BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yeni nesil deterjanlar daha az tüketilecek

Yeni nesil deterjanlar daha az tüketilecek

740 milyon YTL’lik Türkiye deterjan pazarında konsantrematik dönemi başladı



740 milyon YTL’lik Türkiye deterjan pazarında konsantrematik dönemi başladı Türkiye’de faaliyet gösteren 16 şirketin üyesi olduğu Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği’nin (SDSD) önderliğinde yürütülen, ‘deterjanda konsantrematik ürünlere geçiş çalışmaları’ tamamlandı. 740 milyon YTL’lik Türkiye deterjan pazarına büyük bir değişim getirecek konsantrematik logolu ürünler bugünden itibaren raflarda yerlerini alacak. Konsantrematik ürünler çevre duyarlılığını ön plana çıkarırken, daha az deterjan, su ve enerji tüketimiyle daha doğru çamaşır yıkama alışkanlıklarının geliştirilmesini hedefliyor. Yeni deterjanların yüzde 33 daha az kullanılmasına rağmen, günümüzde kullanılan deterjanlara göre aynı sonucu verdiğini belirten SDSD Başkanı Ahmet Pura, “Avrupa’nın pek çok ülkesinde çamaşır deterjanları konsantre. Piyasada artık standart deterjan kalmadı. Türkiye de yeniliği benimseyecek. 2011 yılına kadar konsantrematik deterjana geçiş sürecinin tamamlanacağını tahmin ediyoruz” dedi. ÖN YIKAMA DÖNEMİ BİTİYOR Yeni deterjanlar sayesinde ön yıkama ve çok yüksek ısılarda çamaşır yıkamak artık tarihe karışıyor. Tüketicilere düşük ısıda ve makinede ön yıkama yapmadan yüksek kalitede temizlik garantisi sunan konsantrematik deterjanlar, daha az su ve daha az ambalaj kullanımı anlamına geliyor. Konsantrematik ürün kullanımıyla yıkama başına 75 W bir ampulün bir saatte harcadığı elektrik kadar tasarruf etmek mümkün olacak.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108594
    % -0.02
  • 3.4937
    % -0.05
  • 4.1108
    % -0.52
  • 4.4876
    % -0.5
  • 144.69
    % -0.36
 
 
 
 
 
KAPAT