BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 3. köprü çift katlı olacak

3. köprü çift katlı olacak

İstanbul Boğazı’na yapılacak üçüncü köprü, Japonya’da olduğu gibi, hem kara yolu araçlarının hem de hızlı trenin geçişine imkan verecek



> Sinan Çetin ANKARA İstanbul Boğazı’na yapılacak üçüncü köprü, Japonya’da olduğu gibi, hem kara yolu araçlarının hem de hızlı trenin geçişine imkan verecek Ulaştırma Bakanlığı, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayacak köprüyü, çift katlı yapmayı planlıyor. Örnekleri Japonya’da bulunan ve 2 katlı olan köprülerdeki gibi taşıt geçişinin yanı sıra alttan da trenlerin geçişine imkan veren köprünün bir benzeri İstanbul Boğazı’nda yapılacak. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, üçüncü köprü için daha çok tek katlı model üzerinde durulduğunu, tek katlı inşa edilmesi durumunda köprünün iki yanının araçlara, ortasının raylı sisteme ayrılarak hızlı tren seferleri yapılacağını belirtiyorlar. Ulaştırma Bakanlığı’ndan üst düzey bir yetkili, ihaleye çıkılan İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir otoyolu projesinde bu modelin ilk kez uygulama alanı bulacağını belirterek, “Köprüden arabaların yanı sıra demiryolu da geçecek. Bu elbette maliyeti artıracak. Ama ulaşımı da entegre hale getirerek, önemli ölçüde rahatlatacak” dedi. KÖPRÜLERE DEMİRYOLU TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün, İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir otoyol projesi için yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihaleye çıktığını hatırlatarak, “Bundan sonra karayolu için yapılan köprülere raylı sistemler de yapmalıyız. Ulaştırma Bakanlığımızın fikri de bu yöndedir” dedi. Bursa’yı İstanbul’a bağlayacak olan karayolu bağlantısında hızlı trenin de yer alması gerektiğine işaret eden Karaman, “Böylece, İstanbul-Bursa çok kısa yoldan Körfez geçişiyle demiryoluyla birbirine bağlanacak. Bursa’dan da Ankara bağlantısıyla İstanbul-Bursa-Ankara, İstanbul-Balıkesir-İzmir birbirine bağlanacak. Ayrıca yapımı planlanan Çanaklale Boğazı köprüsünün de demiryolu geçişli olması düşünülüyor” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 99124
    % 1.26
  • 5.7734
    % -0.95
  • 6.4163
    % -1.13
  • 7.4276
    % -0.66
  • 277.104
    % -0.26
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT