BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ülker: Çikolata ve şeker bayramda satılıyor

Ülker: Çikolata ve şeker bayramda satılıyor

Ülker Çikolata Pazarlama Genel Müdürü Şebnem Nasi, Türkiye’de ikramlık çikolatanın ciro büyüklüğünün 150 milyon YTL olduğunu, bunun yüzde 80’inin bayramlarda yapıldığını açıkladı



RUSYA’DAN GERİDEYİZ Ülker tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de kişi başına 1 kilo çikolata tüketilirken, Rusya’da bu rakam üç katına çıkıyor. AB ülkelerinde ise çikolata tüketimi kişi başına 11 kiloya kadar yükseliyor. Çikolata pazarında payını yüzde 65’e yükselten Ülker, 50 milylon euroluk yatırım yapmaya hazırlanıyor. Çikolata ve şekerleme pazarına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Ülker Çikolata Pazarlama Genel Müdürü Şebnem Nasi, Ülker’in toplam çikolata pazarındaki payının yüzde 65 olduğunu, çikolatalı ürün yaptıkları 4 fabrikada yıllık 100 bin tonu aşan üretim gerçekleştirdiklerini söyledi. Ülker’in 2007 itibarıyla ikramlık çikolatada yüzde 41 ile “lider” olduğunu aktaran Nasi, bu alanda 24 marka ve 68 çeşit ile müşterilere hizmet verdiklerini ifade etti. Her yıl ortalama 35 araştırma yaptıklarını, bütçenin yüzde 2-3’ünü araştırmalara harcadıklarını belirten Nasi, Türkiye’de ikramlık çikolatanın pazar büyüklüğünün 11 bin ton, ciro büyüklüğün ise 150 milyon YTL olduğunu ve bunun yüzde 80’inin bayramlarda yapıldığını söyledi. ÇİKOLATA TÜKETİMİ 3 KAT ARTIYOR Türkiye’de ailelerin yılda iki defa ikramlık çikolata satın aldıklarını ve çikolata tüketiminin bayramlarda üç kat arttığını anlatan Nasi, bayram dönemlerinde ikramlık çikolata satışlarının yüzde 60’ının ramazan bayramlarında, yüzde 40’ının kurban bayramlarında gerçekleştiğini kaydetti. İkramlık çikolatanın bölgesel tüketim paylarına da değinen Nasi, satın alma oranı açısından İç Anadolu’nun yüzde 59’luk pay ile ilk sırada yer aldığını, bunu yüzde 49 ile Ege, yüzde 47 ile Marmara, yüzde 46 ile Doğu ve Güney Doğu Anadolu, yüzde 43 ile Akdeniz ve yüzde 36 ile Karadeniz’in izlediğini, satış dağılımında ise nüfus fazlalığından dolayı yüzde 56 ile Marmara’nın birinci sırada geldiğini söyledi. Şebnem Nasi, bu yıl pazarda küçülme beklentilerinin olmadığını aktardı. 50 MİLYON EUROLUK YATIRIM Ülker Çikolata A.Ş. Genel Müdürü İrfan Demiryol ise, ham maddeden paketlemeye kadar her safhada kendi bünyelerindeki firmalar ile üretimde entegrasyonu sağladıklarını ve bunun rakiplerine göre maliyet avantajı getirdiğini, üretimin 626 ayrı aşamasında kalite kontrolü yapıldığını vurguladı. Giresun’daki fındık işleme atölyesine ek tesisin açılışını yakında gerçekleştireceklerine değinen Demiryol, fındık prosesini içeren tesiste yılda 25 bin ton civarında iç fındığın işleneceğini söyledi. Bu yıl tamamladıkları 50 milyon euroluk yatırım ile kapasiteyi yüzde 50 artırdıklarının altını çizen Demiryol, bu yatırımların çikolata pazarındaki iddialarını sürdürdüklerinin göstergesi olduğuna dikkati çekti. Her gün 3 milyon kişi şekerleme tüketiyor Ülker Baycan Genel Müdürü Turgut Ziyal, Türkiye’de yaklaşık 39 milyon kişinin değişik aralıklarla, 3 milyon kişinin ise hemen her gün şekerleme tükettiğine dikkat çekti. Hiç şekerleme tüketmeyenlerin oranının yüzde 45, çok sık tüketenlerin oranının yüzde 10 ve ara sıra tüketenlerin oranının yüzde 45 olduğunu belirten Turgut Ziyal, “Toplam şekerleme pazarında yüzde 16’lık pay ile ikinci sırada bulunan Ülker, 123 çeşit ürün sunuyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT