Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Boğaz İpekyolu sponsoru Uzak Doğulu

Düzenleyen:
Boğaz İpekyolu sponsoru Uzak Doğulu

SPOR Haberleri

Batıya açılan Güney Koreliler, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan İstanbul'daki Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışları'na 12 yıldır destek vermeye devam ediyor

 Murad TAMER

Organizasyonlar ile sponsor şirketler arasındaki kazan-kazan ilişkisi bilinen bir gerçek. Her organizasyonun maliyeti, değeriyle doğru orantılıdır. Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı da Asya'dan Avrupa'ya yüzme olanağı sunmasıyla şirketleri fazlasıyla cezbediyor. Bu durumun farkında olan Samsung ise 12 yıldır destekçisi olduğu İstanbul'daki bu eşsiz etkinliğin son 3 yıldır da ana sponsorluğunu üstleniyor. Güney Kore merkezli şirketin Türkiye'deki yeni başkanı Dae Hyun Kim, her sene büyüyen yarışa olan desteklerinin artacağını vurgularken, dünyadaki en prestijli spor organizasyonlarından biri olacağını da iddia ediyor.
Samsung'a soralım; Neden spor?
“Dünyadaki bütün kültürlerin ortak dili spordur. Bu yüzden Samsung olarak spora çok ilgiliyiz. Spor üzerinden global olarak yaş, din, ırk gibi özellikleri ayırt etmeden insanlara ulaşabilirsiniz. Sporun birleştirici gücü çok yüksek çünkü. Savaş zamanlarında bile olimpiyatlara devam edilmişti. Yani spor her zaman var. Farklı kültürlerden gelsek de hepimizin ortak platformu olduğu için bu kadar ilgiliyiz. Sporu bütün dünyanın birleştirici unsuru olarak görüyoruz.”
Peki neden Boğaziçi
Kıtalararası Yüzme Yarışı?

“Asya ile Avrupa arasında binlerce katılımcının kulaç attığı benzersiz bir organizasyon çünkü. Dünyadaki açık deniz yüzme yarışlarında şu anda 6'ncı sırada ve yakında 1 numara olacağına inanıyorum. Bu muhteşem etkinliğe katılımın çok az olduğu zamanlardan beri (12 yıl) destek veriyor olmaktan dolayı gururluyuz. Organizasyon sayesinde her kesimden insanlara ulaşabiliyoruz ve bu bizim için çok önemli. Macaristan'da görev yaptığım dönemde de Buda ile Peşte arasında yapılan ve sponsoru olduğumuz benzer bir organizasyon sayesinde insanlarla iletişim kurmanın keyfini yaşamıştım.”
Desteğiniz devam edecek mi? 
“Kıtalararası Boğaziçi Yüzme Yarışı'nda büyük bir potansiyel var. Organizasyonun çok daha başarılı bir seviyeye gelmesi için her şeyi yapacağım. Boğaziçi büyük bir sembol Türkiye için. Başka hiçbir yerde Asya ve Avrupa arasında böyle bir etkinlik yok ve olamaz. Biz değer oluşturabilecek, Türkiye'ye değer katacak işler yapmak istiyoruz. Kıtalararası Boğaziçi Yüzme Yarışı da bunlardan biri. Dünyanın 61 ülkesinden insanların gelerek boğazda yüzmeleri heyecan verici bir olay.” 
Siz de yüzecek misiniz?
“Denize atlarım ama çok uzun kalamam çünkü yüzme bilmiyorum (gülüyor). Ama hedefimde gelecek sene bütün parkuru bitirmek var. Bunun için iyi bir eğitmene ihtiyaç duyacağım (Nihat Usta bu sırada antrenörlük teklifinde bulundu). Şu anda sadece 1 metre yüzebilirim ama seneye 6500 metre yüzmek istiyorum. Ayrıca gelecek sene eşim ve çocuklarım da bu organizasyona yüzücü olarak katılmamı istiyorlar.”
Takım sponsorluğuna nasıl bakıyorsunuz?
“Türkiye'de kulüp takımları sponsorluğunu biraz tehlikeli buluyorum. Firma olarak sadece o kulüple özdeşleşme riski bulunuyor çünkü. Size bu anlamda önemli bir örnek verebilirim. Geçtiğimiz günlerde güneşten rahatsız olduğum için bir dükkana girerek kendime şapka aldım. Şirkete girdiğimde ise bazıların gülümsediğini, bazılarının da yüzünün asıldığını farkettim. Çünkü kafamda Fenerbahçe şapkası vardı. Tabi ben şapkayı bunu bilmeden satın almıştım. Açıkça görülüyor ki Türkiye'de kulüp takımları için sponsorluk riskli bir iş (gülüyor). Biz tek takım yerine uluslararası arenada ortak dili yakalamak için organizasyonlara odaklanıyoruz.” 
Sizce Türkler nasıl insanlar?
“Yurt dışında insanlara bir şey sorduğunuzda birkaç kelime ile cevap verirler. Türkiye'de ise ilk olarak dikkatimi çeken insanların uzun konuşması. Bu durum açıkça Türklerin sıcakkanlı ve samimi insanlar olmasından kaynaklanıyor. Aynı özellik İtalyanlarda da var. Türkler duygularını çok yoğun yaşayan ve sıcak kalpli insanlar.” 

Düzenleyen:  - SPOR
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...