BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tek yüreğin zaferi!..

Tek yüreğin zaferi!..

G.Saray mı, yoksa Sivasspor mu? Hatta buradan İstanbul’a uçacak haberin F.Bahçe’de sevinç veya hüzün oluşturacağı gerçeği de bu maça sarılmıştı... Bitti mi? Hayır!.. Ankara’da Beşiktaş, dişe dokunur bir Avrupa Kupası’na yollanmanın beklentisi içindeydi.



G.Saray mı, yoksa Sivasspor mu? Hatta buradan İstanbul’a uçacak haberin F.Bahçe’de sevinç veya hüzün oluşturacağı gerçeği de bu maça sarılmıştı... Bitti mi? Hayır!.. Ankara’da Beşiktaş, dişe dokunur bir Avrupa Kupası’na yollanmanın beklentisi içindeydi. Ve G.Saray sahaya öyle bir on birle çıkmıştı ki... Nonda pek alışık olmadığı, hatta fiziksel mücadelenin çokluğu yüzünden sevmediği en uç adama soyunmuşken, arkada beşli ve de ofansif becerileri pek olmayan bir orta alan kurulmuştu. Song’u takıma ve savunmanın kenarına atmak, Sabri’yi öne sürmek, olsa olsa Sivasspor’un organizasyondan yoksun kalıp, doldur boşalta mahkumiyetini sağlamak amaçlıydı. Ya Sivaspor ne yapmıştı? Bülent Hoca daha önce kaybettiği iki büyük maçı aklında oynatmış ki, tek uç adamı Mehmet ve arkasında Mohamed’le oynama doğrusunu bulmuştu. Ama ne var ki, G.Saray’ın orta alan bloğu ilk yarının tamamında müthiş bir presle, hep fazla kelle olarak kaldı ve pozisyon sarkmalarını önledi. Sivasspor’un savunmasından ileri adam sıkamayışı, ev sahibi adına mahkumiyet idi. G.Saray’da Hakan Balta bu görevi çok iyiye yakın gerçekleştirerek, bana göre dengenin G.Saray lehine bozulmasında en önemli rolü oynadı. G.Saray kalesine giden kaza golüne, Arda’nın bölge değiştirerek attıkları, soyunma odasına maç öncesi hesaplarının çok ötesinde bir yolculuk yaptırdı. Peki, G.Saray’da Song icadı, Nonda’nın en uç adam seçimleri doğru muydu? Böylesine maçlarda tek uç adamlı, kalabalık orta alanlı kurguyu seçiş doğrusu vardı ama, golü kimin üzerine yükleyeceğiniz de zara kalır... Kaldı da... İkinci yarıda da oyun, ilkinin aynısı gibiydi. G.Saray orta alanı alabildiğine kalabalık kullanıp, Sivasspor’u uzun topa mahkum ediyordu. Ama ne var ki, G.Saray savunması Song’un katılımı ile dengesini kaybetmişti. Nitekim üçüncü Sivasspor golünde Song’un bulunduğu yer hatalıydı. Tabii kaleci Aykut da son maçların tam tersine dökülüyordu. Arda’nın çok ama çok gizli ön uç adamı rolüne sıkça çıkışının üçüncü versiyonunda sevinç ama, yukarıda değindiğim üçüncü Sivas golünde de hüzün yaşanıyordu. Sonra Hakan çıktı sahneye ve topyekün, hastaneden çıkan ameliyatlısı, sarı kart cezalısı ile şampiyonluğa yürek koymuşların sevincine tanık olduk... Rakip mi? Onlardan bazıları Brezilya’da kim bilir hangi işteydi? İstemek, kenetlenmek, özveride bulunmak galiba çok futbol tekniklerinin de önünde gidebiliyor... Tabii bizde...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT