BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bu defa 295 beygirle döndü

Bu defa 295 beygirle döndü

Mitsubishi, motor sporlarındaki 40 yıllık tecrübesini, Evo serisinin son modeli Lancer Evolution ile gözler önüne seriyor



EVO EFSANESİ 10. PERDEYİ AÇTI Mitsubishi, motor sporlarındaki 40 yıllık tecrübesini, Evo serisinin son modeli Lancer Evolution ile gözler önüne seriyor Onuncu nesil yeni Lancer Evolution, İspanya Granada’da düzenlenen bir lansmanla tanıtıldı. Bir modern klasik olan yeni Lancer Evolution, otomotiv mühendislik teknolojisindeki S-AWC (Super All Wheel Control) araç dinamiği kontrol sistemi ve enerji verimli Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) gibi en son yeniliklerle donatıldı. MÜHENDİSLİK HARİKASI Üstünde 18’’ Enkei/BBS jantlar, Brembo frenler, Eibach yaylar, Bilstein amartisörler ile 2.0 lt’lik 4 silindirli 16 supaplı 295 PS DOHC MIVEC turbo beslemeli motor bulunuyor. Selefine göre daha fazla torka (366 Nm) sahip olan motor, alüminyum motor bloğu ve silindir kapağından dolayı 12 kilo daha hafif. Lancer Evolution’da bulunan Getrag tarafından üretilen “Twin Clutch SST” çift kavramalı 6- vitesli şanzıman, debriyaj pedalına ihtiyacı ortadan kaldırıyor. Sürücü bir üst vitese geçmeden sistem zaten orada hazır bekliyor. Bazı gövde parçalarının alüminyumdan üretilmesi sayesinde ağırlık azaltırken ağırlık merkezi alçalıyor. Bunun yanında şasinin bükülme mukavemeti yüzde 40, burulma direnci ise yüzde 60 oranında artırıldı. Şimdi Evolar daha dengeli ve daha iyi yol tutuyor. SAVAŞ JETİ GİBİ... Daha evvel 5 defa Dünya Ralli Şampiyonluğu, Doğu Afrika Safari ve the Bandana gibi zorlu rallileri kazanan Evo daha çok can yakacağa benziyor. Lancer Evolution, “savaş jetlerini” andıran ızgarası ile agresif duran bir afet, RISE (Güçlendirilmiş Darbe Güvenliği Evrimi) ve 7 hava yastığı ile güven tazeliyor. 2500 dolara BAJAJ Hintli Bajaj Renault ve Nissan İttifakı ile satış fiyatı 2500 dolardan başlayacak olan ULC kod adlı model üzerinde çalışmaya başladı. Özellikle Hint pazarı için tasarlanan ULC, Hindistan’ın Chakan kentinde (Maharashtra Eyaleti) kurulan bir fabrikada üretilecek. Başlangıçta öngörülen yıllık üretim kapasitesi 400 bin adet. Yeni şirketin hisselerinin yüzde 50’si Bajaj Auto’ya, yüzde 25’i Renault’ya ve yüzde 25’i Nissan’a ait olacak. MESLEK LİSESİ memleket meselesi Tofaş kalifiye eleman için eğitime ağırlık verdi Koç Holding’in sanayide nitelikli ara eleman yetiştirilmesi konusunda destek vermek amacıyla yürüttüğü “Meslek Lisesi Memleket Meselesi” projesi grup şirketlerinin katkıları ile dalga dalga büyüyor; Tofaş da, projeyi gönülden sahiplenmekle kalmayıp, her geçen gün yeni, ilave projelerle zenginleştiriyor. Şirkette farklı kademelerde görev yapan çalışanlardan gönüllü bir kadro oluştu ve meslek lisesi öğrencilerine koçluk vermeye başlandı. Tofaş, Milli Eğitim Bakanlığı iş birliği çerçevesinde otomotiv sektöründe nitelikli insan gücü yetiştirmek için 11 Meslek Lisesine Fiat Laboratuarları da kuruyor. Fiorino lord oldu Geçtiğimiz hafta İngiltere’de satışa sunulan Fiat Fiorino, filo araçları konusunda uzman İngiliz Fleet World dergisi tarafından, yılın yeni ticari aracı seçildi. Fiat Fiorino, 610 kg’lik yük kapasitesi ve 2500 litrelik bagaj hacmiyle, küçük ticari araçlar sınıfında mükemmel bir kombinasyon ve üretiminin % 93’ünü ihraç ediyor. Az yakan kazanıyor Gençler, Shell Eco-marathon’da “yarının en az yakıt tüketen” araçlarını yapmak için ter döküyor. 22-24 Mayıs tarihleri arasında Fransa’nın Nogaro Kenti’nde düzenlenecek olan organizasyonda Türkiye’yi, tasarımını ve üretimini gerçekleştirdikleri araçlarıyla temsil edecek olan 12 Türk ekibi, atölye çalışmalarını tamamladı. Kalfaları evlendiriyor DOUBLE-UP; oto sanayi sitelerinde çalışan maddi durumu elverişsiz 7 kalfayı evlendiriyor. Beyaz eşyalarını, mobilyalarını, gelinlik ve damatlıklarını tamamlayan üstelik bir de 5 yıldızlı otelde balayına gönderen DOUBLE-UP’ın ilk talihlisi İkitelli Güngören-Bağcılar Oto Sanayi Sitesi’nden Hasan Gündoğdu oldu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT