BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > RAMAZAN SONRASI DOĞRU BESLENME

RAMAZAN SONRASI DOĞRU BESLENME

Yağ, karbonhidrat ve şeker içeriği yüksek olan ağır hamur tatlılarının tüketimine dikkat edin... Çeşitli, az ve sık öğünlerle beslenin...



Beslenme ve diyet uzmanları ramazan ayından sonra yağ, karbonhidrat ve basit şeker içeriği yüksek olan ağır hamur tatlılarının tüketimine dikkat edilmesini öneriyor. Yrd. Doç. Dr. Mehmet Akman, Ramazan Bayramı süresi ve izleyen günlerde gıda tüketiminin önemine değinirken, “Yapılan ziyaretlerde şeker ve tatlı ikramı yapılır. Genellikle de hamur tatlıları tüketilir. Bayramda uygulanan bu tür beslenme şekli sağlığımızı tehdit ediyor’’ dedi. HAMUR TATLILARINA DİKKAT! Ramazan boyunca günde iki öğün beslenilirken (sahur, iftar) bayramın gelmesiyle birlikte öğün sayısının birden arttığını dile getiren Akman, şunları kaydetti: “Günde tüketilen yiyecek miktarı artmaktadır. Bu yüzden gıda tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Yağ, karbonhidrat ve basit şeker içeriği yüksek olan ağır hamur tatlılarının tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Kendisi tatlı ancak sonuçları ağır olan şekerin çok fazla tüketilmesi durumunda istenmeyen durumlar ortaya çıkabilir. İkram edilen şeker ile şekerli yiyecek ve içecekler beslenme düzeninin bozulmasına neden olur”... SIK YEMEK YİYİN AMA... Oruç tutanların genel olarak daha fazla öğün ve buna bağlı olarak yiyecek tüketimini, enerji, yağ ve tuz alımını artırdığını belirten Akman, şöyle devam etti: “-Bunlara bağlı olarak kalp, böbrek, karaciğer, şeker hastalığı ve yüksek tansiyon rahatsızlığı olan kişilerin sağlıkları olumsuz etkilenebilir. Az ve sık sık günde en az 6 öğün şeklinde miktarları azaltarak her besin grubundan alınması ramazan çıkışında beslenme için en doğru olanı. Aksi takdirde halsiz kalındığı gibi aşırı kilo alma durumu da ortaya çıkabilir.’’ Akman, kişinin öncelikle doktoru kendisi olması gerektiğini, hayatın her aşamasında şeker tüketimine dikkat edilmesini sözlerine ekledi. Kalp ve şeker hastaları DİKKAT! Uzmanlar, kalp ve şeker hastalarının fazla miktarda hamur işi ve şekerli gıda tüketmesinin, kan basıncının artmasına bağlı olarak ciddi sağlık problemlerine yol açabileceğini de bildirdi. Ramazan Bayramı’nda misafirlere şekerli gıdalar ikram etmenin çok yaygın olduğunu söyleyen uzmanlar, bu kişilerin diğer zamanlarda sürdürdükleri diyet ve tedavileri bayramda aksatmamaları gerektiğini belirtiyor. KAHVALTI YAPMAYAN çocuk başarısız Uzmanlar, çocukların okula gitmeden önce mutlaka kahvaltı yapması gerektiğini belirtiyor. Kahvaltı yapan çocukların okulda, kahvaltı yapmayan öğrencilere oranla daha başarılı olduğunu belirten Bartın Sağlık Eğitim Şube Müdürü Yasemin Güven, okul çağındaki çocukların mutlaka kahvaltı yaparak okula gitmesi gerektiğini belirtti. Güven, “Beslenmenin okul çağı çocuklarına önemi fazla. Yetersiz beslenen çocuklarda oluşan bazı hastalıkların görülmesi mümkün. Özellikle okul çağında, ana sınıfı da dahil olmak üzere tüm okul çağı çocuklarda dengeli beslenme çok önemlidir. Uyuduğunda aç kalınıyor, uyandığında kaybedilen kaloriyi alamazsa, okullarda başarısızlık söz konusu olabilir” dedi. Çocuklarda CEP TELEFONU tehlikesi! İsveçli bilim adamlarının yaptığı bir araştırmada, cep telefonu kullanan çocuklarda beyin tümörü ihtimalinin 5 kat arttığı belirlendi. Londra’da konuyla ilgili düzenlenen bir toplantıda sunulan bildiride, beyinleri ve sinir sistemleri hâlâ gelişmekte olduğu için, 16 yaşın altındakilerin cep telefonlarının yaydığı radyasyona daha fazla maruz kaldıkları kaydedildi. Daily Mail’in haberine göre bilim adamları, çocukların kafaları daha küçük ve kafatası kemiği daha ince olduğu için radyasyonun beyne daha kolay nüfuz ettiğini düşünüyor. Araştırmanın önemli bir bulgusu da bir kişi cep telefonu kullanmaya ne kadar erken başlarsa beyninde tümör gelişme riskinin o kadar fazla olduğu. KADININ GÜNLÜĞÜ KIŞLIK cilt bakımı... > Akşamları makyajı silmek için cilde temizleyiciyle masaj yapılmalıdır. Makyaj önce pamuk ile hafifçe silinip, temizleyici sütle yüz temizlenmelidir. > Bu işlemden sonra siyah noktaların sıkılmasına başlanır. Enfeksiyon ve kızarıklıkları önlemek için bu işlemi yaparken parmakların temiz olmasına ve akneleri sıkarken çok fazla zorlamamaya özen gösterilmelidir. > Yumuşak bir fırça ve sabun köpüğü ile yüz ve boyun dairesel hareketlerle temizlenir, sonra da bol suyla yıkanır. Bu işlem yüze pürüzsüz ve parlak bir görünüm kazandırır. > Ölü hücreleri ve pürüzleri yok etmek için yüz ve boyuna sürülen kremler 5 dakika bekletilir. Bir süre sonra ince bir kağıt mendil yardımıyla cilde tonik sürülür. > Bundan sonra yüze parmak uçlarıyla masaj uygulanır. Zayıflamış dokulara renk ve elastikiyet kazandırmak için kuvvetli nemlendiriciler kullanabilir. > Fazla krem bir pamuk ile alındıktan sonra, cilde uygun bir maske yüze sürülür. Maske yaklaşık 10 dakika kadar bekletilir. TAVSİYELER GRİBE karşı basit tedbirler Bol C vitamini alın, ılık sıvı gıdalar tüketin ve mümkün oldukça dinlenin... > Grip aşısını ihmal etmeyin... Özellikle yaşlılar... > Sık sık ellerinizi yıkamayı unutmayın... > Çalışma masanızı antibakteriyel mendillerle silin... > Oda nemlendirici veya burun spreyi kullanın... > Düzenli egzersiz ve spor yapın, böylece bağışıklık sisteminiz güçlenir... > Tokalaştıktan sonra hemen elinizi yıkayın... > Elinizi göz, ağız ve burnunuza değdirmeyin... > Elle tutulan yiyecekleri elinizle yemeyin, çatal ve bıçak kullanın... > Mevsime uygun giyinmeye özen gösterin, ne çok ince ne de çok kalın... > Sigarayı bırakın, iyi uyuyun, doğru ve dengeli beslenin... İNCİ “-Çocukları ile iyi ilişki kurmayı anne - babalık rolleri dışında arkadaş olmak gibi yorumlayan ailelerde problemlerin bir çok alanda yaşandığı görülür... Çocukların güvenebilecekleri onları eğiten ve öğreten, sınırları çizen yetişkinlere ihtiyacı vardır...” (...Güzide Soyak / Pedagog) SİZDEN GELENLER Mesajınız (...Fadime Gül Ayan’ın dilekleri) > DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN Sevgili kızım; Bu seneye kadar her doğum günün çok görkemli geçti... Bunca yılın ardından ilk kez başka şehirlerdeyiz... Nice yaşlara benim güzel kızım... Dünyaya geldiğin günden bu yana, senin için her yıl hep aynı şeyi diledi annen: “-Bahtın açık olsun prensesim...” Albümünüz (...Mukaddes Üçışık’ın albümü) HASİP ÖMER YILMAZ Bu sevimli pozu verirken 4 aylık... Büyüklerinin duasını bekliyor... Şiiriniz (...Mor ve Berisi’nin satırları) Herkesin bir acısı var; Durgun bir su birikintisinin Beklemesi gibi denizle buluşmayı... Beklemek akıp giden suyun bitimini; Karşıdan karşıya geçmek için... Herkesin bir öyküsü vardır... Bir de şiiri: “Ne sen suçlusun, ne de ben Şiirlerdi bizi yiyip bitiren...” GÜNÜN YEMEĞİ Sebzeli Pilav Malzemeler > 2,5 su bardağı pirinç > 500 gram kuzu kuşbaşı et > 500 gram patlıcan > 500 gram domates > 6 adet yeşil biber > 3 su bardağı et suyu > 2 çorba kaşığı tereyağı > Tuz ve karabiber > Sıvı yağ HAZIRLANIŞI: Pirinci ayıklayıp kaynar tuzlu suda bekletin. Eti haşlayıp suyunu pilava koymak için ayrı bir yerde tutun. Patlıcanların kabuklarını şeritler halinde soyun ve ortadan ikiye bölün. 3 santim dilimlere ayırın. Kızgın yağda önce aynı işlemi gören biberleri daha sonra patlıcanları kızartıp, kağıt peçeteye alıp, yağlarını çektirin. Domatesleri ortadan ikiye bölüp, derin bir tencerenin dibine aralıklı yerleştirin. Üzerine etleri yayın. Karabiber ve tuz serpin. Tencerenin kenarlarına patlıcan ve yeşil biberleri dizin. Orta kısma pirinci yayın. Pirinçlerin üzerine bir tabak kapatın. Sıcak et suyunu kenardan ilave ederek, hiç karıştırmadan göz göz oluncaya kadar pişirin. Üzerine kızdırılmış tereyağı gezdirin. Pilavı dinlendirip, servis tabağına ters çevirerek servise sunun. MARKET ‘VitAgil’ okuldaki performansı artırıyor Vücuda yararlı işlevlerini ancak birlikte alındıklarında yerine getirebilen vitamin ve minerallerin tamamı, çocuklara artık şurup formunda ve lezzetinde sunulabiliyor. 2002 yılında başlayan araştırmalar sonucu geliştirilen ve 2007 yılında Avusturya’da üretilmeye başlanan VitAgil multivitamin/mineral şurup, büyüme çağındaki çocukların tek şurup ile ihtiyaçları olan tüm vitamin ve mineralleri birlikte almalarını sağlıyor. Onların fiziksel ve zihinsel gelişimlerine katkı sağlarken, iştahlarını ve okuldaki performanslarını artırıyor. BİZE ULAŞIN: e-posta: omer.soztutan@tg.com.tr telefon: (0212) 454 30 00 faks: (0212) 454 31 00 adres: türkiye gazetesi ihlas medya plaza 29 ekim caddesi, 34197 yenibosna/istanbul
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT