BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Doğuya yönelen Vitra global liderliğe oynuyor

Doğuya yönelen Vitra global liderliğe oynuyor

Avrupa’nın banyo ve yapı gereçleri alanında son dönemde üç önemli şirketini satın alan Vitra, küresel krizin oluşturacağı fırsatlarla da yeni satın almalar peşinde



> MÜNİH - Mustafa SEZER ALMANYA’YA ECZACIBAŞI ÇIKARMASI Almanya’da düzenlenen basın toplantısına Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, Holding CEO’su Erdal Karamercan ve diğer birim sorumluları katıldı. RUSYA’DA KARO ÜRETECEK 2009 yılında Rusya’da 25 milyon dolarlık yatırımla karo fabrikası kuracaklarını açıklayan Eczacıbaşı Yapı Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, “3 yılda ciromuzu ikiye katlayacağız” dedi. Eczacıbaşı’nın yapı alanında önemli şirketlerinden birisi olan Vitra, Avrupa’nın ilk üçüne girerek dünya çapında alanında lider firmalardan birisi olmayı hedefliyor. Vitra, 1998’de İrlanda’da aldığı şirketin yanısıra son 3 yılda satın aldığı Avrupa’nın gözde 3 firmasıyla bu hedefine biraz daha yaklaştı. Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, yeni satın almaların süreceğini belirterek hedeflerinin Rusya, Körfez ve Orta Doğu ülkeleri ile Uzak Doğu ülkeleri olduğunu söyledi. Karamercan, yaşanan küresel krizin kendilerine büyük fırsat oluşturacağını vurgulayarak bunları değerlendireceklerini kaydetti. Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, Vitra olarak 50. yıllarını kutladıklarını belirterek hedeflerinin tüm dünya tarafından bilinen bir global marka olmak olduğunu söyledi. Bu hedefe ulaşmak için sadece inorganik büyümenin yeterli olmayacağını vurgulayan Karamercan, “Sadece Türkiye’de kapasite artırmak, fabrika kurmakla olmuyor. Dış pazardaki markalara yakın yerlerde üretim yapmak ve o bölgelerdeki politikamıza uygun markaları bünyenize katmanız gerekir. Biz de bunu yapıyoruz” dedi. Yaptıkları satın almaların Vitra’nın yıldızını parlattığını söyleyen Karamercan, Avrupa’da şu anda ilk 6 ülke içinde bulunduklarını anlatarak, “Hedefimiz burada ilk üçe girmek. Bu da bizi dünyanın ilk 5 firması arasına taşıyacak” dedi. Küresel şartları yerine getiriyoruz Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı rekabet gücü olan alanlara yoğunlaştıklarını ve dünya marka olma şartlarını yerine getirdiklerini söyledi. Eczacıbaşı tasarımda önde olmak zorunda olduklarını belirterek, “Dünya çapında tesisler, verimli üretim, markamıza değer katacak satın almalar. Küresel bir firma olmanın gereklerini yerine getirdiğimizi düşünüyorum. Bunlar özellikle katma değerli ihracat açısından Türkiye için çok önemli” dedi. Satın almaların artık küresel bir rekabetin parçası olduğunu söyleyen Eczacıbaşı, dünya çapında bir marka olmak için kendilerinin de satın almaları sürdüreceklerini ifade etti. Avrupa’nın devleri Eczacıbaşı’nda Küresel marka olma yolunda hızla ilerleyen Eczacıbaşı Yapı Grubu ilk dış satım alımı 1998 yılında İrlandalı Qualcerom ile Vitra Tiles Ireland’ı kurarak yaptı. Daha sonra 2001 yılında bu kuruluşun tamamına sahip oldu. 2000’li yıllarda satın almaları hızlandıran Eczacıbaşı 2005 yılında Almanya pazarının tanınmış seramik kuruluşlarından Engers Keramik’i aldı. Eczacıbaşı Grubu Avrupa’daki en parlak alımını ise Villeroy& Boch ile yaptı. Dünyanın en eski ve en çok bilinen seramik markası Villeroy& Boch’un karo seramik alanındaki işlerinin yüzde 51’ini aldı. Eczacıbaşı’nın bir diğer satın alımı ise lüks banyo mobilyaları alanında Avrupa’nın pazar lideri Alman Burgbad oldu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT