçıları sevindirdi. Bizim yerlilik oranımız yüzde 70’ lerde. Bu nedenle artan kurlar bizi menfi etkilemiyor. Değerli YTL yüzünden ithal araçlar avantajlıydılar. Şimdi onların fiyatları artacak, pazarda yerli araçlar lehine bir denge oluşacak. Özellikle hafif ticari aracımız Megastar’ın çok satacağını umuyoruz” bilgisini verdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT