BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > MİGROS savaş başlattı herkesten destek istiyor

MİGROS savaş başlattı herkesten destek istiyor

Krizle savaşmak için yatırımı artırma kararı alan Migros 2009’da her hafta 8 mağaza açacak. Özaydınlı, “Krizden kurtulmanın en iyi yolu yatırımı artırmak” dedi



> İSTANBUL - Adil KÜÇÜK Ciro azalmadı, moraller iyi Bülend Özaydınlı ve Özgür Tort, gelecek hedeflerini anlattı. Tort, (solda) tüketici eğilimiyle ilgili soruya “Ciro azalmadı. İnsanlar temkinli davranıyor. Son bir haftaya baktığımızda alışveriş sepeti küçülürken alışverişin sıklığı ise artmış. İnsanlar parayı cebinde tutuyor. Sık sık alıyor, ama az az alıyor” dedi. Migros Türk T.A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Azası Bülend Özaydınlı, dünyada ekonomik krizin yaşandığı bu zor günlerde Migros olarak tıpkı 1994-2001 ekonomik kriz dönemlerinde olduğu gibi kısa dönemli dalgalanmalardan etkilenmeden yatırımlarını hızlandırdıklarını, ürkek planlarla kendi potansiyeli daraltmadıklarını açıkladı. Özaydınlı, Migros Genel Müdürü Özgür Tort ile gazetelerin ekonomi servislerinin yöneticileriyle yaptığı sohbet toplantısında şirketin hedeflerini ve geldiği noktayı anlattı. Ekonomik krize karşı Migros olarak savaş açtıklarını ve bu savaşta herkesi yanlarında görmek istediklerini ifade eden Bülend Özaydınlı sözlerini şöyle sürdürdü: “Geçen yıl her hafta 3 mağaza açıyorduk. Bu yıl sayıyı haftada 5’e çıkardık. Gelecek yıl ise haftada 8 mağaza olmak üzere toplam 400 mağaza açacağız. Bekleme zamanı değil. Yabancı televizyonlara bakıyorum. Her kanalda yoğun reklam kampanyaları var. Biz ise turizmde baharın gelmesini bekliyoruz. Bahar geldiğinde tanıtım yapmak ise işe yaramıyor. Tüm sektörler için böyle. Karamsar olmaktan vazgeçmeliyiz. Devlet, finans kurumları, reel sektör ve perakende sektörü birlikte ekonomik krize savaş açar, 2001 yılında olduğu gibi önce her sektör kendini kurtarma çabasına girmez ise olumsuzlukların kısır döngüsüne de girilmez inancındayım. Krizlerden kurtulmanın yatırımla olduğunu biz tecrübelerimizle gördük.” 2012’DE 10 MİLYAR DOLAR 5 yıl boyunca her yıl yüzde 20 büyüme planı olduğunu vurgulayan Özaydınlı “Geçen yıl 4.7 milyar dolar ciro yaptık. Bu yıl 5.3 milyar dolar, 2012’de ise 10 milyar dolara ulaşacağız” dedi KARTOPU ETKİSİ YAPAR Ekonomiye perakende sektörünün kartopu etkisi yaptığını söyleyen Özaydınlı “Ürün için mağazayı inşaatçı yapacak. Gayrimenkule talep oluşacak. Daha sonra lojistik hizmeti devreye girecek. Sonuçta gelişen perakende sektörüne paralel istihdam da hızla artacak, kayıt içi ekonominin oranı yükseldikçe devletin vergi gelirleri de böylece artacaktır. Çeşit ve markalar arttığı zaman sadece üretim artmıyor, rekabet ve ölçek ekonomisi nedeniyle tüketicilere daha uygun şartlarda ürünler sunulabiliyor ve bu da enflasyonun düşürülmesini olumlu etkilemektedir” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104001
    % -1.26
  • 3.5061
    % 0.96
  • 4.1839
    % 0.36
  • 4.7509
    % 0.47
  • 145.618
    % -0.67
 
 
 
 
 
KAPAT